Vandaag was het eindelijk zover

We mochten onze edel komen halen.
Natuurlijk hadden we nog even gevraagd of Tigo inderdaad zelfstandig is.. Hij klom lekker in de kooi, at fruit, zaden, eivoer en al wat pellet's.
Dit was eigenlijk een must voor ons.
Dus, vanmiddag hup de auto in, en op naar onze Tigo.
Jarno was zelf nog niet meegeweest naar Maassluis, dus voor hem was het helemaal nieuw daar.
We moesten even achterom komen, omdat de winkel op zondag gesloten is en ze de voordeur sleutel vergeten was.
Geen probleem voor ons natuurlijk. Op het eerste gezicht leek de winkel erg vol, dit komt omdat ze normaal gesproken (als de winkel open is) heel veel spullen buiten hebben staan als showmodel.
Gaby liet ons meteen de edel zien. Hij zat lekker op een grooote tak te zitten/dutten.
Ik kon meteen de gaai aaien en op laten stappen (commando is denk ik nog niet duidelijk maar als je je hand aanbied, stapt ie zo op).
Wat wel even wennen was, waren zijn vlijm scherpe nageltjes. Verder kon je hem eigenlijk overal aaien en vond ie alles wel mooi.
Mijn vriend en ik vonden Tigo er goed uitzien, en was ook behoorlijk ondernemend. We waren het al snel met elkaar eens, dit voelt helemaal goed

Samen met Gaby hadden we nog wat speelgoed en voeding uitgezocht. Ook hebben we zo'n mooie tak van java boom gekocht, helemaal mooi!
We hadden Gaby nog gevraagd of ze tips had voor beloningen bij clicker training. Ze raadde ons pijnboompitten aan, aangezien onze Balou geen zonnebloempitten wil hebben.
Deze pitten en wat speelgoed hebben we gratis meegekregen.
Verder hebben we een heel gesprek met haar gehad. Ze heeft grote plannen voor de winkel. Het deel in de winkel waar de gaaien verblijven wordt helemaal onder handen genomen. Alles goede schoonmaaktbeurt/ ontsmetbeurt, nieuwe vloer erin die goed te reinigen is, alle kooien reinigen ed. Ook heeft ze een afspaak gemaakt om alle gaaien die nu bij haar zitten te testen op PBFD. Zo kan ze alle geteste gaaien in een schoon verblijf terug zetten. Het quarantaine deel wat ze thuis aan het bouwen zijn, schiet al mooi op, maar is nog niet af.
Aangezien wij nog een lange rit naar huis hadden met onze Tigo reden we na zo'n ander half uur weer richting huis. Gaby sprak met ons af dat zij van de week belt om te horen hoe het met Tigo gaat. Ook vroeg ze ons de uitslag van de PBFD test aan haar door te geven. Dit is natuurlijk geen probleem. Ook benadrukte Gaby dat als er iets met de vogel mocht zijn of als we ergens problemen mee hadden, dat we haar konden bellen en mailen. Dit gaf ons ook een goed gevoel.
Gaby heeft toen ze de edels bij een hobbykweker heeft gekocht, behoorlijk wat

gemaakt. Deze gaat ze ons ook nog toesturen.
Aan het eind van deze best lange dag baal je dan toch wel een beetje. Aangezien ons grijsje, Balou al getest is op PBFD en de edel, Tigo nog niet, logeert Tigo bij Jarno zijn ouders tot de uitslag van de PBFD test binnen is.
We hopen natuurlijk dat we zsm bij een arts terecht kunnen en dat ook Tigo snel naar zijn echte huis kan komen.
Wij zijn dus erg tevreden over papegaaienplaza in Maassluis.
We houden jullie van alle vooruitgangen op de hoogte.