Ik heb anders gestemd omdat ik vind dat je bij de plaatsing van de kooi wel een beetje rekening moet houden dat de vogel in de zomer achter dat glas neit verhit kan worden en een beetje beschutting tegen zicht of 'gevaar' van buiten mag ook wel. De binnenvoliere hier staat tegen de muur en een 20 cm ongeveer voor het raam. Als de deur open gaat, staat deze (80 cm) voor het voorraam. Dat interesseert de gaaien niets (de mensen die buiten lopen trouwens wel en van de week was ik op de hondentraining en toen zei iemand tegen mij: jij hebt 3 gaaien in huis he? Want mijn moeder kijkt vaak of ze ziet zitten

. Als de deur van de voliere opengaat, gaan de gaaien ook vaak op de ventsterbank lopen. En dus staan daar dus alleen nog maar niet-waardevolle spullen.......
De papegaaienspeelplaats hangt voor het grootste gedeelte voor het achterraam en 's avonds gaat Riboet in het beschutte gedeelte bij de muur zitten en Middel klimt op de hangtrap en gaat op de bovenste sport zitten en zit dan net onder het raamkozijn met de kop richting de tuin. Favo zit op het kronkeltrouw net naast hem en die zit naast het raam.
Het raam achter de papegaaienspeelplaats tocht een beetje (dat komt omdat de gaaien de tochtstrip hebben weggetrokken) maar dat lijkt ze niet te boeien. Pappagaai buiten kan volgens mij de gaaien op de speelplaats zien zitten. Andersom reageren de huiskamergaaien niet op hem. Wel als ik naar buiten ga en ik kijk om dan zie ik de gaaien op de speelplaats naar me kijken. Ik heb het idee dat de gaaien de mogelijkheid om naar buiten te kijken, zeer kunnen waarderen.