Auteur Topic: aantal van mijn vaders vogels.  (gelezen 74369 keer)

Africangrey

• Gast
Re: aantal van mijn vaders vogels.
« Reactie #270 Gepost op: augustus 09, 2006, 00:44:47 am »
Bedankt Kees voor de uitleg.
Er is me nu wel een hoop duidelijker geworden, tja op internet kan je toch weinig informatie hierover vinden.

Dus globaal gezien kan het zo zijn (ik druk me voorzichtig uit :)) dat natuurbroedpapegaaien in het begin wat schreeuwgedrag kunnen vertonen (even afgezien van de manier van opvoeden/benadering), maar dit wel weer overgaat, terwijl dit bij de handopfokpapegaaien precies andersom kan zijn, dus in het begin rustig, maar later anders.

Hoop dat ik het goed begrepen heb ::)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #271 Gepost op: augustus 09, 2006, 09:36:59 am »
Bedankt Kees voor de uitleg.
Er is me nu wel een hoop duidelijker geworden, tja op internet kan je toch weinig informatie hierover vinden.

Dus globaal gezien kan het zo zijn (ik druk me voorzichtig uit :)) dat natuurbroedpapegaaien in het begin wat schreeuwgedrag kunnen vertonen (even afgezien van de manier van opvoeden/benadering), maar dit wel weer overgaat, terwijl dit bij de handopfokpapegaaien precies andersom kan zijn, dus in het begin rustig, maar later anders.

Hoop dat ik het goed begrepen heb ::)

Natuurbroed.
In het algemeen,een paar dagen angstig,er zijn uitzonderingen die gelijk al redelijk rustig zijn,maar dit zijn uitzonderingen en B.V ook afhankelijk van de rust bij het opvoeden,of B.V of de kweker ze er bij tijd en wijlen even uit het blok bij de ouders uitgehaald heeft,maar dit is ook afhankelijk van het gedrag van het ouderkoppel,geen overbodige risico<s nemen als je het ouderkoppel niet kunt vertrouwen ten opzichte van voeren van de jongen.

Handopfok.
Door in het begin de vogel TE veel aandacht te geven bij de nieuwe eigenaars,komen er later VAAK problemen en dat KAN zich B.V uiten in schreeuwgedrag(vragen om aandacht),dit is een veel voorkomend gedrag bij handopfok op latere leeftijd.
Eigenlijk ligt dit dus niet aan de vogel maar aan de opvoeders,maar in de praktijk blijken de mensen vaak niet naar de raad van de goede kweker te willeen luisteren,met later dus o.a dit gevolg.

Gr Kees.
Ps,is tweede bericht bij het eerste liep de kat even over het toetsen bord :angry:.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #272 Gepost op: augustus 09, 2006, 20:22:47 pm »
Gr Kees.
Ps,is tweede bericht bij het eerste liep de kat even over het toetsen bord :angry:.

oh,doen die van jou dit ook,meestal doen ze het hier als je een hele brief hebt getypt en dan laps terug opnieuw

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #273 Gepost op: augustus 11, 2006, 13:29:34 pm »
oh,doen die van jou dit ook,meestal doen ze het hier als je een hele brief hebt getypt en dan laps terug opnieuw

Dag Vivke,nou wij hebben maar een kat hoor,maar hij telt voor 4 een echte Rambo, maar ook heel lief gebied de eerlijkheid mij te zeggen,met het gevolg dat type werk wat op het punt van verzenden staat gecanceld word door mijnheer.

Gr Kees.

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #274 Gepost op: augustus 11, 2006, 13:40:27 pm »
Vanmorgen of gisteravond al,vierde ei kaapse,george en Anna.
Pop van vorig jaar onverwant gemaakt met man van vogelvriend,ik moet nu nog even gaan kijken hoe ze er nu bijzitten,maar vanmorgen zaten ze gelijk lekker te snavelen en uit een bak te eten,dus dat klikt op het eerste gezicht gelijk.

Bas en Linda hebben Khiara opgehaald en hebben een paar foto,s gemaakt van de Kaapse,Dylan heeft zijn fototoestel natuurlijk mee op vakantie,ze zullen vanmiddag w.s wel met hun verhaal over Khiara komen,in principe wordt hij gelijk bij quinzie in de kooi gezet,dus even horen wat ze te vertellen hebben hoe dat is gegaan.

Vanmorgen zat Khiara breeduit op stok en pa en ma waren volgens mij alweer in het blok aan het rommelllen,gelijk gedeeltelijk verschoont met hulp van Bas en verse takken ingestopt,hebben ze gelijk wat te doen.

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #275 Gepost op: augustus 11, 2006, 13:45:25 pm »
Ja! Wat leuk! Khiara is dus opgehaald, wat een heerlijke dag voor ze! Ben ook zeer benieuwd hoe dat gaat met Quinzy! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: augustus 11, 2006, 13:49:14 pm »
Ohh wat spannend. Gaaf dat je weet dat je gaaien goed terecht komen!  :thumsup:

Caiolinda

• Gast
« Reactie #277 Gepost op: augustus 11, 2006, 14:36:57 pm »
We zijn weer thuis en ze zijn nu samen.

Kees Quinzy vindt dat je nog steeds heerlijk kan koken want die zit lekker te eten Khiara hangt de kat uit de boom te kijken eerst even.

Quinzy staat naast haar terwijl zijn aan de spijlen hangt en af en toe dan tilt hij via de achterkant heel eventjes haar vleugel op.  Wel heeft ze even gefladderd toen ze erin ging omdat ze geen verticale spijlen gewend was maar nu heeft ze de horizontale ontdekt.

We zijn erg benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan.

Groetjes Bas en Linda

Cosch

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: augustus 11, 2006, 15:35:04 pm »
Gefeliciteerd zeg!  :thumsup:
We willen gauw meer foto's!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #279 Gepost op: augustus 11, 2006, 19:35:59 pm »
Wat kookt Kees dan? :)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #280 Gepost op: augustus 11, 2006, 19:40:24 pm »
Nog een foto en 2 filmpjes van de kaapse van Kees.

De filmpjes zijn van de kaapse de man is vanochtend bij kees is aangekomen.

net zijn hoofd omgedraaid.

de rest van de foto's waren bewogen.

http://s96.photobucket.com/albums/l193/basvk/?action=view&current=filmpjes014.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch1

http://s96.photobucket.com/albums/l193/basvk/?action=view&current=filmpjes018.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch1

groetjes linda

Caiolinda

• Gast
« Reactie #281 Gepost op: augustus 11, 2006, 19:41:00 pm »
Wat kookt Kees dan? :)

Volgens Quinzy lekkere dingen  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #282 Gepost op: augustus 11, 2006, 19:51:40 pm »
Wat een leuke vogels! En zo in de weer! :hart:

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #283 Gepost op: september 02, 2006, 17:26:41 pm »
Wat een leuke vogels! En zo in de weer! :hart:

Als er niets aan mijn oren mankeert heb ik zeker een maar w.s al twee jongen die vanmiddag gekipt zijn bij de Kaapse,dit is precies een maand en een dag eerder dan vorig jaar,er lagen 4 eieren,de laatste keer dat ik keek dus w.s nog twee te gaan indien ze bezet zijn en alles natuurlijk verloopt.
Krijg alleen vanavond hier een groot vuurwerk,heb ik weer.

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #284 Gepost op: september 02, 2006, 18:24:28 pm »
Wat leuik Kees! En maar het beste hopen van dat vuurwerk! ;)