Auteur Topic: Papegaai in een tuigje  (gelezen 11381 keer)

amacera de pera

• Gast
Re: Papegaai in een tuigje
« Reactie #15 Gepost op: mei 28, 2005, 20:41:33 pm »
ik heb de tuigjes bij WWW.Handelspapegaaien.nl gekocht ze waren daar op dat momentin de aanbieding en ik betaalde voor maat medium €9.95 dat is voor  de amazone en ik had ze binen een week in huis en geen porto kosten.
ik heb ze nog niet omgedaan ,dus hoe dat gaat is nog de vraag
intussen weet ik wel hoe ze om moeten dus het schiet al op

gr ann

Nanda

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 28, 2005, 20:43:26 pm »
Ik zie dat er 2 maal gestemd is op: papegaai gaat nooit mee naar buiten.
Ik ben benieuwd van wie die stemmen zijn :CENS

fujimo

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 28, 2005, 20:52:13 pm »
Ik heb 2 opties

1 gekortwiekt en 1 met de kooi

Gr Eric

Ronald

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 29, 2005, 11:17:10 am »
Ik zie dat er 2 maal gestemd is op: papegaai gaat nooit mee naar buiten.
Ik ben benieuwd van wie die stemmen zijn :CENS

Hai Nanda,

Als je mijn andere post in dit topic bekijkt zie je dat ik 1 van die stemmers ben MAAR...
Ik heb er ook bijgezet dat ze NOG NIET mee naar buiten gaat.
Gister heb ik een bestelling geplaatst bij Leo Handels en daar zit o.a. een tuigje bij.
Binnenkort kan ze dus lekker mee naar buiten.

We hadden trouwens gister ook tjickie 2 tellen in haar oude kooitje ff "lekker" buiten neergezet maar zo gauw we buiten waren werd het een beetje te veel voor haar.
We wachten dus maar ff netjes op het tuigje.

Groetjes, Ronald.

Nanda

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 29, 2005, 12:03:47 pm »
Hoi Ronald

ik hoop dat het gaat lukken met het tuigje. Volgens mij is het een heel gedoe :CENS
Rustig aan wennen, niet teveel verwachten en veel geduld.......
Maar als het lukt, is het geweldig. Ze vinden het heerlijk buiten :thumbsup:

Succes

Ronald

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 29, 2005, 12:16:03 pm »
Ik moet er ook bij zeggen dat ze morgen 18 weken jong is en wij haar dan 6 weken hebben.
Ik hoop dat "jong geleerd is oud gedaan" hier ook op gaat.

Ronald.

Cheetah

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 29, 2005, 12:34:30 pm »
Zelf vind ik het belangrijk om een tuigje te gebruiken (heb ik helaas nog niet).
Ondanks dat 1 van mijn grijze roodstaarten uitstekent gekortwiekt is, heeft ie een keer 10 meter weg kunnen vliegen.

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is top
« Reactie #22 Gepost op: mei 29, 2005, 19:28:35 pm »
Hoi,

Wij zetten Jimmy met lekker weer altijd buiten in een kooi.
Kortwieken waren we al nooit zo'n voorstander van, dus wij kochten een paar jaar geleden een tuigje.
Alleen al toen hij dat ding zag viel hij al van z'n stok..  :o
We hebben m even laten wennen aan het tuigje zelf en toen bij hem geprobeerd om te doen.
Het resultaat: Hij vind het nog steeds niks.
Soms willen we het nog wel proberen, maar hij krijgt het al op z'n zenuwen als we er weer mee aan komen.
Dus hij zal wel in de kast blijven liggen.  :D
We waren er ook wat te laat mee begonnen denk ik.

Groetjes Lydia

Kimz

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 29, 2005, 19:41:36 pm »
mijn vogels gaan buiten in de volliere, das toch ook buite, en ze gaan savonds in een kleiner hok. Ik doe ze iedere avond daarin, voor de kat van de buren langskomt, die heeft er al eentje gejat, terwijl ze jonkies had :'( Groetjes.

Pluisje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: mei 12, 2006, 22:07:09 pm »
Wat is dat toch grappig om een oud topic te lezen  :) Heb meteen voor tuigjes gestemd  ;)
Ik zocht een topic om mijn verhaal over nieuwe type tuigjes te plaatsen en heb deze gevonden.

In laatste "Parrots" blad aan de achterkant zag ik een reclame voor nieuwe generatie
tuigjes. Ze lijken veel makkelijker en comfortabeler te zijn dan de oude tuigjes.
EN ze kunnen gebruikt worden voor vliegoefeningen!!!!!!!

Riempje heeft een elastische gedeelte dat zorgt dat als een vogel te ver vliegt (lengte van het riempje) hij geen schok krijgt
maar steeds moeilijker begint te vliegen.
Ze zeggen ook dat het riempje zichzelf aanpast aan voorzijde/achterzijde afhankelijk van hoe vogel beweegt.
Het is een dure grap, zo een 40 € denk ik (25 engelse pond) maar het klinkt zzzzoooo leuk.

Ik ben er helemaal enthousiast over, klinkt me te gek!!! Maar ja da's reclame natuurlijk...  ???

Ik was vandaag met Aphyntje eerste keer een winkel naar binnen gelopen.
Ze was altijd bang om onbekende ruimte naar binnen te gaan, dus we bleven vooral buiten laatste jaren (op terrasje bvb).
Maar vandaag weer geprobeerd, eerst even paniek, maar gelukkig was er meteen een  nootjesplank als eerste wat ze binnen zag  ;D
Ja hoor, geen paniek, even onderzoeken wat voor nootjes ze in aanbieding hebben  ;D
Vervolgens nog klerenwinkel (ter oefening) naar binnen gegaan - ging ook goed  :thumsup: 

Meer info? In het engels hier.
http://theparrotuniversity.com/harness/harness.html

Ze zijn verkrijgbaar bij 24parrot.com in Engeland

René Dop

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 13, 2006, 21:37:36 pm »
Ik heb er gelijk 1 besteld !!!!
Die ara van mij is pas 15 weken maar vind het een prachtig gezicht zoals ze vliegen :thumsup:  daar is hij uiteindelijk voor gemaakt om te kunnen vliegen en heeft ie gelijk de tijd om er aan te wennen voordat ie kan vliegen  :thumsup:
Duurt wel even voordat het er is ben ik bang voor  ;D

Groeten René

Pluisje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 14, 2006, 13:51:43 pm »
Zo jij bent snel, René
Ik ga hem ook zeker bestellen, maar ik dacht van misschien wordt hij binnenkort ook in
Nederland verkocht. Maar aan de andere kant wil ik hem zeker nog deze zomer uitproberen.

Ik heb  2 vogels die al perfect een tuigje accepteren. Tip voor jou:
niet forceren. Eerst een paar dagen laten wennen zodat hij het tuigje op 
afstand kan bekijken (gewoon ergens neerleggen waar hij het kan zien).
Dan begin je met het tuigje met hem te spelen, en met tuigje hem aanraken
maar nog niet omdoen. Dat zolang doen als hij het fysieke contact met het tuigje
associeert met leuk, aandacht, spelen. Belonen als hij tuigje op zijn lijf accepteert
(zonder het om te doen). Als je te snel gaat is er een kans dat het hem tegen gaat staan
dan is het veel moeilijker om dat weer goed te krijgen.
Als je hem zover krijgt en eerste keer om doet, meteen naar buiten gaan,
dat zal er voor zorgen dat hij heel veel afleiding krijgt en niet aan het tuigje gaat zitten.
Succes, ben benieuwd naar je ervaringen.

Tommy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 14, 2006, 14:29:40 pm »
Ja! Dat tuigje heb ik ook al 1 en ander over gelezen :thumsup: Lijkt me een ideaal ding. Ik baal alleen dat ik nergens kan zien hoe en wat precies dat ding in elkaar zit...anders kon ik hem namaken :-[ ;D Mjah, das vast ook de reden dat t niet heel goed te zien is :) Heb er deze week al een hele tijd aan zitten denken in bed hoe dat nou zit, want volgens mij was ie uit 1 stuk toch?  :CENS Zal nog eens plaatjes zoeken en bestuderen en dan wat proberen op een knuffelvogel...misschien lukt het me uit te vissen hoe dat werkt.

Ben ook erg benieuwd hoe hij jou bevalt Rene! Kijk nu al uit naar je verhalen en ervaringen :thumsup:

René Dop

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 14, 2006, 16:11:22 pm »
Ik heb hem in Amerika besteld trouwens....
Dat scheelt volgens mij ± € 20,- met de engelse site.
De prijs is bijna hetzelfde alleen in de U.S. in dollars en in Engeland in Ponden dus dat scheelt aanzienlijk.
En ja ik laat hem zeker rustig aan wennen aan het tuigje bedankt voor de tips...
Ik ben een leek wat kromsnavels aangaat maar ik ben er wel helemaal verleifd op geworden  :hart: :hart:
Ik had er al jaren geleden aan moeten beginnen... :) :)

Groeten René

Pluisje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 14, 2006, 21:20:23 pm »
Ik baal alleen dat ik nergens kan zien hoe en wat precies dat ding in elkaar zit...anders kon ik hem namaken :-[ ;D Mjah, das vast ook de reden dat t niet heel goed te zien is :) Heb er deze week al een hele tijd aan zitten denken in bed hoe dat nou zit, want volgens mij was ie uit 1 stuk toch?  :CENS Zal nog eens plaatjes zoeken en bestuderen en dan wat proberen op een knuffelvogel...misschien lukt het me uit te vissen hoe dat werkt.
Heb je instructie-tekeningen hier al gezien?
http://theparrotuniversity.com/harness/instructions.html
Ik begrijp alleen niet helemaal hoe de riem zich zelf aanpast van voor naar achter afhankelijk van hoe de vogel beweegt?
Dat is echt ingenieus bedacht en heel handig!