dat is juist de reden waarom ik een grijsje wil als ik een papegaai mag gaan halen van de zomer..anders had ik wel een boere ofsow gehaald..zijn goedkoper
......jah ongewenst taalgebruik kunne ze nie leren als jij het niet gebruikt tog?? 
Ongewenst taalgebruik hoeven ze maar een keer te horen om het te leren en dat komt omdat er achter een vloek of een belediging of weet ik veel erg veel emotie zit en dat voelen gaaien goed aan! Het gezin hoeft deze woorden niet eens te gebruiken, een keer een monteur in huis die een vloek uitstoot en het KAN gebeurd zijn. Het ergste wat ze hier zeggen is Wegwezen, rot op! en dat op de juiste momenten. Als ik Favo wil pakken omdat ze aan een vleugelpen plukt, roept Riboet al Wegwezen! (die snapt de associatie al met het plukgedrag, helaas snapt Favo het nog niet

).
Je moet een grijze niet nemen om het spreektalent. Riboet spreekt een woordje mee, maar is veel beter in het immiteren van geluiden. Favo en Middel zijn nog jong, ik kan er niets van zeggen wat die gaan doen (tot nu toe doen ze alleen Riboet na

).
Mijn broedkoppel buiten spreekt niet, maar ze hebben prachtige fluittonen en hun welkomst HOEHOE wordt geroepen met de stem van de vrouw van de vorige eigenaar.
Maar neem een grijsje om wie hij of zij is: die saaigekleurdige eenkennige vogel met een lastig te doorgronden karakter en met een verborgen spreektalent, maar ga dus niet alleen voor het spreektalent; je zou wel eens bedrogen uit kunnen komen en dat is niet in het belang van het grijsje, die verdient beter. Ik vind namelijk, als ik zo eens achterom kijk op de jaren dat ik ze nu heb, en grijsje zeker geen makkelijke papegaai. Het is een veeleisende vogel die als je goed voor ze bent en kunt bieden wat ze nodig hebben, heel echte kameraadjes zijn (die van mij lopen me achterna als ik wegga hihi en Riboet komt 's avonds heel bewust bij mij zitten

).
Groeten,
Barbara