Auteur Topic: Kooi voor het raam!  (gelezen 4923 keer)

Riboet

• Gast
Re: Kooi voor het raam!
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2005, 08:57:02 am »
Ik heb anders gestemd omdat ik vind dat je bij de plaatsing van de kooi wel een beetje rekening moet houden dat de vogel in de zomer achter dat glas neit verhit kan worden en een beetje beschutting tegen zicht of 'gevaar' van buiten mag ook wel. De binnenvoliere hier staat tegen de muur en een 20 cm ongeveer voor het raam. Als de deur open gaat, staat deze (80 cm) voor het voorraam. Dat interesseert de gaaien niets (de  mensen die buiten lopen trouwens wel en van de week was ik op de hondentraining en toen zei iemand tegen mij: jij hebt 3 gaaien in huis he? Want mijn moeder kijkt vaak of ze ziet zitten  :o ;D. Als de deur van de voliere opengaat, gaan de gaaien ook vaak op de ventsterbank lopen. En dus staan daar dus alleen nog maar niet-waardevolle spullen.......

De papegaaienspeelplaats hangt voor het grootste gedeelte voor het achterraam en 's avonds gaat Riboet in het beschutte gedeelte bij de muur zitten en Middel klimt op de hangtrap en gaat op de bovenste sport zitten en zit dan net onder het raamkozijn met de kop richting de tuin. Favo zit op het kronkeltrouw net naast hem en die zit naast het raam.

Het raam achter de papegaaienspeelplaats tocht een beetje (dat komt omdat de gaaien de tochtstrip hebben weggetrokken) maar dat lijkt ze niet te boeien. Pappagaai buiten kan volgens mij de gaaien op de speelplaats zien zitten. Andersom reageren de huiskamergaaien niet op hem. Wel als ik naar buiten ga en ik kijk om dan zie ik de gaaien op de speelplaats naar me kijken. Ik heb het idee dat de gaaien de mogelijkheid om naar buiten te kijken, zeer kunnen waarderen.

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2005, 09:12:27 am »
Ik heb anders gestemd omdat ik vind dat je bij de plaatsing van de kooi wel een beetje rekening moet houden dat de vogel in de zomer achter dat glas neit verhit kan worden

Ja maar dat is logisch. Ik zou nooit van mijn leven, Coco achter het glas in de zon zetten!
Maar de zon komt ook niet die kant het huis binnen!

Gr Corina

nathalie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 26, 2005, 14:36:19 pm »
Ik ben ook bang voor inbrekers die de papegaai dan mee kunnen nemen.
Ik zet mijn lamellen altijd op zo een manier dat er niemand bij mij naar binnen kan kijken.

Nathalie

rmb

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 26, 2005, 14:45:58 pm »
Gekozen voor anders, aangezien deze opties er niet tussen zaten

* vanwege verhitting in de zomer
* geen rugdekking van de vogel en dus onrustig
* Grote temperatuursverschillne in zomer en winter. Glas (ook dubbelglas) geeft altijd meer kou af dan een stenen muur.
* voor het raam hebben ze wl weer meer zicht en zien ze bewegingen.

lastig hoor

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 27, 2005, 17:00:47 pm »
ik heb gekozen voor goed kan je vogel lekker naar buiten kijken

hier staan de gaaien ook voor het raam aan de tuinkant allemaal op een rijtje
ze zitten heerlijk naar buiten te kijken en onze tuin grenst aan een park dus er komen heel wat vogels hier langs
ze kunnen dan ook heel wat vogelgeluiden hahahhah inmiddels

verders hebben wij een etensbakje tegen het raam aangeplakt aan de buitenkant en komer er elke dag vogels eten
loekie en sjacko werden in het begin heel wild en begonnen te praten en te fluiten en natuurlijk vlogen de vogeltjes weg (lucky en rebbel vinden het allemaal wel best)
dat hebben ze nu wel door inmiddels want als ze nu komen eten zitten ze heel stilletjes te kijken en heel zachtjes hoor je hallo of kom maar kusje lollllllllllllllllllllll

ik heb het idee dat ze het geweldig vinden ook als er mensen in het park lopen dan proberen ze die te roepen of fluiten volop

groetjes miranda
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2005, 17:03:15 pm door ronaldenmiranda »

michiel1981

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 10, 2005, 13:28:43 pm »
die van mij zet ik juist iedere dag een paar uurtjes voor het raam dat vindt ie geweldig dan fluit ie alles bij elkaar en dan komen er allemaal vogeltjes bij ons in de achtertuin en doet ie ze na. er is ook een kraai die komt er direct aanvliegen als ie voor het raam staat en die doet ie ook vaak na misschien is die kraai wel verliefd op hem ofzo hahaha echt bizar.  :o

dylantjuh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 10, 2005, 13:35:09 pm »
Ik zette goofy en Whoopie :'( los voor het raam en ze gingen helemaal schreeuwen.

Ton van jaantje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 12, 2005, 00:53:15 am »
Zou het alleen doen als je thuis bent immers kan een vogel vlak langs het raam vliegen of een blad van een boom daar kan ie van schrikken, let verder wel goed op dat de zon niet pal op zijn kooi staat.
Verder vinden gaaien het fijn een wand beschermt te hebben de wand van je kamer is ideaal.
Onze poek is bijv. als eenspanisch geworden toen de glazenwasser kwam en zijn ladder neerzette, en een keer metcarnval kwam er een ballon aangewaaid  panisch was ie.
anderzijds ziet ie natuurlijk wel meer dan alleen de woonkamer.

moneypenny

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2005, 12:42:24 pm »
Hi,
Houd er rekening mee dat er een behoorlijke luchtstroom langs het raam is (warm danwel koud), zet er maar eens een kaars bij, dan ben ik altijd bang voor ongewenste tocht.  En de zon kan het te warm maken.
Je weet wat dat kan betekenen.
moneypenny

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #24 Gepost op: augustus 21, 2006, 23:10:20 pm »
flip staat half voor de muur en half voor de venster
voorlopig laat ik het zo,hij heeft er geen probleem mee en achter de venster is de koer met de tuinmuur dus niet druk

Jarie

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 22, 2006, 08:25:15 am »
Als ze maar niet in de felle zon staan,dat zie je meestal met wat oudere mensen met een parkietje, achter het raam en in de felle zon!vreselijk,ik bel aan en leg het uit,en steenvast krijg ik te horen,,ja maar dat vind ie lekker hoor,,nee mevrouw hij heeft schaduw nodig,zeg ik dan.Of Surinamers hebben er ook zo,n handje van, kooitje aan de boom vast spijkeren in de felle zon, onder het mom,,hij is tropisch.......zo moe van shootme

giggles

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 22, 2006, 22:01:49 pm »
Bij ons staan ze tegen de muur aan en kunnen ze ook naar buiten kijken, omdat het raam recht tegenover hun is. Als de kooi open is wil Balou nog wel is bovenop gaan zitten en lekker van het uitzicht genieten. Tigo wandelt zelf wel naar het raam als ie naar buiten wilt kijken. Dat is echt een grappig gezicht.

Waggel, waggel waggel... Hup, fladder fladder op het opstapje en dan een beetje van links naar rechts kijken om de auto's te volgen  ;D

Sorrie, weer even on-topic...
Ik heb de kooi bewust tegen de muur gezet, voor een veilig gevoel voor de beessies en omdat ze anders de hele dag in de volle zon staan, dus geen schaduw.

russelltje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 22, 2006, 23:02:16 pm »
En maar door dat kiertje van de deur kijken.  cheesy2 cheesy2 cheesy2

giggles

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 22, 2006, 23:16:54 pm »
 :offtopic: Hahaha, dat doet Balou als wij in de keuken zijn met Tigo.
Springt ie van de kooi en komt ie zo met zijn koppie om het hoekie kijken wat we aan het doen zijn  cheesy3

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #29 Gepost op: augustus 23, 2006, 08:27:57 am »
ik heb anders gestemd De kooi staat tegen een muur, waar het vooral 's avonds lekker rustig is. Het speelstandaard staat voor het raam.

gr jeannette