Auteur Topic: Catharina parkiet  (gelezen 5257 keer)

gleisbird

• Gast
Re: Catharina parkiet
« Reactie #15 Gepost op: mei 18, 2005, 00:43:42 am »
hallo,
toch de eieren ........ in de zin van "ze zijn niet uitontwikkeld"??

het kan ook nog windeieren zijn (eieren zonder schaal) omdat je geen kalk kon vinden dan heb je alleen een vlies om het ei
gr herman

rmb

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 18, 2005, 07:35:07 am »
Ik kwam zeer dunne vliesjes tegen in de buikholte, in totaal 3 stuks, maar de vloeistof bevond zich los in d ebuikholte, dus het zou zo maar kunnen dat een of meerdere vliesjes van de eieren gescheurd is denk ik.

Maar het leek in de verste verte niet op een eitje wat ik ken vanuit een broedblok.

Nu ik nog eens diep nadenk zaten er wat miniscule donkerkleurige vaten in het vliesje, maar dat waren er een stuk of 3.
De vliezen hadden nog het meeste weg van miniatuur slaapzakjes.

Naar mijn mening zijn die eieren niet voorzien van de kalkschaal, terwijl er zat kalk, grit en sepia vrij voorhanden is.
Dus dit wijst al op een mogelijk fysiek probleem denk ik,en het feit dat ze van 2001 was en ik haar gekocht heb in een dierenwinkel ....

De meeste vogels die je daar nu aantreft zijn op vogels die niet meer voor de kweek geschikt zijn, of waar wat anders mee aan de hand is.

VRAAG: Windeieren ontstaan zomaar, of is er sprake van een storing in de aanmaak van kalk voor de schaal?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2005, 08:41:01 am »
Wat sneu zeg...  :(

rmb

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 18, 2005, 21:21:45 pm »
yep,
vond ik ook, maar het is niet anders helaas.

gleisbird

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2005, 21:12:57 pm »
hallo,
 windeieren kunnen ook zomaar  ontstaan maar meestal een tekort aan kalk.
gr herman

rmb

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 19, 2005, 23:59:25 pm »
hallo,
 windeieren kunnen ook zomaar  ontstaan maar meestal een tekort aan kalk.
gr herman
Neemt de pop dit dan niet op naar behoefte???

Ik vermeng dagelijks 2 scheppen oestergrit door het kiemzaad en eivoermengsel, en er staat grit in d ekooi, en ook een sepiaschaal........

Kreeg al visioenen dat ik misschien teveel grit door het eivoer vermeng, maar ik vindt zelden wat terug in de restanten voer....

gleisbird

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 20, 2005, 21:30:35 pm »
wij hebben het bij 1 kip gehad die legde gewoon normale eieren en af en toe een windei.
zij heeft er nooit last van gehad en zelfs jongen gehad dus ik zou me er niet te veel druk om maken het is aleen erg jammer dat het zo moest lopen
gr herman