Auteur Topic: Kooi voor het raam!  (gelezen 4912 keer)

Cosch

• Gast
Kooi voor het raam!
« Gepost op: mei 19, 2005, 09:37:32 am »
Coco staat met kooi en al voor het achterraam in de woonkamer! Ik heb wel eens gehoord dat dat niet goed is voor de vogel! Dat ze zich dan onveilig voelen omdat er gevaar van achteren kan komen. Vogels/papegaaien zijn natuurlijk prooidieren!
Maar nu heb ik niet het idee dat Coco daar last van heeft ofzo! En ik hoorde dit laatst weer iemand zeggen!
Niet dat ik de kooi kan verzetten ofzo maar ben erg nieuwsgierig wat jullie daarvan denken.
Wat is jullie mening?

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kooi voor het raam!
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2005, 09:42:05 am »
Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Sjakko staat met zijn kooi tegen een muur, maar als hij los is staat hij dus een heel eind daar van af (anders kan hij bij de tafel, het stopcontact, de kast..) en hij voelt zich absoluut niet onveiliger. Als ik tussen de middag de honden uitlaat, laat ik de kooi op die plek staan, maar moet hij er in. Maakt niets uit in zijn gedrag, hij is helemaal gewend aan zijn plek! ;)
Toen ik hem net kreeg heb ik hem ook voor het raam gezet en hij was echt niet bang.. Ik heb hem er alleen weggehaald omdat de centrale verwarming onder het raam zat, dus erg droge lucht..

Koko

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2005, 09:44:15 am »
Koko staat schuin voor het raam, hij stond bij vorige eigenaar ook voor het raam en hij kijkt nu nu een maal graag naar buiten

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2005, 09:50:18 am »
Ja precies. Maar het is best logisch gedacht. Prooidieren, kunnen geen gevaar zien aankomen als ze met de rug naar het raam zitten! Nu is het bij Coco zo dat het achter het huis is. Dus niet aan de weg met de auto's enzo!
Hij heeft er volgens mij geen problemen mee!

Gr Corina

Paco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2005, 11:04:14 am »
Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is en op zich is er niets mis mee.
Toch zal ik het niet makkelijk doen (kooi staat nu tegen muur) omdat ik de ervaring heb dat er dan nogal eens katten tegen het raam springen en dan schrikt echt niet alleen de vogel haha. ;D

Melly

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2005, 14:50:59 pm »
Ik heb juist gehoord dat je een vogel niet voor het raam mag zetten in verband met de tocht, doordat er koude lucht komt van de raam en warme lucht komt van de verwarming (bij iedereen kan het natuurlijk anders zijn) 

En wij hebben ook weleens last van katten die voor het raam gaan staan als ze iets zien bewegen binnen probeer je ze weg te jagen gaan ze tgen het raam staan van 'hallo hoe is het met jou?' >:(

Gr Melly

Nanda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2005, 16:15:30 pm »
iik sluit me helemaal aan bij Melly :thumbsup:

op zich lijkt me er niets mis mee. Alleen ben ik bang voor de tocht. Zelfs als alles dicht zit voel ik nog de tocht/kou van het raam, dus heb ik besloten om hem daar niet neer te zetten.

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2005, 16:24:54 pm »
Nee, daar hebben we gelukkig geen last van! Wel van de droge lucht van de verwarming natuurlijk maar dat is nu ook niet meer!

Het is zelfs zo dat tocht helemaal niet zo gevaarlijk is als we denken! Een fabel!

Bron: Grijze Pino/Dr Hooimeijer

Fabel: Tocht is dodelijk gevaarlijk voor je papegaai.
Feit: Nimmer is in de kliniek voor vogels gebleken na onderzoek dat een papegaai ziek geworden is door tocht. Wel door allerlei andere dingen, zoals ziektes, virussen, slechte voeding, dus algehele slechte conditie etc. Toch dodelijk? Nee! De slechte verzorging wel!

Gr Corina

Nanda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2005, 16:26:08 pm »
Kan wel zijn, maar ik ben er toch(t) ;D voorzichtig mee

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2005, 16:28:48 pm »
Dat is je goed recht!
 ;D
Voorzichtig zijn kan geen kwaad!

Gr Corina

pipo

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2005, 21:56:11 pm »
Wij hebben Sjaccie overdag voor het raam in de erker staan en dan kan hij vanalles zien. De bus stopt bij ons voor, er lopen mensen, er gaat van alles voorbij en volgens mij vindt hij alles prachtig. Vooral als wij weg zijn zit hij constant naar buiten te kijken. Hij kan ook precies zien wie er aan komt. Er zit zelfs een pimpelmees te broeden in een nestkastje en die ziiet hij volgens mij ook in en uit vliegen.s'Avonds zet ik hem altijd weer op een ander plekje midden in de woonkamer en dan krijgt hij z'n doek erover en gaat slapen. Ik denk dat hij hier gewoon aan went. Wat betreft tochten, dat doet het daar niet. Hij heeft dus eigenlijk 2 plekjes in huis.

Tommy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 19, 2005, 22:02:31 pm »
Tommy en Guano hun boom staat tussen 2 ramen. Ze kunnen dus wel naar buiten kijken maar kunnen zich ook achter t tussen stuk verschuilen :) Papegaaien kunnen net als andere prooidieren trouwens WEL een heel eind achter zich kijken daarom zitten hun ogen ook aan de zijkant.
Maar of het nou zo relaxt is als je steeds denkt dat er een leeuw ofzo komt om je op te vreten? :P Ze vinden het hier in iedergeval heel leuk om te zien dat we thuis komen. Dan staan ze echt op het puntje van de tak te loeren en te roepen :hart:

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 19, 2005, 22:09:52 pm »
Owh ja...tocht ;D
Daar over denken mensen ook altijd dat dat slecht is voor mensen. Hooguit kan het je weerstand verminderen , als dat samen gaat met andere factotoren zoals slechte eetgewoontes ,en daardoor kan dan een andere ziekte eerder toeslaan. Bijv. doordat je lichaam steeds moet bijstellen kwa temperatuur. Dat is wat ik er over weet en ik denk dat t voor dieren net zo is ???

Cheetah

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 19, 2005, 22:31:24 pm »
Zelf denk ik dat dit geen probleem moet zijn. Het is natuurlijk altijd ff wennen voor een vogel. Wat men niet moet vergeten is dat er een deel van de kooi altijd in de schaduw moet staan. Mocht het zonnig zijn, dan kan de vogel ook weer ff terug trekken in de schaduw (zoals in het wild).

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 19, 2005, 23:09:18 pm »
Precies..ik denk ook dat het geen probleem is, tenminste niet als de andere factoren goed zijn ;D
Schaduw is ook een goeie ja! Je zou zelf ook niet graag in een broeikas zitten zeg :CENS