Hallo allemaal!
Ik had dit nog niet gelezen, maar nu dus wel.
ik wil jullie eerst bedanken voor het vertrouwen!
Ik ken die Ina wel, ik laat me daar maar niet over uit.....
Ik weet dat school twee verklaringen heeft dat Rick en Yakkoe zijn gesext en daar is uitgekomen dat het een mannetje en vrouwtje zijn.
Dus dan moet het de fout van de dierenarts zijn, maar die kans lijkt me zeer klein.
Rick en Yakkoe kunnen heel best met elkaar opschieten, maar soms wil één van de twee even rust, zonder de ander, en dan schreeuwen ze wel eens naar elkaar. Maar dat doen gaaien wel vaker neem ik aan.
Dat school ze niet goed zou verzorgen en dat de kooi niet groot genoeg is vind ik onzin. Ze zitten goed in hun veren, zien er gezond uit en zijn vooral heel levendig. De kooimaten zijn ook groot genoeg, bijna 2 meter hoog, ruim 2 meter breed, 1,5 meter diep. en er zit een nog een plateau in.
Ik zit me nu vooral kwaad te maken over het lef van Ina om dit op deze manier te doen en niet gewoon school daar op aan te spreken als ze daar problemen mee heeft.
Voor het portfolio dat ik hierover moet maken heb ik contact opgenomen met Michel van der Plas van de hortus in Haren, en die heeft vaak geneog geholpen met vragen die ik niet wist te beantwoorden. Hij vertelde dat hij de papegaaien op school wel kende en ik neem aan dat hij het wel had gezegd als hij zijn twijfels had. Hij heeft ook contact met school.
Op school worden de dieren zo goed mogelijk verzorg en het is net een half jaar geleden verbouwt en toen zijn er allemaal nieuwe dierverblijven gemaakt en zijn de oude aangepast of verbeterd.
Zo dit lucht wel even op