Auteur Topic: papegaai word g**l of opgewonden  (gelezen 4159 keer)

geke stevens

• Gast
Re: papegaai word g**l of opgewonden
« Reactie #15 Gepost op: november 01, 2005, 20:05:14 pm »
ook mijn grijsje doet dat, zogauw hij bij mijn vriend op de hand zit, gaat hij met zijn cloaca tegen zijn hand aan drukken en maakt dan piep en kreungeluiden.
dit gaat door totdat hij daadwerkelijk klaarkomt!!! dit is nu al 2x gebeurd en ook wij weten niet wat we hier mee aan moeten.... zou hij dan zo g**l zijn?? ik weet het ook niet, maar hij doet het altijd!
wie geeft nu raad?

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #16 Gepost op: november 01, 2005, 20:13:36 pm »
Jakkes, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Als je goed oplet op het gedrag van je gaai, kun je zijn mood al in een eerder stadium ontdekken.
Dit aan de hand van de kreuntjes/zuchtjes, vleugels in een aparte stand, dat soort dingen.
Zodra je dit merkt, je grijsje negeren/ terug zetten in de kooi.

Ook als er dingen zijn die dit gedrag aanwakkeren, dit vermijden. Zoals mijn grijze die raakt nog wel eens opgewonden van telefoons en afstandsbedieningen. Of van het aanraken van de pootjes. En het aaien over de rug wil dit gedrag ook nog wel eens opwekken.

geke stevens

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 01, 2005, 20:40:50 pm »
hallo,

ja dat is echt vies, als er zo'n kwakje op je hand ligt, dan toch maar weer negeren, hebben we al eerder geprobeerd, maar dat hielp toen niet. geduld zal wel lonen denk ik.
ik weet wel dat jacco superverliefd is op mijn vriend :hart: hahahahhaha

groetjes

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 01, 2005, 20:43:57 pm »
Oh ik zou het inderdaad niet zo ver laten komen!
Maar ik denk dat je hem gelijk weg moet zetten als tie begint, dat is volgens mij de enige manier!

Niet echt natuurlijk en ook frustreren voor de papegaai!

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: november 01, 2005, 20:52:01 pm »
Juist! Japie doet dit ook heel erg. Ik merk al heel snel aan hem dat het weer zover is. Ik merk het aan zijn evenwicht. Hij duwt zijn lichaam tegen mij aan, waardoor hij snel zijn evenwicht verliest wanneer ik hem weer van mij vandaan haal.

Wanneer hij voer opgeeft, zet ik hem terug in de kooi en schenk ik geen aandacht meer aan hem. Hij moet op die manier leren dat dat gedrag niet op prijs gesteld wordt.

Cheetah

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 01, 2005, 23:38:25 pm »
Jodie (mijn grijze) die heeft dat ook. Ik vind dit erg vreemd omdat de vogel pas 13 maanden is. Dit doet zij ook alleen bij mijn vader terwijl zij wel aanhankelijk is naar mij toe.

michiel1981

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 02, 2005, 08:12:17 am »
hallo,

ja dat is echt vies, als er zo'n kwakje op je hand ligt, dan toch maar weer negeren, hebben we al eerder geprobeerd, maar dat hielp toen niet. geduld zal wel lonen denk ik.
ik weet wel dat jacco superverliefd is op mijn vriend :hart: hahahahhaha

groetjes

dat scheelt je wel 50 euro voor een dna test  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: november 02, 2005, 14:19:18 pm »
Jeetje, dat heb ik nog nooit gehoord dat het zover komt! Ik zou het ook echt nooit zover laten komen hoor!  :(

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 02, 2005, 14:27:50 pm »
Jakkes, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Als je goed oplet op het gedrag van je gaai, kun je zijn mood al in een eerder stadium ontdekken.
Dit aan de hand van de kreuntjes/zuchtjes, vleugels in een aparte stand, dat soort dingen.
Zodra je dit merkt, je grijsje negeren/ terug zetten in de kooi.

Ook als er dingen zijn die dit gedrag aanwakkeren, dit vermijden. Zoals mijn grijze die raakt nog wel eens opgewonden van telefoons en afstandsbedieningen. Of van het aanraken van de pootjes. En het aaien over de rug wil dit gedrag ook nog wel eens opwekken.

Dit moet niet hoor :( Ik ken iemand bij wie door dit gedrag de cloaca van dr gaaitje ging uitpuilen...niet echt handig en t is ook niet de bedoeling dat ie jullie als partner ziet. Niet meer aaien enzo...alleen nog af en toe kroelen wanneer jullie dat bepalen.
Dit is echt niet alleen de schuld van je vogel hoor, je kunt er genoeg aan doen om t te laten stoppen...flink afleiden en dingen laten zien of dingen leren. Meenemen naar buiten enzo is ook een fijne afleiding ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: november 02, 2005, 18:32:43 pm »
Volgens mij heb je een verkeerde quote Daphne? ;)

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #25 Gepost op: november 03, 2005, 03:36:37 am »
Dit moet niet hoor :( Ik ken iemand bij wie door dit gedrag de cloaca van dr gaaitje ging uitpuilen...niet echt handig en t is ook niet de bedoeling dat ie jullie als partner ziet. Niet meer aaien enzo...alleen nog af en toe kroelen wanneer jullie dat bepalen.
Dit is echt niet alleen de schuld van je vogel hoor, je kunt er genoeg aan doen om t te laten stoppen...flink afleiden en dingen laten zien of dingen leren. Meenemen naar buiten enzo is ook een fijne afleiding ;)

Ach het was al laat...  :) ;D

geke stevens

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: november 03, 2005, 12:05:29 pm »
hallo, nee ik weet ok wel dat dit niet helemaal de bedoeling is, we zijn nu druk bezig om het af te leren,moeilijk!! maar we doen ons best, het gekke is dat als jacco bij onze andere vogel in de kooi zit (koko ook een grijze roodstaart) dat ie het dan helemaal nooit doet. vreemd he
ik hoop dat dit gauw minder wordt, in ieder geval ben ik blij dat ook anderen dit probleem herkennen

groetjes