Auteur Topic: Leren fruit eten  (gelezen 4385 keer)

Brenda

• Gast
Leren fruit eten
« Gepost op: april 22, 2005, 20:18:10 pm »
Coco is altijd moeilijk geweest met nieuwe dingen eten en tja moet ook zeggen dat we het niet zo vaak geven ook.
Nu eten we zelf elke zondag een eitje en aangezien de hond dan ook ei krijgt krijgt Coco ook een stukje. Eerst deed hij er niks mee, maar tot mijn verbazing ging hij de laatste keer direct naar zijn bakje en at het geheel op!!!
Nou heb ik pas ook appel gegeven (een stukje) en ook, helemaal op.
Maar bijvoorbeeld tomaat (waar toch lekker veel vitamines in zitten) wil hij niet. Ik ben ook met hem aan het oefenen om aan te pakken en hij pakt het wel aan, maar laat het dan weer vallen, of houdt het een tijdje vast (heel verbaast kijkend) om het alsnog te laten vallen.

Nou vraag ik me af, hij proeft er niet eens van, maar vindt hij dat dan gewoon niet lekker of moet ik gewoon vol blijven houden ermee en gaat hij er dan misschien vanzelf wel een keer van eten?

Nanda

• Gast
Re: Leren fruit eten
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2005, 20:30:16 pm »
Hoi,

Het is gewoon een kwestie van volhouden denk ik.

Tatoo wilde ook nooit tomaat eten. Hij pakte het aan en liet het meteen vallen, Als ik het in een bakje deed keek ie er niet eens naar.
Toch bleef ik het steeds geven aangezien ik van Wickingh had begrepen dat het goed is tegen bepaalde schimmels.
En tot mijn stomme verbazing zat ie het vanavond heerlijk op te eten.

Gewoon blijven aanbieden, misschien dat het wel lukt om hem andere dingen te laten eten alhoewel er natuurlijk altijd dingen zijn die ze echt niet lusten.

groetjes

Brenda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2005, 20:39:17 pm »
Okay dan blijf ik hem pesten met rare stukken fruit  :)

Hoe zit het eigenlijk met groenten, want dat mogen ze ook, wat mogen ze echt niet hebben qua groenten en fruit en moeten groentes gekookt zijn of juist niet?

Nanda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2005, 20:45:57 pm »
Hoi,

Het enige wat ik weet wat ze echt niet mogen eten is advocado.

ik kook de groente nooit, ik geef alles rauw.
Het enige wat ik kook voor hem is een aardappel, verpakt in aluminiumfolie zodat hij niet in het zout ligt.

groetjes.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2005, 21:07:03 pm »
Hai Brenda,

in principe is al het fruit en groente ok, behalve avocado. Ik zou niet te veel citusfruit en aardappels geven.
Citrusfruit geeft wel veel vitamine C, maar breekt weer andere noodzakelijke vitamines af aardappels zijn zetmeel bommen en te veel zetmeel wordt omgezet in suikers , die zorgen er weer voor dat je papegaai te dik wordt,

mvg Frank

PS Het toverwoord is hier varieeren

BirdmAster

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2005, 08:56:42 am »
Zet anders eens een bak(je) met soorten fruit in de kooi en herhaal dit elke dag. Strooi over het fruit wat eivoer en een heel klein beetje grit. Dit maakt het voor de vogel misschien aantrekkelijker om het te leren eten. Let er wel op dat je weet welke soorten fruit je mag voeren, en welke soorten NIET. Zie hiervoor een ander topic.

miekje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2005, 10:45:03 am »

Tatoo wilde ook nooit tomaat eten. Hij pakte het aan en liet het meteen vallen, Als ik het in een bakje deed keek ie er niet eens naar.
Toch bleef ik het steeds geven aangezien ik van Wickingh had begrepen dat het goed is tegen bepaalde schimmels.

Hoi!
als ik Rick en Yakkoe een stuk tomaat geef, dan eet Rick het gelijk op, hij vind het heerlijk, maar Yakkoe laat het vallen, ze proeft er niet eens van!  :(
Dan vind Rick later dat stukje tomaat op de grond en eet hij het weer op!
Hoe krijg ik Yakkoe zover dat ze het wel opeet??

Groetjes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2005, 11:08:59 am »
Blijven aanbieden, maar ze hebben nou eenmaal ook smaak.. Maar als je aanbiedt wanneer ze wat hongerig zijn, heb je veel meer kans dat ze het gaan eten... Dus bijvoorbeeld 's morgens minder gewoon voer in de bakjes en dan 's middags fruit en groente aanbieden! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2005, 11:11:56 am »
Hai,

ik weet het een herhaling van zetten, maar doe er eens een beetje cayennepeper over als ze het aanpakt proeft ze dat direkt en de meeste vogels schijnen het heerlijk te vinden

mvg Frank

miekje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2005, 11:15:09 am »
ik zal het gelijk proberen!
Maar zoiets doet ze ook vaak bij appel, terwijl ze de volgende keer het stukje weer gewoon aanpakt, dan zal ze wel geen honger hebben op dat moment... ;)
dus dan toch ´s ochtends minder voer in het bakje!!  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2005, 22:58:56 pm »
Misschien vindt hij t lekker als je zelf smakelijk tomaat gaat eten zodat ie t ziet? :)
Wat ze hier lekker vinden is alles doorelkaar ,wat eivoer erbij en verpletterde kruiden (kamille, peterselie ed) en bv paardebloem(blaadjes). Drupje yoghurt of roosvicee erdoor vinden ze ook lekker.
Nieuwe dingen zijn dan ineens HEERLIJK  ;D

Als Tommy dan eet gaan zn oogjes echt zo  :o       :hart:

miekje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 24, 2005, 00:01:52 am »
Misschien vindt hij t lekker als je zelf smakelijk tomaat gaat eten zodat ie t ziet? :)
ja leuk! alleen het probleem is...dat ik geen tomaat lust... :)

Nanda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 24, 2005, 10:22:18 am »

ja leuk! alleen het probleem is...dat ik geen tomaat lust... :)

hahaha, gewoon doen alsof je het lekker vindt!!!!
Heb ik met de pallets ook gedaan. En ik kan je vertellen dat die niet echt smakelijk zijn hoor!!!!

EET SMAKELIJK!!!! :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2005, 10:23:53 am »
Als Tommy dan eet gaan zn oogjes echt zo  :o       :hart:

Haha! Zeer herkenbaar! Hier een foto van Sjakko waar zijn oogjes "zo" gaan...

Hij proefde hier voor het eerst pellets met wat jus d orange... :)

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 25, 2005, 21:51:02 pm »
Hahaa prachtige foto zeg! Hier zie je inderdaad heel goed wat die oogjes doen :)