Auteur Topic: Papegaai in een tuigje  (gelezen 11407 keer)

Pluisje

• Gast
Re: Papegaai in een tuigje
« Reactie #30 Gepost op: mei 14, 2006, 22:34:00 pm »
Ik heb hem in Amerika besteld trouwens....
Dat scheelt volgens mij ± € 20,- met de engelse site.
Groeten René

Waar heb je hem precies besteld, René? Het klinkt interessant. Alleen krijg je nog ~20% belasting (BTW) bovenop in meeste
gevallen (aanslag van de douane;ik bestel vaak speeltjes uit Amerika).

Pluisje

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: mei 28, 2006, 21:59:42 pm »
Nou ja, niemand reageert doe ik zelf dan weer :)
Ik heb mijn Aviator (vlieg)-tuigjes  ::) gekocht en vandaag voor het eerst geprobeerd om aan te doen
(mijn twee vlieg-meisjes zijn al gewend aan gewone tuigjes). Het ging prima! Ze zijn VEEL comfortabeler
dan gewone tuigjes  :thumsup: - ze zijn uit één stuk, geen metalen sluitingen en inderdaad het riempje gaat makkelijk van achter naar voren afhankelijk
van hoe vogel beweegt. We hebben nog geen vliegoefeningen gedaan, gewoon weer een paar uur door Amsterdam gewandeld.
Ik ben er erg over te spreken!!!!!  :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 28, 2006, 23:29:04 pm »
 :a036: Super! Heb je ook fotos? En gaan ze ook makkelijker om?

Pluisje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 28, 2006, 23:54:33 pm »
Ze gaan er veel makkelijker erom dan eraf  :). Maar met een beetje ervaring gaat het ook weer goed
dat weet ik zeker, wij waren ook niet zo handig eerste keer  :-[
Nee, geen foto's ik zal met mijn mobieltje proberen maken volgende keer.
Zoals ik eerder schreef was Aphyntje met thuis cursus experimentele fotografie voor beginners bezig  :hart:.
We hebben dus onze camera eraan opgeofferd  :-[

Tommy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: mei 29, 2006, 00:05:06 am »
 :) Die fotos komen vast nog wel
Maare makkelijker erom dan eraf? :CENS ;D Dat is bijzonder he! :thumsup:

Pluisje

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: mei 29, 2006, 00:42:34 am »
Ja, ik zit natuurlijk nog met een kuif  ;D
Je begint met een loep om het hoofd. Hoofd gaat er soepel in  :thumsup:
maar als het tuigje af doet zit daar een kuif en als je geen kuif hebt zitten daar andere veertjes  :)
Dus was even eerste ervaring. Maar dat komt zeker goed  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 29, 2006, 06:42:44 am »
KLinkt goed hoor!  :thumsup:

Bonnie2

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juni 02, 2006, 10:39:04 am »
euhm.. ik ben helemaal niet zo lyrisch over tuigjes. Het ziet er mooi uit. Maar mijn beessie schreeuwt de longen uit zn lijf, bijt je vingers er nog net niet af en als ie het tuigje dan aanheeft weet ie niet hoe hard hij moet bijten in dat tuigje om het los te maken. Daar gaat ie zo in op dat ie niet eens merkt dat ie naar buiten is of wat ook want hij laat zich gewoon vallen van mn arm. Hij vindt het beslist niet lollig  :(

Cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juni 02, 2006, 10:55:09 am »
Ahhhh Dan moet je ook geen tuigje meer gebruiken hoor!

Buiten zijn, moet leuk zijn!
 :thumsup:

dutchgerard

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: juni 02, 2006, 11:07:21 am »
Wat is nu onnatuurlijker, een tuigje of kortwieken? Ik ben voor kortwieken, Gino weet niet eens wat vliegen is volgens mij en is er zo te merken niet ongelukkiger door.

Bonnie2

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juni 02, 2006, 11:10:38 am »
Hmmja.. maar mijn gaai weet wel wat vliegen is. Sterker nog hij doet al tig jaar niet anders... daar heb ik dan weer wel even moeite mee hoor. Want ik denk dat beessie dat dus wel merkt en missen zal.
Tuigje gebruik ik gewoon liever niet... beest valt al van zn stok als ie het tuigje uit de kast ziet komen.
Het kettinkje aan zn poot vindt ie juist helemaal niet erg. Hij heeft het ook nog nooit in zn kop gehaald om dan ineens weg te vliegen... hij begrijpt heel goed wat die ketting inhoudt. Maar ja... dat mag dus niet.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juni 02, 2006, 11:21:38 am »
Gino probeert ook nooit om te vliegen, hij doet alles lopend en klimmend.

Bonnie2

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juni 02, 2006, 11:34:59 am »
Nou... er lijkt een oplossing te komen.... beessie wordt gekortwiekt volgende week... komt goed dus

dutchgerard

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juni 02, 2006, 11:44:39 am »
Ik denk dat als "beessie wordt gekortwiekt" je er als hij gewend is je er veel meer mee kan. Zo al zo kan je er dan gewoon mee naar buiten en hem ook lekker op een klimboom in het zonnetje zetten.

Pluisje

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juni 02, 2006, 20:37:07 pm »
euhm.. ik ben helemaal niet zo lyrisch over tuigjes. Het ziet er mooi uit. Maar mijn beessie schreeuwt de longen uit zn lijf, bijt je vingers er nog net niet af en als ie het tuigje dan aanheeft weet ie niet hoe hard hij moet bijten in dat tuigje om het los te maken. Daar gaat ie zo in op dat ie niet eens merkt dat ie naar buiten is of wat ook want hij laat zich gewoon vallen van mn arm. Hij vindt het beslist niet lollig  :(

Kijk, waarschijnlijk komt het door een fout die je in het begin hebt gemaakt ???. Tuigje gekocht en enthousiast meteen je vogel proberen inpakken.
Bij ons hebben we ze eerst een paar maanden eraan laten wennen voordat het tuigje voor het eerst om was. Eerst werd het tuigje een weekje naast de kooi gelegd.
Toen gingen we met het tuigje spelen, en hun aanraken. En pas toen ze dat niet erg vonden dat dat ding aan hun lijf zit, ging het voor het eerst om.
Geen probleem! Maar ik denk dat als je het een keer forceert dan is het moeilijk om dat later voor elkaar te krijgen.