Auteur Topic: Oudste papegaai........  (gelezen 19635 keer)

Sjonnie

• Gast
Re: Oudste papegaai........
« Reactie #60 Gepost op: mei 22, 2006, 20:23:12 pm »

via deze link http://www.blijf.nl/blijf.php kun je een soort testje doen hoe oud je huisdier kan worden.

poemke

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: mei 31, 2006, 19:49:52 pm »
nou dat testje heb ik gedaan....

mijn amazone zou dus 79.9 worden?! dat haal ik volgens mij nog niet eens....ze is nu 29 en ik 40 zoals ik al zei

heb het wel vastgelegd allemaal. zij blijft bij mijn vriend (wat hij tegen die tijd ook zal zijn, man of ex hihi grapje) omdat ze ook heel erg aan hem gehecht is en andersom en de ara's gaan naar nop mét een hoop centjes zodat ze goed verzorgd zijn...zij accepteren alleen mij en hem helaas niet...na 5 jaar is hij alleen goed als opstapje, maar verder niets.
wel een raar en heel eng idee....niemand kan ze zo verzorgen als ik denk ik dan....weet zeker dat jullie dat ook vinden....
en al zeker geen familie die allemaal roken als een ketter, moet er niet aan denken....

Cosch

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: november 28, 2006, 22:25:27 pm »
Ik hoorde net dat de oudste papegaai die ik ooit gezien heb (71 jaar) onlangs is overleden!
Die mevrouw was met die amazone opgegroeid. We zagen de amazone op de laatste wandeldag in Rotterdam. Hij was ook lekker in een kooitje buiten.
Je kon echt zien dat hij oud was. Door de poten gezakt en slecht in de veren, maar ja wat wil je met een papegaai van 71 jaar.  :o

Was erg bijzonder om te zien. Hij is overleden van ouderdom!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #63 Gepost op: november 28, 2006, 22:49:10 pm »
zo dat is zeker heel oud! goed bedenken dus voordat je een amazone neemt!

ps leuke test! mijn grasje zou volgens de test 10 jaar worden..  :o

giggles

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: november 28, 2006, 23:27:34 pm »
Niet alleen amazones hoor!!! Grijsjes is hetzelfde verhaal.
Edels worden gemiddeld 40 jaar.
En Roseetjes worden gemiddeld 30 jaar.

Ik weet dat het nog een eind weg is, maar stel dat mijn vogels deze leeftijden gaan halen. Dat zou dus betekenen dat Balou straks als enige overblijft van mijn dynamische trio.
Zou die na 40 jaar nog 30 jaar alleen moeten  :(
Ik denk dat als Balou nog alleen overblijft, hij niet lang na de laatste zou gaan. (Net als met sommige oudere stellen zeg maar.)
Wat een depressieve gedachten zeg....

Anyway... volgens de test doe ik het goed. Net even de test gedaan voor Balou (69,8 jaar) En Diva (29,1 jaar) terwijl de levensverwachtingen dus respectievelijk 70 en 30 zijn. Ik doe toch iets goed gelukkig  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #65 Gepost op: november 29, 2006, 08:49:56 am »
Sjakko kan 72,6 jaar worden. Toch vind ik het gek dat er geen pellets als voeding bij staan! Superstom eigenlijk! :angry:

Jarie

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: november 29, 2006, 09:53:22 am »
Nou volgens de test word Jarie 70,mooie leeftijd toch?

En als ik ga hemelen of seniel word,dan gaan ze naar dochterlief........................ ;D

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #67 Gepost op: november 29, 2006, 10:13:06 am »
Mijn grasjes worden 12 volgens de test. Alleen de adviezen en aandachtspunten die je er bij krijgt zijn ook wel erg vreemd... Voer in dat je een voliere hebt, krijg je het advies dat je er rekening mee moet houden dat ze veel ruimte nodig zijn. En geef je aan dat ze dagelijks groente en fruit krijgen, dan moet je eens goed naar de aanvullingen op de voeding kijken.....

Zal ik dan maar een klein kooitje kopen en ze een goedkoop zaadmengsel geven zonder iets extra? :P ipv een grote voliere en altijd los mogen vliegen en pellets met groente en fruit?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #68 Gepost op: november 29, 2006, 12:23:11 pm »
Haha. ja ik had ingevuld middelgrote kooi (er zijn grotere nietwaar) en daar hadden ze ook wat over te zeuren. Nou Sjakko's kooi is groot zat voor één vogel! ;) Maar ja, ze willen wat verkopen hè? Informeer bij uw dierenspeciaalzaak... cheesy2

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #69 Gepost op: november 29, 2006, 13:45:52 pm »
 :)
ik vond het ook raar dat je bij de extraatjes niet meerdere kon kiezen,
maar goed ik vind het een leuke test!

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #70 Gepost op: november 29, 2006, 16:54:36 pm »
:)
ik vond het ook raar dat je bij de extraatjes niet meerdere kon kiezen,
maar goed ik vind het een leuke test!

de extraatjes doen er niet toe, zolang je elke keer een verschillend gezond extraatje invoerd blijft de leeftijd gelijk :)

Ik deed de test even voor mijn nieuwelingen en Binkie kreeg de aanbeveling te zorgen voor soortgenootjes om hem heen.... Ik zei toch echt dat hij in een voliere zit met 3 andere parkietjes..... (en nee, 4 parkietjes is ECHT genoeg in de huiskamer... (voorlopig dan))

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #71 Gepost op: november 29, 2006, 17:19:31 pm »
kreeg de aanbeveling te zorgen voor soortgenootjes om hem heen.... Ik zei toch echt dat hij in een voliere zit met 3 andere parkietjes.....

dan heeft ie toch genoeg aanspraak :)

giggles

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: november 29, 2006, 20:14:26 pm »
Sjakko kan 72,6 jaar worden. Toch vind ik het gek dat er geen pellets als voeding bij staan! Superstom eigenlijk! :angry:

Vond ik ook raar ja...  WTF
Dus had ik maar Anders ingevult  :thumsup:

Nynke

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: december 05, 2006, 13:59:30 pm »
Onze Sky zal 16 worden... Daar kunnen we dan mooi nog 16 jaar van genieten  :hart:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #74 Gepost op: mei 17, 2008, 18:02:48 pm »
Hoe ik nu ook een wat oudere gaai heb, zal ik hem hier maar bij zetten  :)
Karel is =/- 46 jaar  :thumsup: