Auteur Topic: Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis  (gelezen 26270 keer)

Dorian

• Gast
Re: Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis
« Reactie #45 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:33:43 pm »
Ik kan me jou ook voorstellen, Yara.

Alleen komt hier dan wel bij dat ik wel bij Dennis ben geweest, in Adam en Den Haag, 4 Animals bij mij om de hoek ligt en ik daar ook geweest ben en Rijo ken van toen het Rijo was en ook nu het Papagaaienplaze is.

En ik vind het allemaal niks. Ik heb het gewoon niet zo op dierenwinkels.... hahahaha....

Maar je hebt gelijk, het zou handig zijn als mensen hun mening soms gewoon voor zich houden. Maar soms ook niet.  ???

Dussssssssssssssssss

Hihi, ik ga nu naar de stad. En uhm, als je nog moet werken, succes met dat "vervelende" mens. Hihi  cheesy2
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 12:42:01 pm door Dorian »

Dorian

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:43:14 pm »
Ja, daar ga ik eens goed over nadenken Jarno!!! Whahaha  cheesy2

Denk overigens dat het wat betreft de gaaien die verkocht worden andersom geldt: er zitten groene mooie appels tussen de rotte....

En nu ga ik echt...  :thumsup:

Patyar

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:47:47 pm »
Ik moet je 1 ding meegeven helaas Dennis SUCKS!!! verder oordeel ik niet of andere winkels, zelfs niet over rentenaar waar ik namelijk altijd heel goed ben geholpen  :)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #48 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:57:40 pm »
Denk dat alles weinig uitmaakt overal zitten rotte appels tussen. Particulier, dierenzaak, kwekers, fokkers, handelaren vooral als het puur om het geld gaat. Ik heb zelf nog nooit een dier uit 1 van bovenstaande gehaald, maar wel zien zitten en werd er over het algemeen niet vrolijk van. Het ergste van alles vind ik nog steeds de wildvang, is toch totaal overbodig.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #49 Gepost op: augustus 08, 2006, 14:43:13 pm »
en toch is het nog legaal pika,die wildvang

hier in belgie(vlieghavengebied) blijven er (normaal gezien) 2 x per jaar een 3000-tal een paar dagen in quarantaine voor ze ingescheept worden naar amerika,en naar het schijnt is er 3/4de van op bestelling  :CENS
en mag er 1/4 van overlijden onder weg
men man heeft ze vorig jaar zien zitten ,over het hoe ,wijd ik niet uit,maar wel onder toezicht (24u) van da's,gedurende die paar dagen
want de man die voor de hangars verantwoordelijk is ,zou voor mij ene achterhouden,waar ik nog steeds op wacht en ondertussen heb ik mijn flipke  :hart:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #50 Gepost op: augustus 08, 2006, 14:50:22 pm »
ik weet wel dat het legaal is, maar ik zie het nut er niet van in. Er worden nu al zoveel vogels in gevangenschap geboren wat zowel positief als negatief is. De opvang zit eigenlijk vol dus er is voldoende aanbod, waarom moet de wildvang dan nog legaal zijn? De vogels zijn immers niet tam.
Ach ik snap zowiezo van dat soort dingen niks  :-[

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #51 Gepost op: augustus 08, 2006, 14:57:41 pm »
ik denk gewoon voor het prijsverschil

en dat ze niet tam zijn ,da's juist ,maar die zijn nog wel heel jong en dus perfect hanteerbaar,en waarschijnlijk heel blij dat ze eindelijk uit die benauwde bakken mogen

hoeveel uren zitten ze daarin denk je,van afrika naar hier 9 u vlucht,3 dagen in zaventem,14 u vliegen naar amerika en dan nog in de kamions voor de verdere verdeling en dan ben ik de dagen voor de vlucht uit afrika nog vergeten
och beter niet aan denken,we kunnen er toch niets aan doen

babalou

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: augustus 08, 2006, 15:13:45 pm »
ik heb mijn grijsje bij( rijo )heet nu papegaaienplaza en tuurlijk had ik mijn twijfels  :CENS
maar toen ik daar kwam zag het er echt goed uit(in mijn ogen dan)
Ook daar zal ieder zijn eigen mening over hebben,het is daarom ook maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn(zou een beetje saai worden)
Er werd mij goed uitgelegd hoe het daar in de winkel aan toe gaat,ook werd mij verteld bij welke kweker mijn grijsje vandaan kwam coolthumb
De kweker waar mijn babalou vadaan komt staat goed bekend,en is geen broodkweker!
Ik heb regelmatig contact met gaby(van papegaaienplaza) en zij is zeer begaan met al haar papegaaien,als er problemen zijn of vragen kan je haar altijd bellen :thumsup:
En inderdaad de winkel is nog in opstart ze heeft dan niet mee dat de oude eigenaar er eigenlijk een beetje een zooitje van heeft gemaakt :angry:
En ik heb bij mijn volle bewustzijn daar en grijsje gekocht en ik ben er heel blij mee woohoo
hij is getest en volledig gezond :thumsup:
Dus ach ja misschien is papegaaienplaza een uitzondering wie weet WTF
Bij dennis zal ik nooit kopen sterker nog ik mag er niet eens meer naar binnen coolthumb
4-animals zal ik ook nooit kopen,en rentenaar kan ik niet over oordelen ik ben er nog nooit geweest ;)
En ik geloof niet dat het grootste gedeelte wat in het nop zit nou echt uit de dierenwinkel komt
maar ook ik kan het fout hebben shootme

giggles

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:36:44 pm »
Vandaag was het eindelijk zover  woohoo
We mochten onze edel komen halen.

Natuurlijk hadden we nog even gevraagd of Tigo inderdaad zelfstandig is.. Hij klom lekker in de kooi, at fruit, zaden, eivoer en al wat pellet's.
Dit was eigenlijk een must voor ons.
Dus, vanmiddag hup de auto in, en op naar onze Tigo.

Jarno was zelf nog niet meegeweest naar Maassluis, dus voor hem was het helemaal nieuw daar.
We moesten even achterom komen, omdat de winkel op zondag gesloten is en ze de voordeur sleutel vergeten was.
Geen probleem voor ons natuurlijk. Op het eerste gezicht leek de winkel erg vol, dit komt omdat ze normaal gesproken (als de winkel open is) heel veel spullen buiten hebben staan als showmodel.

Gaby liet ons meteen de edel zien. Hij zat lekker op een grooote tak te zitten/dutten.
Ik kon meteen de gaai aaien en op  laten stappen (commando is denk ik nog niet duidelijk maar als je je hand aanbied, stapt ie zo op).
Wat wel even wennen was, waren zijn vlijm scherpe nageltjes. Verder kon je hem eigenlijk overal aaien en vond ie alles wel mooi.

Mijn vriend en ik vonden Tigo er goed uitzien, en was ook behoorlijk ondernemend. We waren het al snel met elkaar eens, dit voelt helemaal goed   :hart:
Samen met Gaby hadden we nog wat speelgoed en voeding uitgezocht. Ook hebben we zo'n mooie tak van java boom gekocht, helemaal mooi!
We hadden Gaby nog gevraagd of ze tips had voor beloningen bij clicker training. Ze raadde ons pijnboompitten aan, aangezien onze Balou geen zonnebloempitten wil hebben.
Deze pitten en wat speelgoed hebben we gratis meegekregen.

Verder hebben we een heel gesprek met haar gehad. Ze heeft grote plannen voor de winkel. Het deel in de winkel waar de gaaien verblijven wordt helemaal onder handen genomen. Alles goede schoonmaaktbeurt/ ontsmetbeurt, nieuwe vloer erin die goed te reinigen is, alle kooien reinigen ed. Ook heeft ze een afspaak gemaakt om alle gaaien die nu bij haar zitten te testen op PBFD. Zo kan ze alle geteste gaaien in een schoon verblijf terug zetten. Het quarantaine deel wat ze thuis aan het bouwen zijn, schiet al mooi op, maar is nog niet af.

Aangezien wij nog een lange rit naar huis hadden met onze Tigo reden we na zo'n ander half uur weer richting huis. Gaby sprak met ons af dat zij van de week belt om te horen hoe het met Tigo gaat. Ook vroeg ze ons de uitslag van de PBFD test aan haar door te geven. Dit is natuurlijk geen probleem.  Ook benadrukte Gaby dat als er iets met de vogel mocht zijn of als we ergens problemen mee hadden, dat we haar konden bellen en mailen. Dit gaf ons ook een goed gevoel.
Gaby heeft toen ze de edels bij een hobbykweker heeft gekocht, behoorlijk wat  :kewlpics: gemaakt. Deze gaat ze ons ook nog toesturen.

Aan het eind van deze best lange dag baal je dan toch wel een beetje. Aangezien ons grijsje, Balou al getest is op PBFD en de edel, Tigo nog niet, logeert Tigo bij Jarno zijn ouders tot de uitslag van de PBFD test binnen is.

We hopen natuurlijk dat we zsm bij een arts terecht kunnen en dat ook Tigo snel naar zijn echte huis kan komen.

Wij zijn dus erg tevreden over papegaaienplaza in Maassluis.
We houden jullie van alle vooruitgangen op de hoogte.

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #54 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:42:48 pm »
Heel veel plezier en geluk met de edel.Verstandig dat je hem toch in quarantaine zet.Het is wel even moeilijk maar je moet niet anders doen.De uitslag laat meestal een kleine week op zich wachten.Waar laten jullie hem testen???

Groetjes Rob(een edel liefhebber)

giggles

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:46:01 pm »
Via de kweker waar we ons grijsje hebben gekocht (Wim Bos) zijn we bij Dierenkliniek de Toren in Drachten terecht gekomen.
Ik ga ze morgenochtend meteen bellen. Wim gaat namelijk zelf ook heen met zijn gaaien.
Wie weet is het nog te combineren, en anders zsm een afspraak.

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #56 Gepost op: augustus 13, 2006, 22:15:47 pm »
Die hebben een mooi site geloof ik.

Cosch

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: augustus 13, 2006, 22:37:50 pm »
Gefeliciteerd zeg!   woohoo

Maak anders even een eigen topic aan over Tigo, dan kunnen we het mooi volgen allemaal!
Of wil je dat ik deze afsplits?

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: augustus 13, 2006, 22:59:28 pm »
Hai,

ik hoop dat ze waar maken wat ze willen bij deze zaak dan kunnen we ze toevoegen aan de zeer kleine lijst met goede handelaren.

mvg Frank

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #59 Gepost op: augustus 14, 2006, 08:18:25 am »
gefeliciteerd met je prachtige vogel!!!  :-*