Hoi allemaal,
Hier weer even een up-date.........
Het gaat erg goed met de kleine Percy. Percy is denk ik een ZIJ.........Zij groeit als kool en is heel ondernemend. Toen ik haar eruit haalde woog ze 36 gram en vandaag 183 gram, ze is heel alert en echt een lievie.
Met de andere twee ging het ook heel erg goed. Tot vorige week maandag. Jade en amber hadden besloten om de "beren" zoals wij ze noemde, niet meer te voeren en/of te verzorgen. Jade (man) dacht waarschijnlijk dat ze het te warm hadden omdat ze zo piepte, want die zat onder in het broedhok en was ze even aan het plukken.....

en moeders zat boven in het broedhok, demonstratief de andere kant op te kijken....

Dat kan natuurlijk niet dus heb ik ze er ook uitgehaald. Het zijn twee enorme beren. Het is een man en een popje en ze heten Brabbel en Sweety. Met zijn drieën in een warme bak en de eerste dag was het niet eten maar vreten.....hahahahahaha Het gaat heel erg goed met ze en ik ben dik tevreden. ik heb heerlijke gezonde tevreden edelbaby's die een waar genot zijn om naar te kijken. Het zijn dus waarschijnlijk twee popjes en een man.
Met Bo, onze meyerbaby gaat het ook goed. Hij woog toen hij 4 dagen oud was 9 gram. Nu is hij 43 dagen (6 weken) en weegt hij 123 gram. Zijn vleugeltjes hebben al redelijk veertjes. Voor de rest heeft hij licht grijs dons en alleen als je hem vochtig maakt zie je de pennetjes waar de veertjes straks uitkomen, onder het dons vandaan komen. Hij ligt heel graag bij je en aan zijn manier van piepen weet je wat hij ongeveer bedoeld. Hij is vet grappig! Hij kijkt echt vrolijk en ondeugend de wereld in. Ze kijken van nature al wat vrolijker dan een bont boertje maar als ze jong zijn helemaal.
De eitjes van M&M (ander edelkoppel) zijn helaas niet uitgekomen. We hebben ze ook nog niet zo lang dus het zou ook wel erg snel zijn geweest. Maar goed, we hadden het wel leuk gevonden.
Ook de eitjes van Cookey (grijsroodstaart) zijn niet uitgekomen. Hadden we eigenlijk ook niet verwacht, maar je hoopt toch dat er een baby bij zit. Zeker voor haar.
Wordt vervolgd,
gr corina