Auteur Topic: Rick en Yakkoe  (gelezen 4283 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Rick en Yakkoe
« Reactie #15 Gepost op: mei 21, 2005, 12:18:27 pm »
Voorlopig niet. ;)  Er komen mij teveel nuttige discussiepunten uit voort... :) Ben ook erg benieuwd of "Lief meisje" nog reageert en een redelijk mens blijkt te zijn ??

Riboet

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 21, 2005, 12:26:50 pm »
Hai Barbara,

ik kan niet zeggen of je in dit geval gelijk hebt,ik geloof je gelijk dat er veel mis is op de diverse scholen die dieren hebben.
Dit betekent echter niet , dat dat overal hetzelfde is, de school waar mijn dochter naar toegaat heeft ook dieren .Na een gesprek met de verantwoordelijk leraar, heb ik de indruk gekregen dat hij wel wist waar hij over sprak en het welzijn van deze dieren boven alles ging voor hem.

Ik ben ook voor hoor en wederhoor, maar mocht Ina niet genegen meer zijn om alhier te reageren hoop ik dat dit topic snel geruimd wordt,

mvg Frank

Ik weet niet om hoeveel dieren het bij die school gaat, maar de scholen waar ik over spreek, hebben verschillende dieren. Het is voor geen leraar mogelijk om over al die dieren alles te weten. En dat merk je dus ook, helemaal als stagebedrijf met een heel specifieke richting.

Ik hoop echt dat er betere scholen zijn dan waar ik als stagebedrijf contact mee heb gehad. Ik heb onder mijn klanten ook leraren gehad die zelf in hun eigen lokaal een terrarium of aquarium zetten, dat gaat meestal wel goed (ik heb eens een hele klas in de zaak gehad omdat de kinderen hadden gezien dat hun visje ziek was en die kwamen ze mij laten zien, dat is toch wel erg leuk om te zien dat het ook anders kan), maar het is dan inderdaad de leraar die een passie heeft. Diezelfde passie zie ik bij de leiding van de scholen die 'dierhouderij' of 'diermanagement' geven, helaas niet terug.

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 21, 2005, 12:33:43 pm »
Hai Barbara,

ik heb geen verstand van aquaria of aquariums[weet niet eens hoe je het schrijft], maar wel een beetje van geiten, schapen en papegaaien .Dat zijn ook heel verschillende dieren en dat zijn op deze school de dieren die aanwezig zijn.
Begrijp me goed, ik ben de 1ste die er wat van zegt als ze dieren niet de goede zorg krijgen die ze verdienen, ik bedoel alleen scheer niet alles over 1 kam.

mvg Frank

Riboet

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 21, 2005, 12:54:13 pm »
Ja sorry, mischien oordeel ik te snel en ik accepteer dat aquaristiek en terraristiek niet uitgebreid behandeld wordt op de scholen, maar ik merkte dat leerlingen ook op de andere dierverzorgingsgebieden dingen niet uitgelegd kregen. Ze kregen bv te horen dat de konijnen op de school uit de rode ton gevoerd  moesten worden en de ratten uit de blauwe. Als ik aan de leerling vroeg wat het verschil was (de aanwezigheid van dierlijke bestanddelen in het voer) dan bleven ze het antwoord schuldig. Ja, de leraar had het zo gezegd.

Kijk, en dat vind ik dan jammer. Laat een leerling niet alleen schoonmaken en voeren, leg uit waarom iets gebeurt. Geen van mijn stagaires bv kende de term kruisbesmetting en dat is in mijn ogen toch echt de basis van alles.

Maar je heb gelijk; er zullen goedbedoelende leraren en misschien zelfs scholen zijn, maar ik ben ze niet tegengekomen. De scholen hier in de kop van Noord-Holland komen wat mij betreft in ieder geval niet voor een pluim in aanmerking (we kregen trouwen ook een leerling van het Barneveldcollege die heel graag in de exotisch dieren verder wilde en daarom bewust voor onze zaak gekozen had, maar ze mocht uiteindelijk geen stage bij ons lopen omdat we een stagair niet achter de kassa laten  ??? :o (ik dacht dat Barneveld een dierverzorgingsinstituut was dat leerlingen leert met dieren om te gaan in plaats van met de ordinaire rekenmachine die kassa heet)).

Ik geef dus toe dat mijn beeld erg gekleurd is en ik inderdaad geneigd ben om ze over een kam te scheren. Maar ik geloof ZEKER in de goede bedoelingen van Miekje en dat ze iets wil proberen en daar ook serieus mee aan de slag gaat, dat vind ik lovenswaardig en ik hoop dat de school haar pogingen weet te accepteren. Dan is dit tenminste een school die wel echt iets met dieren heeft.

miekje

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 21, 2005, 16:10:31 pm »
Hallo allemaal!
Ik had dit nog niet gelezen, maar nu dus wel.
ik wil jullie eerst bedanken voor het vertrouwen!
Ik ken die Ina wel, ik laat me daar maar niet over uit.....  :-X 
Ik weet dat school twee verklaringen heeft dat Rick en Yakkoe zijn gesext en daar is uitgekomen dat het een mannetje en vrouwtje zijn.
Dus dan moet het de fout van de dierenarts zijn, maar die kans lijkt me zeer klein.

Rick en Yakkoe kunnen heel best met elkaar opschieten, maar soms wil één van de twee even rust, zonder de ander, en dan schreeuwen ze wel eens naar elkaar. Maar dat doen gaaien wel vaker neem ik aan.

Dat school ze niet goed zou verzorgen en dat de kooi niet groot genoeg is vind ik onzin. Ze zitten goed in hun veren, zien er gezond uit en zijn vooral heel levendig. De kooimaten zijn ook groot genoeg, bijna 2 meter hoog, ruim 2 meter breed, 1,5 meter diep. en er zit een nog een plateau in.

Ik zit me nu vooral kwaad te maken over het lef van Ina om dit op deze manier te doen en niet gewoon school daar op aan te spreken als ze daar problemen mee heeft.

Voor het portfolio dat ik hierover moet maken heb ik contact opgenomen met Michel van der Plas van de hortus in Haren, en die heeft vaak geneog geholpen met vragen die ik niet wist te beantwoorden. Hij vertelde dat hij de papegaaien op school wel kende en ik neem aan dat hij het wel had gezegd als hij zijn twijfels had. Hij heeft ook contact met school.

Op school worden de dieren zo goed mogelijk verzorg en het is net een half jaar geleden verbouwt en toen zijn er allemaal nieuwe dierverblijven gemaakt en zijn de oude aangepast of verbeterd.

Zo dit lucht wel even op

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: mei 21, 2005, 16:15:19 pm »
Nou moet je nagaan, dan vertelt ze dus nog klinkklare nonsens ook.... . Je ziet hoe velen als één man gereageerd hebben Miekje en ik weet hoe gek je op Rick en Yakkoe bent... En dat je kwaad bent over de manier waarop dit gebracht wordt: zeer begrijpelijk!! ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 21, 2005, 16:20:09 pm »
Kijk, daar ben ik blij om, dat Miekje ook nog reageert.

Een heel ander verhaal trouwens en zoals ik het nu hoor, zitten de vogels volgens mij niet te krap. Als Miekje contact heeft met Michel van der Plas die de gaaien zou kennen, dan lijkt me het verhaal dat ze volgens hem geen man en vrouw zouden zijn ook heel twijfelachtig.

Ach en hier schreeuwen Favo en Middel ook wel eens naar elkaar hoor, ook al kunnen ze het ook goed met elkaar vinden. Hihi, in ieder koppel is wel eens wat. Kijk maar naar mensen  ;).

miekje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 21, 2005, 16:22:01 pm »
gelukkig!
Ik ben blij dat het verhaal nu twee kanten heeft en niet de rare van Ina.
Dankjulliewel!!

leaf_famke

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 21, 2005, 19:00:22 pm »
Het is niet mijn bedoeling geweest om Marieke onderuit te halen, maar we hebben haar al een aantal keren tips gegeven en ook de dierenverzorger van school heeft al een aantal keren tips van ons en van Michel gehad maar doet daar gewoon niets mee. Marieke had eventueel aan het gedrag kunnen zien dat het waarschijnlijk twee mannetjes zijn. Maar goed genoeg daarover!!
Ik bedoelde er verder niets mee richting Marieke, maar dat ze dit ziet als haar papegaaien vind ik gewoon een beetje raar...

misschien kunnen we met z'n drieen er voor zorgen dat dit helemaal goed gaat komen met de verzorging. Dus Marieke bij deze SORRY!!
Groetjes Robert en Ina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: mei 21, 2005, 19:11:23 pm »
Goed dat je sorry zegt. Vond je het zelf ook niet een beetje aanvallend klinken? En ik vind het helemaal niet raar dat je heel erg gek wordt op dieren die je verzorgt... En hoe kan het dat de school verklaringen heeft dat het man en pop zijn dan? En..., wie is Robert? En nu nog beschuldig je Marieke, kun je niet beter met háár communiceren dan haar op dit forum een beetje negatief af te schilderen? ("ze doet er niets mee").
Bovendien heeft Mariieke verteld over bepaalde gedragingen die op broeds gedrag kunnen wijzen.. Heb je de rest van de berichten van Marieke al nagelezen?
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2005, 19:13:54 pm door Loes »

Ronald

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 21, 2005, 19:12:38 pm »
Klopt weinig van jouw verklaring geloof ik Ina. :CENS

Ronald.

Nanda

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 21, 2005, 19:14:45 pm »
Hoi,

Dit bericht klinkt al een stuk beter ;)
Ik vindt het ook niet raar hoor dat Marieke de papegaaien een beetje als die van haar gaat zien. Ze is er gewoon gek mee :thumbsup:
En dat is alleen maar goed.

Laat het een uitdaging voor jullie allemaal zijn om dit project goed te begeleiden.
Maar hoe weet je zo zeker dat het 2 mannetjes zijn als Marieke de papieren heeft gezien. :CENS

Riboet

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 21, 2005, 19:19:48 pm »
Dat iemand zijn of haar verzorgingsdieren als de zijn of hare beschouwd, dat snap ik wel hoor. Had ik met sommige dieren bij ons in de winkel ook  ;D. Ik ben wel blij dat Ina terug is gekeerd voor een tweede reactie. Ik kan en wil me niet mengen in wie er nu gelijk heeft. Daarvoor ken ik de situatie niet grondig genoeg.

Als jullie beiden het belang van de gaaien voorop kunnen stellen, denk ik dat er straks weer meerdere partijen gelukkig zijn: jij, Miekje en de amazones.  :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: mei 21, 2005, 19:26:15 pm »
Als jullie beiden het belang van de gaaien voorop kunnen stellen, denk ik dat er straks weer meerdere partijen gelukkig zijn: jij, Miekje en de amazones.  :thumbsup:
En dat vind ik een hele goeie!! :thumbsup:

miekje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 21, 2005, 19:37:30 pm »
Marieke had eventueel aan het gedrag kunnen zien dat het waarschijnlijk twee mannetjes zijn.

Vertel eens wat voor gedrag je bedoelt?
Want zoals ik het zag leek het juist op broedsgedrag  :CENS