Auteur Topic: Zitstokken  (gelezen 8069 keer)

Nanda

• Gast
Re: Zitstokken
« Reactie #15 Gepost op: april 26, 2005, 16:30:13 pm »
Hoi,

maar ik dacht juist dat dat gezond was voor de gaaien. Hij eet van de wilgentakken lekker de blaadjes op en zo. Als ik ze eerst laat drogen lijkt het wel chips, hartstikke dor.....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: april 26, 2005, 16:35:19 pm »
Het had ook te maken met evet. schimmels volgens mij.. ??? Ik weet wel dat ik het advies kreeg ze eerst goed te latne drogen. Niemand wist hoe lang, dus heb ik het maar naar eigen bevinden gedaan, tot ik dacht dat ze goed droog waren...

Fireman

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 12, 2005, 23:43:06 pm »
Ik heb vandaag een paar takken gezaagd.
Ik ga ze gebruiken voor zitstokken in de kooi, Ik heb gewone wilg en krulwilgentakken liggen.
De gewone wilgetakken zijn bijna mooi recht en de krulwilg ja je raad het al een beetje gekruld.
Is de krulwilgtak iets te veel van het goede en kan je beter iets rechtere nemen ?

rmb

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2005, 07:22:27 am »
Wilgentakken worden gretig van hun schil ontdaan, zeker als je ergens een klein beginnetje maakt.

Verder is het een afspiegeling van de natuur, en daar groeien de takken ook niet keurig recht.
Beetje afwisseling in dikte van stok is ook goed voor de poten,want dan moeten ze soms meer, en soms wat minder moeite doen om zich vats te houden.
Maak ze wel even schoon met water en een borstel, ivm ontlasting van "wilde" vogels en al hun bacteriele vriendjes die je niet in je vlucht wil hebben.

Koko

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 13, 2005, 09:06:59 am »
Ja en dat is mijn bedoeling ook, maar weet niet welke takken daarvoor in aanmerking komen.
Volgens de dierenwinkel moet je die stokken gewoon kopen, maar dan ben ik 30 euro per tak kwijt.

hi,hi doe je aan wildsnoei ben je goedkoper uit, mits je niet betrapt wordt ;D

Groetjes
Boudewijn

Marijn

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 13, 2005, 15:57:24 pm »
Ik gebruik zelf ook kastanjebomen takken. Dan moet je eerst even goed afwassen en goed afdrogen, want dan is al het vuil eruit.

Ohja en trouwens als je van fruitbomen gebruikt, moet je opletten dat de bomen niet bespoten zijn.  ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 13, 2005, 16:22:06 pm »
Was de kastanje niet giftig????

Fireman

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 14, 2005, 11:50:10 am »
Ik heb de zitstokken er gisterenavond in gedaan. En dit is het rwesultaat vanochtend om 11.00 uur.
Is dit normaal of doe een vogel hier langer over ? Hij heeft het wel naar zijn zin gehad :thumbsup:  De zitstokken laat ik zitten en doe er voortaan gewoon losse wilgetakken in.

Nanda

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 14, 2005, 13:24:44 pm »
Hahahaha, volgens mij is dit wel normaal hoor, heel herkenbaar in ieder geval.

Bij ons gaat het ook zo, misschien ietjes minder snel, maar mijn BB-tje heeft niet zo'n grote snavel ;)
De takken laat ik er ook altijd gewoon inzitten, kan ie inderdaad fijn op zitten en met de kleinere takken speelt ie graag :thumbsup:

luc

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 14, 2005, 14:34:41 pm »
heeft ie knap gedaan :)

terra

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 14, 2005, 17:15:49 pm »
heb zelf ook natuurstokken in de kooien hangen maar die heb ik gekocht en waren maar iets van 5 euro. weet niet waar je woont maar in broek op langedijk zit de vogelsuper en die verkoopt die stokken. maar ja als het erg ver is voor jou ken je ze beter ergens anders vandaan halen. ;)
gr angela ;)

Fireman

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 14, 2005, 17:20:01 pm »
heb zelf ook natuurstokken in de kooien hangen maar die heb ik gekocht en waren maar iets van 5 euro. weet niet waar je woont maar in broek op langedijk zit de vogelsuper en die verkoopt die stokken. maar ja als het erg ver is voor jou ken je ze beter ergens anders vandaan halen. ;)
gr angela ;)

Ik laat deze stokken er gewoon inhangen. is beter voor zijn poten en voor te knagen doe ik er andere wilgetakken in.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: juni 14, 2005, 17:33:26 pm »
Ja, is hartstikke normaal! Mooie dikke takken zijn het zeg!!

Fireman

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 14, 2005, 21:41:29 pm »
Ja, is hartstikke normaal! Mooie dikke takken zijn het zeg!!

Die dikke stokken komen van een gewone wilg. Deze heeft rechte takken. Bij een krulwilg zijn ze meestal dunner hoewel ik 2 dikke takken heb liggen van een krulwilg.

Koko

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 15, 2005, 02:52:29 am »
Ik heb de zitstokken er gisterenavond in gedaan. En dit is het rwesultaat vanochtend om 11.00 uur.
Is dit normaal of doe een vogel hier langer over ? Hij heeft het wel naar zijn zin gehad :thumbsup:  De zitstokken laat ik zitten en doe er voortaan gewoon losse wilgetakken in.

;D ;D ;D ik heb er ook zo een :P

Groetjes
Boudewijn