Auteur Topic: Senna's kweek papegaaien 2005  (gelezen 17884 keer)

cindylouise

• Gast
Re: Senna's kweek papegaaien 2005
« Reactie #30 Gepost op: mei 15, 2005, 20:35:03 pm »
hahahah grappig sisters sledge

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: mei 16, 2005, 09:44:48 am »
Er is ook een zanger die heet Percy Sledge, maar dat was ver voor jouw tijd denk ik...  ;D

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #32 Gepost op: mei 16, 2005, 14:08:54 pm »
Ik ben tijdloos.

Dat is een leuke 3 eenheid.Sister Sledge en Percy Sledge.Hoort dan allen bij elkaar.

senna

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 26, 2005, 16:03:31 pm »
Hoi allemaal,

Hier weer even een up-date.........

Het gaat erg goed met de kleine Percy. Percy is denk ik een ZIJ.........Zij groeit als kool en is heel ondernemend. Toen ik haar eruit haalde woog ze 36 gram en vandaag 183 gram, ze is heel alert en echt een lievie.

Met de andere twee ging het ook heel erg goed. Tot vorige week maandag. Jade en amber hadden besloten om de "beren" zoals wij ze noemde, niet meer te voeren en/of te verzorgen. Jade (man) dacht waarschijnlijk dat ze het te warm hadden omdat ze zo piepte, want die zat onder in het broedhok en was ze even aan het plukken..... :CENS en moeders zat boven in het broedhok, demonstratief de andere kant op te kijken.... :CENS

Dat kan natuurlijk niet dus heb ik ze er ook uitgehaald. Het zijn twee enorme beren. Het is een man en een popje en ze heten Brabbel en Sweety. Met zijn drieën in een warme bak en de eerste dag was het niet eten maar vreten.....hahahahahaha Het gaat heel erg goed met ze en ik ben dik tevreden. ik heb heerlijke gezonde tevreden edelbaby's die een waar genot zijn om naar te kijken. Het zijn dus waarschijnlijk twee popjes en een man.

Met Bo, onze meyerbaby gaat het ook goed. Hij woog toen hij 4 dagen oud was 9 gram. Nu is hij 43 dagen (6 weken) en weegt hij 123 gram. Zijn vleugeltjes hebben al redelijk veertjes. Voor de rest heeft hij licht grijs dons en alleen als je hem vochtig maakt zie je de pennetjes waar de veertjes straks uitkomen, onder het dons vandaan komen. Hij ligt heel graag bij je en aan zijn manier van piepen weet je wat hij ongeveer bedoeld. Hij is vet grappig! Hij kijkt echt vrolijk en ondeugend de wereld in. Ze kijken van nature al wat vrolijker dan een bont boertje maar als ze jong zijn helemaal.

De eitjes van M&M (ander edelkoppel) zijn helaas niet uitgekomen. We hebben ze ook nog niet zo lang dus het zou ook wel erg snel zijn geweest. Maar goed, we hadden het wel leuk gevonden.

Ook de eitjes van Cookey (grijsroodstaart) zijn niet uitgekomen. Hadden we eigenlijk ook niet verwacht, maar je hoopt toch dat er een baby bij zit. Zeker voor haar.

Wordt vervolgd,

gr corina

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #34 Gepost op: mei 26, 2005, 16:14:33 pm »
Nou leuk om te lezen.Uit almere dus te koop 3 koppels edels,want ik heb vandaag gezien dat mijn derde een mannetje was.
Ik had er al zo`n gevoel over maar nu is het zeker.
Jammer voor Cookey maar eens komt het moment.Ze hebben het goed genoeg allemaal dus daar zal het niet aan leggen.
Geef ze allemaal maar een lekker snoepje.

Rob

senna

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: mei 26, 2005, 16:20:16 pm »
Gaaf rob,

En hoe gaat E heten?

Voor de anderen: rob geeft zijn vogels namen op alfabetische volgorde. Je hebt, Anastasia, Brutus, Clarice, Dr. Dré en nu dus een E........ :)

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 26, 2005, 16:36:59 pm »
Hai,

ik begrijp dat als je je hecht aan je baby's je er een naam aan wilt geven, aan de andere kant ga je dan niet mogelijke kopers opzadelen met namen die ze niet leuk vinden?
Ik houd het dan ook maar op nr 1 , nr 2 en nr 3, misschien niet zo leuk maar wel voor de nieuwe baasjes , want die kan dan zijn/haar/hun eigen naam bedenken,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: mei 26, 2005, 16:51:48 pm »
De kopers verzinnen toch weer een andere naam, kijk maar naar Ronald die Neon Tjickie genoemd heeft... Neon was trouwens verzonnen door de mensen die Tjickie eerst zouden kopen.. Corina heeft het maar weer druk met babies..  Bo is ook geweldig vind ik noig steeds! :thumbsup: Jammer van Cookey inderdaad, maar ze is wel serieus bezig en heeft een partner, dus toppie voor haar!! :thumbsup:

dylantjuh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: mei 26, 2005, 16:54:10 pm »
Hai,

ik begrijp dat als je je hecht aan je baby's je er een naam aan wilt geven, aan de andere kant ga je dan niet mogelijke kopers opzadelen met namen die ze niet leuk vinden?
Ik houd het dan ook maar op nr 1 , nr 2 en nr 3, misschien niet zo leuk maar wel voor de nieuwe baasjes , want die kan dan zijn/haar/hun eigen naam bedenken,

mvg Frank

geef ze dan maar geen naam ;D

groetjes dylan

Wickingh

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: mei 26, 2005, 16:57:35 pm »
geef ze dan maar geen naam ;D

groetjes dylan

Hai Dilletantje,

je was me al veel te stil het afgelopen uur, moest je hier zo lang opbroeden? ;)

mvg Frank

dylantjuh

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: mei 26, 2005, 16:58:40 pm »
 >:( nee ik was bezig met de parkietjes en ik was ff aan het snoepen :P

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #41 Gepost op: mei 26, 2005, 18:16:24 pm »
Ik ben zo slecht in rekenen,daarom geef ik ze maar een naam.De naam is niet blijvend.Ik vertel hem niet eens aan de nieuwe eigenaars,maar aangezien dit Senna d`r site is zullen we het dus maar ff lekker over Senna d`r vogeltjes hebben.

Genoeg mooie stof

Rob

senna

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: mei 26, 2005, 18:27:14 pm »
Hai,

mvg Frank

Lieve Frank,

Iedereen doet het zo als hij of zij wil. Krijg jij maar eerst eens 30 baby's  :) en krijg jij maar een vraag van mensen die niet weten van welk nest maar hij was nr 3 hoe het met zijn broertje is  :)

Wij geven een naam mee, als een soort kennelnaam. Bertha 359 vind ik afschuwlijk, evenals valk 6 nest 3 of zoiets. Errug onpersoonlijk. Als mensen mij mailen dan weten ze dat ze met de naam die wij geven alle info krijgen die ze hebben willen. Als ik een naam hoor dan weet ik precies alle details van hem/haar in zijn leventje bij mij zonder het te hoeven nakijken. Als mensen andere namen geven dan staat dat ze geheel vrij. Die naam wordt dus alleen gebruikt in correspondentie. Zo staat de baby bij mij in de boeken en weet ik de naam heel vroeg dan wil ik hem nog wel eens wijzigen in de naam die hun willen of verzinnen.

Als ik een baby meegeef dan wordt dit ook zo gezegd en mensen vinden het juist leuk en ook een persoonlijke aanpak van de baby's. Meestal schrijven ze in de mail de kennelnaam en gaan dan over op hun eigen naam. Deze veranderen ook nog wel eens. Het werkt echt perfect. Ik werk alleen niet met het alfabet, ik wilde dat ik daar wel op gekomen was want dat vind ik erg leuk. Maar helaas. Ben er te blond voor. :)

Sommige mensen werken ook alleen met ringnummers. Wil je dan info dan moet je eerst het ringnummer doorgeven en dan kijken ze in de boeken. Het is maar wat je prettig vind.

gr corina

senna

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: mei 31, 2005, 11:00:45 am »
Hier weer even wat foto's.

Het gaat erg goed met de kleintjes. Ze groeien als kool en worden steeds leuker en actiever.

Bo, het meyerpapegaaitje krijgt al flink wat veren. Het blauw van zijn rug komt nu ook lekker door. Op de foto waren we vrijdag even lekker in de tuin geweest. Het was zo warm. 8)

Hier is Frank (wickingh) met Bo. Het is altijd erg gezellig als Frank komt, of wij bij hun.

Met de edelpapegaaitjs gaat het ook erg goed. Het zijn twee popjes en een mannetje. De pennetjes komen nu steeds meer door. Aan de gloed op het koppie kun je goed zien of het een man is of een popje. Bij een man groen en bij een popje roze/rood. Ze worden steeds alerter en vinden het heerlijk om in de handen te zijn.
Hier een foto van alle drie bij elkaar,

En hier Babbel, heerlijk op z'n gemakkie,

gr corina
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2005, 11:04:55 am door senna »

fujimo

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: mei 31, 2005, 12:05:37 pm »
Mooi Corina , het gaat weer goed komen met die kleintjes en zeker nu je een stagiere gevonden hebt die af en toe komt voeren  :thumbsup:

Gr Eric