Auteur Topic: ik weet het niet meer hoor  (gelezen 15506 keer)

Ronald

• Gast
Re: ik weet het niet meer hoor
« Reactie #30 Gepost op: mei 21, 2005, 10:54:34 am »
P.S. wie weet er hier in overijssel een goeie vogelarts te zitten (in geval van nood) niet die uit enschede want die heeft mijn vorige lievert ook vermoord of iniedergeval???   :-X  nou wat dan maar ook, maar, sorry hij i.i.g niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Misschien is Dr. Hooimeijer bij je in de buurt? Schijnt de beste te zijn.

Ronald.

coco

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: mei 23, 2005, 02:05:55 am »
OOOOOHHHHhahhaha ja natuurlijk vandaar dat lapje  ;D haha nou dat heb ik dus gevoeld was nog net geen lapje bij nodig  :)maar ik ben op mijn hoede haha   en is meppel de dichtsbijzijnde  :CENS???????bedankt voor de reacties...meppel ...ik schrijf het op

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: mei 23, 2005, 09:01:56 am »
Dan heb je namelijk wel een hele goede!  :thumbsup:

Cheetah

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 23, 2005, 17:11:39 pm »
Het zou ook kunnen zijn dat de vogel weet dat jij bang bent om gebeten te worden. In dat geval zou ik zeggen, ga het gevecht met hem aan. Leg hem op de grond in een rustige kamer. Op het moment dat hij je bijt, niet je vinger naar je toe trekken, maar hard naar voren duwen, sla de vogel van je weg met je vinger in zijn snavel (uiteraard niet te overdreven hard), de vogel schrikt en verliest zijn evenwicht en bijt dan niet door, maar laat los. Blijf dit doen en ik verzeker je dat hij binnen 2 weken bijna niet meer gaat bijten. Stel dat jij maar 1 arm had om te slaan en elk keer dat je iemand een hoek geeft en je word naar achteren geduwd, dan maakt het niet uit wat voor hekel je aan die persoon hebt, je kijkt na een paar keer weer beter uit. Als je weet dat het geen nut heeft om iemand te slaan omdat hij toch niks voelt, dan is het spelletje over, helemaal als hij je elke keer dat je hard wilt slaan je onderuit vloert ;)

michiel1981

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: mei 26, 2005, 16:21:31 pm »
dat heb ik dus een tijd geleden ook geprobeerd en werkt perfect bij mij

coco

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juni 07, 2005, 01:39:44 am »
ja is een supergoeie tip maar de pest is : dat ik niet durf ben niet echt bang om gepikt te worden of dat het pijn doet maar ik schrik en doordat ik schrik trek ik automatisch mijn hand weg en dat is natuurlijk een overwinning voor hem en die gun ik hem niet >:( trouwens wat is toch dat pikken op de grond wat die steeds doet hij pikt met zijn snavel op de grond en trekt dan een cirkel ofzoiets?? :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: juni 07, 2005, 09:02:38 am »
Veegt ie niet gewoon zijn snavel schoon? Sjakko doet dat ook vaak en het lijkt inderdaad op een ronde beweging...

Wat betreft de angst: probeer in je zelf te oefenen met niet bang zijn en je hand of vinger niet snel terug te trekken. laat je hand waar hij is en bereid je maar voor op een beet. Dit kun je gewoon in gedachten al oefenen, zie het voor je in je fantasie. Bedenk maar dat het echt geen ramp is om een keer een beet te krijgen, je gaat er niet dood aan. Pleister erop en klaar.. De beloning is later dat hij  iet meer bijt..  Je zult raar staan te kijken hoe ze reageren als het bijten geen effect meer heeft, haha. ;)

coco

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juni 07, 2005, 11:36:22 am »
hoi loes ja dat probeer ik ook steeds wel maar mot nog ff wat meer oefenen haha maar is iid een goeie tip en die cirkel wat die trekt is behoorlijk groot ik dacht dat die de grens wou aangeven of zo haha TOT HIER EN NIET VERDER >:D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: juni 07, 2005, 12:17:27 pm »
Haha! Ik zou verder geen verklaring weten hoor... Zou het wel eens willen zien!!  :)

roodrunner

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: juni 21, 2005, 23:15:56 pm »
 >:D die circel kan ik verklaren denk ik Je papegaai denkt dat hij een indiaan is en zet een circel.tot hier en niet verder Staat er in de circel ook een totopaal zoja dan is er orlog op komst dus maak je borst maar nat .En dat tikken van de snavel .IS HET SCHERPEN van zijn speer(Snavel) je zal gaan moeten landje veroveren en de sterkste zal winnen.Zie je ergens rookpluimen dan praat hij met zijn stamgenoten hoe hij je te pakken gaat nemen :) mocht hij soms rare bewegingen maken .pak dan je paraplu groet roodrunner beeb beeb ;D ;D ;D

roodrunner

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juni 22, 2005, 10:22:48 am »
 :)oke, hier is je antwoord ,Dat tikken doen ze in de natuur ook >dan roepen ze een partner of er dreigd gevaar.Ik was zo dom om terug te tikken niet doen,je tikt je geg dus gewoon negeren ,En ja de circel dat is zijn gebied dat is van hem/gaar .Negeren ga er inzitten en maak je handen tot gebalde vuisten dan heeft de gaai minder grip .Als hij je toch wilt pikken dan met je vinger zijn hoofdje langzaam naar achteren .Na een paar keer weet hij donders goed o nee niet bijten een papegaai met zijn hoofd in de nek is dan bang dus zal het niet snel meer doen.Maar dat tikken niet op reageren laat maar dan gaat het na een tijdje wel over.                              gr    roodrunner :thumbsup:

roodrunner

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juni 22, 2005, 10:25:15 am »
 :-[ p.s hieronder was een grapje moet kunnen.vond het zelf wel leuk  ;D

coco

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juni 24, 2005, 01:42:13 am »
hahaha houd ik wel van geintjes :P vond het dan ook wel geestig elke tip m.b.t. het bijten zijn welkom want ik durf n.l nog steeds niet, gebalde vuist heb ik ook al geprobeert maar hij weet toch altijd wel weer een velletje te vinden waar die me te pakken heeft begin toch weer te denken aan die handschoen trouwens coco kan weer vliegen we zijn ons wild geschrokken vanmiddag vloog die ineens van de kooi en de tuindeuren stonden open en hij nam een duik en was al buiten voor ik een gil kon geven :o hij was zelf ook behoorlijk geschrokken alles is gelukkig goed afgelopen, maar afijn we moeten dus naar meppel teminsten als dat de enige goeie vogel arts in de buurt is wie heeft info wat ik kan verwachten en prijs en adres enz en natuurlijks alle tips over vervoer van onze lievert?? zat zelf te denken aan een kleine kooi of zo'n kattenbakding ofzo??(voor vervoer van de kat)

coco

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juni 24, 2005, 02:08:32 am »
ps coco blijkt dol op waterijs hij komt er speciaal voor van zijn trapje gerent  :)haha maar mag hij het wel hebben??

papegaaiengek

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juli 10, 2005, 00:33:17 am »
waarom ga je in toch niet gewoon naar hooimeijer het is overduidelijk dat je het totaal verkeerd aanpakt