Auteur Topic: Waarom ineens weer bijten?  (gelezen 2513 keer)

senna

• Gast
Re: Raar gedrag. Help???
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2005, 15:03:06 pm »
Ik denk dat je heel even af moet wachten. Ik verwacht dat dit vanzelf weer minder word.

Als hij bijt negeer hem en zet hem rustig terug in de kooi of leid hem af. Ik denk dat hij wel aan het puberen is. Dan zie je vaak dat ze tijdelijk erg humeurig zijn en niets van iemand kunnen hebben.

Ik hoop dat je kooi zo groot is dat de andere zich in veiligheid kan brengen als hij weer sikkeneurig is. Want die moet je wel een beetje beschermen.

gr corina

roodrunner

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 22, 2005, 20:03:09 pm »
mijn advies is de vogels uit elkaar halen dit gaat niet lang meer goed.Dat kan je op je klompen aan voelen.Ik vermoed dat de een dominanter is als de andere en de andere is de sigaar.Als je ze bij elkaar laat en je bent er niet .en je komt thuis en ze hebben gevochten.dat wil je niet meemaken . je hoort het meer dat het eerst goed gaat maar ineens slaat dat om .dan moet je niet te lang wachten maar ingrijpen.uit elkaar.jammer maar aan een zwaar beschadigde vogel wordt je ook niet vrolijk van geloof me  :'( hoop dat er meer hier wat over kunnen zeggen gr roodrunner

dutchgerard

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 23, 2005, 10:57:42 am »
Zou jaloezie er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb dat weleens meegemaakt.

roodrunner

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 23, 2005, 11:05:04 am »
allereerst,de vogels zijn beiden even oud, dan is er nu de machtpositie aan de gang,wat ik je aanraad is toch de vogels apart zetten en dan ga je met degene weer opnieuw de 5 stappen plan doen je bent als het ware weer bij het begin laag hoeden en weer negeren als hij ers sdhreeuwd even apart wij zetten de onze in de douce 10 min zonder wat te zeggen daarna mag hij terug ook dan zeggen we niets ik vraag me af of ze gewiekt zijn dan is dat ook een opte om te laten doen maar ik denk dat je beter de vogels uit elkaar kan halen een papegaai stopt niet maar gaat stiekem door met bijten ik hoop dat je er wat aan heb jeanette   roodrunner

roodrunner

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 23, 2005, 11:14:00 am »
papegaaien staan er om bekend dat ze behoorlijk jaloers kunnen zijn maar dat is af te leren ik vinft het wel zielig voor de andere in de natuur kunnen ze wehvliegen in een kooi niet het begint met zeg maar kleine bijtjes tot de ellende gaat beginnen als de papegaai die je het eerst had maar denk dat je de andere meer aandacht geef ja bingo en dat is geen pretje geloof me ja puberen kan ook maar daat stop het bijten niet mee ik vraag me af bijten ze buiten de kooi ook naar elkaar de mijne niet maar als ik ze in een kooi doet is het bal heb daarom ook een tweede kooi aangeschaft ze staan naast elkaar en wat ons opval als de enen gaat eten de andere ook ze doen bijna alles hetzelfde maar in 1 kooi nooit meer. uit beschermimg