Auteur Topic: klein wondje aan pootje  (gelezen 3952 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: klein wondje aan pootje
« Reactie #15 Gepost op: augustus 13, 2005, 17:55:26 pm »
Wel rot.. straks heeft Bertje helemaal geen teentjes meer over...  ???

Nanda

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 13, 2005, 19:41:51 pm »
Nou, heb een drukke dag achter de rug hoor, met die parkiet.

Het teentje (nou ja, stompje) ging steeds meer bloeden. Hij zat er steeds aan te bijten, het bloed druppelde lekker door :'(

Op advies van Frank flink met de maizena aan het poederen geweest, alles onder, de gele parkiet zag helemaal wit, net als de keuken en ikzelf :)
maar iedere keer begon het toch weer te bloeden...
Toen de dierenarts maar gebeld, moet toch wat....op advies van de assistente het wondje dichtgedrukt, zo goed en zo kwaad als dat ging....
Maar helaas, het ging niet, dus maar weer de dierenarts gebeld.

Wij daarheen....

kreeg het arme beestje een roesje (vond het erg naar om te zien) en heeft de arts het stompje dichtgebrand....het duurde even voordat hij weer wakker werd, ik zag de bui al hangen. Kreeg wel even hartkloppingen hoor. Ik steeds met mijn grote hoofd boven dat parkietje...de assistente werd al een beetje pissig op me. Ze zei, je ziet toch dat ie zijn best doet om adem te halen.....
Maar ja, het is toch je vogeltje he......

Al met al, het beessie werd wakker, godzijdank, dus snel in zijn kooitje gedaan.

En toen..... naar de kassa.
En ik in me portemeknip naar geld zoeken. Was ik me toch even vergeten dat ik boodschappen had gedaan... :-[ enne...ahum, pinnen was ook geen optie, mijn rekening was al leeg.
het is een tijd terug dat ik ergens zo heb staan zweten.
De assistente werd er trouwens niet vrolijker van ;D

gelukkig kon ik daar bellen om geld over te schrijven en alsnog te betalen.....zoiets heb ik weer, echt iets voor mijn ;D

Dus nu hebben we parkiet met een mooi stompje.
hij zit nu te doezelen in zijn kooitje, het gat gelukkig goed met hem :thumbsup:
Wel gaat ie steeds even mij zijn snaveltje aan zijn teentje (die er niet meer is) voelen. Ik hoop wel dat ie er niet meer aan gaat bijten. Anders ben ik binnen de kortste keren failliet ;D

Rika1963

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 13, 2005, 20:19:44 pm »
Hoi Nanda,

Nou ik kan gerust zeggen dat ik dat ook zou doen hoor erbij blijven en kijken of er niks mis ging natuurlijk niet altijd handig voor de assistente of dokter hihi.

En gelukkig heeft het parkietje het goed doorstaan, hopelijk blijft hij er nu vanaf.
Al met al dus een drukke dag voor jou?

En als je failliet gaat gaan we je gewoon sponseren hihi !!

Ik heb dat eens gehad met mijn gaaitje Timmy die was met zijn teen en nagel tussen de schommel klem gaan zitten, ook bloeden alles geprobeerd om het te laten stoppen maar nee, ook naar de dierenarts, die gaf Timmy helemaal geen roes, weet je wat die deed, die maakte een soldeerbout warm hield die er tegenaan en hopla klaar was het............enne 25 gulden waren toen de kosten, ik vergeet het nooit....

Groetjes Rika

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: augustus 14, 2005, 10:57:03 am »
Goh Nanda, wat een gedoe. Ik zou ook las de dood zij dat ie neit meer bijkwam, zo'n klein vogeltje.. En wat raar dat je koste wat kost daar een betaling moest regelen. Zulke dingen gebeuren toch dat je onverwachts naar een da moet en dan geen geld in je portemonnaie hebt, ik heb het ook wel eens gehad hoor! De mijne is gelukkig niet zo moeilijk.. ???

Nanda

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 14, 2005, 11:05:26 am »
Tja, ik denk dat als het bij de dierenarts hier in het dorp was, dat het niet zo'n probleem zou zijn....
Maar nu moest ik naar Zaandam, ivm de weekenddiensten...
En in Zaandam, tja, hoe zal ik het zeggen.....Zaandam heeft nogal wat achterstandswijken.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het vertrouwen in de mens daar wel wat zou kunnen zakken.....

Maar dat maakt allemaal niets uit hoor, het is nu geregeld en daar ben ik blij om. ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: augustus 14, 2005, 11:07:38 am »
Oh sorry, had niet begrepen dat het niet je eigen dierenarts was, ik kan het me ook best voorstellen dat je wantrouwend wordt bij veel wanbetalers.. :)

Nanda

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 14, 2005, 11:09:34 am »
Oh sorry, had niet begrepen dat het niet je eigen dierenarts was, ik kan het me ook best voorstellen dat je wantrouwend wordt bij veel wanbetalers.. :)
;D ;D ;D ;D

Toch je bril niet gepoetst en niet zo'n heldere kijk voor jou leeftijd als in een ander topic gesuggereerd wordt :P

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: augustus 14, 2005, 11:42:20 am »

kreeg het arme beestje een roesje (vond het erg naar om te zien) en heeft de arts het stompje dichtgebrand....het duurde even voordat hij weer wakker werd, ik zag de bui al hangen. Kreeg wel even hartkloppingen hoor. Ik steeds met mijn grote hoofd boven dat parkietje...de assistente werd al een beetje pissig op me. Ze zei, je ziet toch dat ie zijn best doet om adem te halen.....
Maar ja, het is toch je vogeltje he......

Wat een  :-X assistente zeg....ik kan me het voorstellen dat je er dicht bij wilt blijven. Ik wijk ook nooit, als ik met mijn aga's bij de DA ben, gelukkig begrijpen ze dat.
Sneu voor Bertje, hopelijk heeft ie nu wel een klein beetje geleerd van alles.
 :-* sterkte met Bertje!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2005, 13:48:57 pm »
;D ;D ;D ;D

Toch je bril niet gepoetst en niet zo'n heldere kijk voor jou leeftijd als in een ander topic gesuggereerd wordt :P

O ja? Voel me toch lekker gevleid, al heb ik het niet gelezen! ;D