Auteur Topic: Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis  (gelezen 26301 keer)

senna

• Gast
Re: Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis
« Reactie #15 Gepost op: mei 28, 2005, 11:49:31 am »
Probeer gewoon een kweker te zoeken. Ga daar eens langs en praten en kijk of de vogels past binnen jullie gezin en wat je ervan verwacht. Het liefst bij meerdere kwekers. En ga daarna pas beslissen over wat je neemt en hoe je het gaat doen.

Een vogel aanschaffen is niet zo moeilijk, maar voorkom teleurstelling als de vogel niet is wat je eigenlijk zoekt.

Ik kweek geen kaketoes maar edelpapegaaien, en ik heb regelmatig mensen over de vloer die alleen inlichtingen willen over de soort. En ik moedig dat ook aan.

gr corina

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: mei 21, 2006, 21:52:52 pm »
Hoi,

Om antwoord te geven op je vraag wie Rijo speciaalzaak in Maassluis kent: die zaak bestaat niet meer sinds een paar weken.

Het pand is overgenomen door een vrouw die al 15 jaar met dieren werkt, ook papegaaien.

Ik geloof dat eind volgende week de verbouwing klaar is en dat ie dan weer open is, kan ook iets later zijn hoor.

De nieuwe naam van deze zaak weet ik niet precies, het begint met PAPEGAAIEN .... en dan speelhoek of zo. Ik weet het niet precies.

Die vrouw heb ik al een paar keer gesproken en ze komt op mij kundig over.

Groetjes, Nel

Odette

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2006, 13:19:19 pm »
Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en heb me vandaag ook even voorgesteld.

Het klopt dat de winkel sinds korte tijd is overgenomen en ze zijn nu opnieuw geopend onder de naam papegaaienplaza.
Zelf krijg ik maandag 3 juli mijn Bonte boertje die daar vandaag komt.

Ik heb een goede indruk van de vrouw die daar in de winkel staat. Er worden goede afspraken gemaakt die ook worden vastgelegd op een soort “koopovereenkomst”.

Groetjes,
Odette

chantal

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2006, 14:22:42 pm »
Weet iemand hier misschien ook waarom ze de vorige eigenaar ermee gestopt is??
Ik was er namelijk een tijdje geleden toen de winkel nog open was en toen mochten we niet naar
binnen wegens zieke vogels. Het rare is dat ie vrijwel direct daarna gesloten was. :CENS

dutchgerard

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2006, 14:28:06 pm »
Als die koopovereenkomst even veel voorsteld al bij D***s zou ik er met een grote boog omheen lopen.
Overigens heb ik wel eens een kakatoe horen gillen zo hard dat de tralies van zijn kooi ervan gingen resoneren.

Odette

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2006, 14:43:19 pm »
Ik heb geen idee waarom de vorige eigenaar ermee gestopt is, evenals ik geen idee heb of die "koopovereenkomst" net zoveel voorstelt als die van Dennis.

Laten we positief blijven en er vanuit gaan dat de nieuwe eigenaar betrouwbaar is.

De vorige eigenaar heb ik zelf niet gekend....

dutchgerard

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 21, 2006, 14:50:15 pm »
Daar heb je gelijk in, je kan niet iemand beoordelen voordat hij/zij begonnen is met die papegaaienwinkel.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #22 Gepost op: juni 21, 2006, 22:26:39 pm »
en waar ligt maassluis ergens ?

dutchgerard

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 22, 2006, 09:48:07 am »
In Zuidholland, bij Vlaardingen en de nieuwe waterweg in de buurt.

giggles

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 05, 2006, 22:11:26 pm »
Hallo,

Na eerst een heel avontuur te hebben beleefd bij 4-Animals (zie andere posts)
Is mijn vriendin vandaag op pad gegaan naar Maassluis om te kijken bij papegaaienplaza.
Hier dan ook een verslag van mijn vriendin  :thumsup:

Bij de winkel aangekomen, zag het er in eerste instantie netjes uit. In de winkel hadden ze een paar parkietjes in de kooitjes staan en alle papegaaien stonden in een aparte kamer. Je kon hier wel heen, als je geïntereseerd was voor een gaaitje. De papegaaien zaten allemaal in een eigen genummerde kooi, met hierbij genummerde spuitjes voor het voeren. In iedere kooi hing speelgoed, lagen houtsnippers op de bodem en lag er vers fruit.
Ik had van te voren al gebeld om te vragen of ze ook een edelman hadden, die zelfstandig of bijna zelsfandig is. Dit hadden ze, de edel had nog 2 papvoedingen op een dag. Ze vertelde mij vrijblijvend hoe we pap klaar moesten maken, als we dit thuis wilden gaan doen. Ook liet ze mij wat pap voeren. Ik gaf aan dat mijn vriend en ik af hadden gesproken een gaaitje te nemen die volledig zelfstandig eet. Geen pap meer dus. Ook dit was geen probleem.
Van de week worden wij gebeld om te horen hoe het met "onze" edel is. Ze gaat hem namelijk laten wennnen aan een kooi en aan pellets, omdat dit bij ons ook zo is. Ook werd aangeboden om baby foto's te mailen, deze hadden ze gemaakt toen ze de edel bij de kweker op hadden gehaald.
Na bijna anderhalf uur bij hun geweest te zijn, heb ik besloten dat het edeltje echt ons edeltje moet gaan worden. Ik vroeg of deze ook werd getest op PBFD. Dit is nu nog niet standaard, maar is wel een optie. Ze zijn namelijk nog bezig om een quarantaine ruimte te bouwen zodat ze de geteste en niet geteste vogels kunnen scheiden. Ik heb ervoor gekozen om hem dan eerst niet door hun te laten testen, maar pas als we de edel hebben.(Hierdoor heb ik 90euro korting gekregen omdat we dat geld kwijt zullen zijn aan de test) De edel zetten we eerst in een ruime kooi bij mijn ouders, tot de uitslag van de test binnen is. (i.v.m. onze grijze) Na dit gesprek hebben we het een en ander ingevult op een aankoopbewijs. Hier staat ook het ringnr van de edel op vermeld zodat we dit weer kunnen controleren. Hierbij krijgen we ook 6maanden garantie. Dus; als de edel in deze 6maanden erg ziek wordt/dood gaat wordt dit door hun vergoed. Ook wordt er contact gehouden om te horen of alles goed gaat. (eten, slapen, gedrag. gewicht)
Ik had nog even gevraagd hoe het nu zat met de vorige eigenaar. Ze vertelde dat ze zelf al 8 jaar in de winkel werkt. (dus ook toen de vorige eigenaar er nog zat) Ze gaf aan dat ze vond dat hij toendertijd teveel (jonge) vogels in de winkel had zitten. En zo waren er nog een aantal dingen waar zij andere gedachten over had. Ook vertelde ze dat er inderdaad ziekte is geweest in de winkel en dat dat het einde van speciaalzaak Rijo was. De hele winkel is toen ontsmet en zij heeft het toen overgenomen.

Al met al lijkt het ons een goede winkel, die nog niet alle zaken voor elkaar heeft, maar wel hard op weg is. Het testen op PBFD is een maatregel die we toch al zouden nemen, omdat we geen risico willen lopen met onze grijsje.
Uiteraard houden we jullie hier op de hoogte over hoe de zaken gaan daar, aangezien er nog niet zo heel veel te vinden is over Papegaaienplaza.

Met vriendelijke groet,

Jarno en Ilona  :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 05, 2006, 22:14:24 pm »
Ik heb idd van een kennis (die daar vlakbij woont) begrepen dat er een andere eigenaar is, en dat die het een stuk beter doet dan de vorige! Het klinkt goed! Ben erg benieuwd!  :thumsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 05, 2006, 22:31:53 pm »
Hai,

ik vraag me af waarom je perce bij een winkel wilt kopen, met een beetje geduld zijn er genoeg goede kwekers die je aan een goede gezonde vogel kunnen helpen,

mvg Frank

chantal

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 05, 2006, 22:42:01 pm »
Ik vind eerlijk gezegd ook dat de beslissing wel snel gemaakt is om gelijk te kopen. Ik zou ook nog naar andere zaken gaan kijken als ik zeggen mag. Dit is natuurlijk ook weer een nieuwe zaak waar nog weinig ervaringen mee zijn.
Ik heb ook een grijsje gekocht in een winkel maar ik ben er echt 2 jaar mee bezig geweest om iets goeds te vinden. Mijn grijsje komt bij Dieca vandaan echt een superzaak  :thumsup:

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #28 Gepost op: augustus 05, 2006, 22:48:55 pm »
Citaat
met een beetje geduld zijn er genoeg goede kwekers die je aan een goede gezonde vogel kunnen helpen,

Ik denk dat de meeste papegaaikwekers die kweken voor de handopfok juist het liefst de papegaaien aan een winkel verkopen.
Minder zorgen of je ze kwijt kunt, minder gezeur, en altijd vaste prijs en afname , minder risico dat als het niet goed gaat, bedoel niet de ziektes, maar mensen die er verkeerd mee omgaan en dan later verhaal komen halen.

Henk

giggles

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 05, 2006, 22:51:28 pm »
We zijn nu bij verschillende mensen wezen kijken voor onze edel.
Het is niet zo dat wij gister bedachten dat we een edel willen, en deze vandaag gereserveerd hebben.
De edel zag er nou eenmaal mooi uit(schoon, mooie veren, verhoudingen), kon hem zo op mijn hand zetten en aaien.

Groeten,
Ilona