Almelo is inderdaad niet in de buurt van Veldhoven .
Ik ben ook een jaar of 2 geleden met zijn raad begonnen, niet meer aankijken , niet meer kroelen, niet meer iets tegen hem zeggen als de gaai als 1ste wat zegt en ga zo maar door.
Ik vond dit niets en vind dat ik onze gaaien niets te kort doe al ik zo af en toe met ze kroel, iets terug zegt als ze me roepen of tegemoet fluiten.
Ik zie dat ze het prima naar hun zin hebben als ik met ze speel.
Als ik met Luna bezig ben en Tessa vind dat niet leuk en laat dat dan blijken kijk ik ze ook niet aan , negeer ze tot ze rustig is en dan geef ik ze de aandacht, maar Tessa is pas 8 maanden en moet nog leren dat ze op haar beurt moet wachten en dat ik haar op die manier geen aandacht geef.( is wel een stukje Hooimeijer theorie)
Na ik diverse lezingen over pallets en zaden heb aangehoord en alle voor en nadelen naast elkaar neergelegt heb ben ik weer terug gestapt op de zaden en ik moet zeggen onze Luna ( een grijze) was zich gaan plukken nadat ik op HPC overgegaan was, de kooi verplaatst had, ze geknipt had en er een nieuwe gaai bij gekomen was ( een Edel).
Ik ben toen zo als gezegt weer zaad gaan geven , weer terug in haar eigen kooi en een Thee van brandnetels ipv water gaan geven.
Nu 5 maanden later zit ze weer bijna helemaal in de veren op wat pluisjes na.
Aan welke verandering het heeft gelegen weet ik niet maar 1 ding weet ik nu zeker, onze gaaien krijgen naast het fruit en groenten gewoon zaden want ik wil het risico niet nemen.
Ook weet ik dat de gaaien van Hooimeijer er perfect uit zien dus ik zeg niet dat HPC slecht is , de pallet is uitgebreid getest en als zeer goed uit de test gekomen maar als ik zie dat onze Luna 5 minuten bezig was met de pallets en met het zaad uren bezig is , is er ook een stukje bezigheid bij gekomen , plus dat er beweerd wordt dat de spiermaag van het eten van pallets lui wordt.
Zoals de kinderen van een dieetiste ook altijd gezond eten , zijn de gaaien van een vogelarts ook altijd even gezond en zien er schitterend uit.
Hooimeijer is best kundig en veel van zijn theorieen zijn op waarheid berust , maar waarom moeten wij voor zijn kennis zoveel geld kosten.
Meneer H zit in het bestuur van de SPPW en dat wil zeggen Stichting Papegaai en Parkieten WELZIJN, maar ondertussen vullen de patienten WELZIJN beurs terwijl elke andere vogelarts stukken goedkoper is en ook het WELZIJN van de vogel vooropstellen.
Geniet van je gaai , geef hem een goed uitgebalanceerde voeding, of het nu een combinatie van fruit met brokken of fruit met zaden is maakt voor mij niet uit maar doe het met mate, fruit is goed maar teveel ook weer niet. en inderdaad een hele druif is veel maar geef een stukje druif, appel,banaan , komkommer, rode peper en nog meer soorten per dag en je cokie zal een prima voeding hebben.
Gr Eric