Auteur Topic: aantal van mijn vaders vogels.  (gelezen 74286 keer)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
Re: aantal van mijn vaders vogels.
« Reactie #165 Gepost op: oktober 03, 2005, 21:56:52 pm »
Nou paps vertel maar ;)

Hoera eerste jong van Anna en George,precies op de datum,vanavond lag er een mooi roze jong,goed opgedroogd,nu maar afwachten hoe moeders voert,het is tenslotte haar eerste legsel.George was al pittig van mijn zachtvoer aan het schransen en was weer met veel branie gevoel aan het poseren.[zo van heb ik toch mooi voor elkaar he].
Ik dacht nog een barst in een ander ei te zien,maar wilde niet te veel storen en de pop ging ook gelijk weer terug op de eieren zitten.

Vr gr                dils vdr.

Caiolinda

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: oktober 03, 2005, 21:59:12 pm »
Kijk das nog is goed nieuws  :-*  gefeliciteerd

Cosch

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: oktober 04, 2005, 08:52:23 am »
Gefeliciteerd!
We willen wel foto's zien hoor!  ;)

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #168 Gepost op: oktober 04, 2005, 09:06:43 am »
Dat s mooi zeg! :thumbsup: Ben benieuwd of er meer komt! ;)

dylantjuh

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: oktober 04, 2005, 14:25:34 pm »

We willen wel foto's zien hoor! ;)

Waarschijnlijkl niet als hp de camera nog niet terug heeft gebracht morgen, we wachten al een maand!!!

dylantjuh

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: oktober 07, 2005, 13:01:53 pm »
Mijn vader heeft nog een jong! :)

jaartje

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: oktober 08, 2005, 11:58:01 am »
Super!  :thumbsup:

Gr. Loes

dylantjuh

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: oktober 08, 2005, 13:53:22 pm »
Dindsdag krijg ik eindelijk me camera weer!!!!

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #173 Gepost op: oktober 08, 2005, 15:59:44 pm »
Ik heb net even nestcontrole gedaan bij de Kaapse 2 jongen worden tot nu toe goed gevoerd,er liggen nog twee eieren en die zouden vandaag of morgen nog uit kunnen komen,als het langer duurt kan er een probleem ontstaan i.v.m.leeftijds[grootte]verschil.Popje komt wel uit het blok zo nu en dan,ik denk om toch iets gevarierder te eten dan het voedselaanbod wat ze van George krijgt.George is eigenlijk nog maar een jonge man en moet toch nog wel iets leren denk ik qua voedsel aanbieden,maar hij doet zijn best.
Van het andere koppel kunnen de eieren als ze bezet zijn maandag of dinsdag uitkomen,dus dat blijft nog even spannend en wachten.

Vrgr dils vdr.

Wickingh

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: oktober 08, 2005, 16:09:23 pm »
Hai,

dit is voorlopig al een mooi resultaat hoor  :thumbsup: ,

m  :thumbsup: g Frank

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #175 Gepost op: oktober 10, 2005, 17:57:02 pm »
Zaterdag rook ik al een vreemd luchtje bij nestcontrole 4 eieren,zondag bezoek van Caiolinda,[Bas en Linda],we gingen even naar purmerend naar Hooimijer,ik zij tegen ze,er is waarschijnlijk
S,middags een dood jong met eierdooier nog niet ingetrokken in het blok,ik hoopte dat dit het ei was wat afgestorven was,maar vanmorgen ander ei weggehaald met een jong waar het eitandje al aanzat en wat nog in het ei zat,dus afgestorven in laatse week.Dan krijg je toch wel even een dip,zielig voor de ouder vogels en ook naar voor jezelf.
Er liggen nu nog twee eieren,misschien bezet en hoop dat de jongen er goed uitkomen en gevoerd worden.
Keep smiling :'(.
Andre jongen worden nog goed gevoerd,blijft toch ook spannend want de man is erg jong en het is de pop haar eerste legsel.
Koppel drie is nog steeds aan het warmlopen,maar ik heb al eerder gezegd dat de meest voor de hand liggende broedtijd bij deze vogels p.l.m. november is.
Ik hoop met de volgende mail hoera te kunnen roepen,voelt een stuk lekkerder kan ik jullie vertellen.

Vrgr dils vdr.

Caiolinda

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: oktober 10, 2005, 18:52:29 pm »
He kees das rot om te horen zeg. Maar hoop dat het wel goed blijft gaan met de andere.

Linda

jaartje

• Gast
« Reactie #177 Gepost op: oktober 11, 2005, 10:23:19 am »
Ik ook!  ;) Wat grappig dat een man moet leren gevariieerder voedsel aan te bieden..  :) Geeft ie nu dan misschien alleen wat ie zelf het lekkerst vindt?  ???

Gr. Loes

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #178 Gepost op: oktober 11, 2005, 17:18:05 pm »
Ik ook!  ;) Wat grappig dat een man moet leren gevariieerder voedsel aan te bieden..  :) Geeft ie nu dan misschien alleen wat ie zelf het lekkerst vindt?  ???

Gr. Loes

Dag Loes,normaal gesproken blijft de pop in het blok en komt eruit om te poepen,wat te drinken en soms ook nog wel even snel iets te eten en gaat dan weer snel op de jongen zitten,als de jongen ouder zijn komt de pop ook wel eten,de jongen kunnen zichzelf dan al wat warm houden.
Dit kan langer duren als je b.v maar een jong in het nest hebt,maar ook dit verschilt per legsel per vogel.
Om je een voorbeeld te geven Taco mijn grijze roodstaart pop komt nu pas uit het blok,de jongen zijn 10 weken en zitten sinds maandag in de ingang van het blok,normaal gesproken komt ze veel eerder van het nest p.l.m3 a 4 weken.
George is een echt jonge man,hij doet het wel goed ,maar hij zit inderdaad echt te kijken wat zijn popje eet en voert ook wel,maar Anna komt meer van het nest dan gebruikelijk is,vandaar mijn opmerking.

GR Kees.

jaartje

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: oktober 11, 2005, 19:35:07 pm »
Ja, leuk vind ik dat! Het komt vast goed met George! Hopelijk gaat het meteen goed met deze jongen!  :thumbsup:

Gr. Loes