Auteur Topic: Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis  (gelezen 26315 keer)

Groothur

• Gast
Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis
« Gepost op: mei 19, 2005, 16:47:47 pm »
Hoi,

Kent iemand "Papegaaien Speciaalzaak Rijo" in Maassluis. Zo ja, heb je daar goede ervaringen mee?

Alvast bedankt voor je reactie...

Guilly en Raymond

Nanda

• Gast
Re: Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2005, 16:50:04 pm »
Tot mijn spijt moet ik bekennen dat mijn bb-tje daar vandaan komt.
Ik wist toen ook niet beter.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar wel een goeie ervaring heb gehad.
Ik heb een gezond vogeltje en vindt dat ik daar ook goed ben geholpen.
Ik heb hem zelfs nog eens 06 gebeld omdat ik een vraag had en werd keurig te woord gestaan.

(maar ik vrees nu een stortvloed aan kritiek :-[ )

dylantjuh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2005, 16:51:37 pm »
Is dat dan een slechte speciaal zaak??? ik ken het niet eens :P

Nanda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2005, 16:52:28 pm »
Hij wordt vergeleken met D****s, maar net iets minder erg ???

Groothur

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2005, 16:56:18 pm »
Okee dan weet ik genoeg >:(

Weet iemand dan een goede kweker van kaketoe's

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2005, 17:01:12 pm »
Ik ken wel een kweker van kaketoes (Rose): Wickingh, Frank dus van ons forum.. ;)

Groothur

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2005, 17:04:09 pm »
We willen graag een Molukse Kaketoe. Guilly is namelijk helemaal gek van deze soort, in elke winkel waar ze deze Kaketoe hebben staat ze rustig een half uur te knuffelen met dat beest. Wellicht kopen we in de toekomst er een soortgenoot bij.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2005, 17:37:01 pm »
Die zijn niet goedkoop volgens mij.... ;)

Groothur

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2005, 18:24:43 pm »
klopt, je zit al gauw boven de 1000 euro. We twijfelen nog wel, de grote geelkuif is ook erg leuk, of de de kleine geelkuif... Maar goed, eerst een goede en betrouwbare kweker zien te vinden.

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2005, 19:59:33 pm »
klopt, je zit al gauw boven de 1000 euro. We twijfelen nog wel, de grote geelkuif is ook erg leuk, of de de kleine geelkuif... Maar goed, eerst een goede en betrouwbare kweker zien te vinden.

Hai,

laat je dan nog maar eens goed informeren, een molukken kaketoe kost al snel 2500,= euro, en ze zijn niet echt geschikt voor in de huiskamer,

mvg Frank

Cheetah

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2005, 15:53:25 pm »
Ik hoop dat je weet wat je gaat doen.... Een molukken kaketoe vind ik persoonlijk niet zo geschikt als huisdier. Ze zijn enorm vernielzuchtig en verschrikkelijk aanhankelijk. Schreeuwen doen ze niet vaak, maar als ze het gaan doen kan je zo een gehoorbeschadiging oplopen ( je zal niet de eerste zijn). Er komt 130 Decibel uit zo een snavel. Een witkuif (Umbrella) is ook leuk als huisdier. Ze zijn ook niet altijd makkelijk, maar ik denk een stuk beter geschikt voor in huis dan een Molukken.
Volgens Eef van Birdplanet.nl schijnt happybird een hele goede Witkuif kweker te zijn.
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2005, 19:22:46 pm door Cheetah »

Cheetah

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2005, 12:05:59 pm »
En ook andere kaketoes waaronder de Molukken  ;)

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2005, 13:30:42 pm »
Ik heb nog nooit een vogel bij Rijo gekocht maar ik haal daar wel de eucapyptusreiniger en vaak voer.

Ik weet dat de vogels daar duur zijn. Dat is jammer. Maar staan ze echt zo slecht bekend? Als ik met het personeel sta te praten dan zijn ze juist heel leuk met die vogels en vogels die andere vogels aanvallen worden tijdelijk apart gezet. Dit was een keer het geval met een kaketoe die de tenen van andere vogels kapot pikte.

Tja een vogel bij een kweker is altijd goedkoper en je hebt minder kans op ziekten. Dus het is altijd aan te raden een goede kweker te zoeken.

Maar ik heb wel een goed gevoel bij Rijo. Maar wat zijn die slecht verhalen dan? Kom maar met die stortvloed.

roodrunner

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 27, 2005, 14:25:35 pm »
hallo, ik zag je bericht.Ik kan je mailen dat alle zaken waar papegaaien verkocht worden ,o zo vriendelijk zijn. haha maar als je daar een gaai haalt en er is iets niet goed moet je kijken hoe AARDIG ze dan nog zijn .Ze kijken je dan de winkel uit Je heb drie zaken DENNIS-RIJO-en de RENTENIER ooo wat aardig kom op zeg denk eens na waar denk je waar al de klachten vandaan konen .juist ook bij RIJO dit is het antwoord :-[

Wickingh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 27, 2005, 22:54:38 pm »
hallo, ik zag je bericht.Ik kan je mailen dat alle zaken waar papegaaien verkocht worden ,o zo vriendelijk zijn. haha maar als je daar een gaai haalt en er is iets niet goed moet je kijken hoe AARDIG ze dan nog zijn .Ze kijken je dan de winkel uit Je heb drie zaken DENNIS-RIJO-en de RENTENIER ooo wat aardig kom op zeg denk eens na waar denk je waar al de klachten vandaan konen .juist ook bij RIJO dit is het antwoord :-[

Hai ,

helemaal mee eens hoor, had al eens gereageerd maar ja er verdwijnt hier nog al eens wat.
Kort en krachtig, 2 vogels gekocht 3000,= euro lichter , 1 keer polyoma en 2 maal schimmelinfectie , dus  :CENS tja als je er vertouwen in hebt gewoon jezelf niets aantrekken van onze waarschuwing,

mvg Frank