Auteur Topic: Vriendelijk.....  (gelezen 4229 keer)

Paco

• Gast
Vriendelijk.....
« Gepost op: juni 01, 2005, 12:56:19 pm »
Hallo. ::)

Ik besef dat dit voor iedereen persoonlijk anders is.......maar wat vinden jullie nu in principe de meest vriendelijke en toegankelijkste vogelsoort?? :hart:

Gr.

Wickingh

• Gast
Re: Vriendelijk.....
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2005, 12:58:43 pm »
Hai ,

elke vogel mits opgezet,

mvg Frank

Paco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2005, 13:07:21 pm »
Hai ,

elke vogel mits opgezet,

mvg Frank

Hai Frank........ :)

Dan heb je het inderdaad over 100%.......haha. ;)

Maar ik vind bijv. Paco af en toe een grote kroelkip.......en dan kan hij vreselijk verliefd naar je kijken........en dan ga ik helemaal smelten!!
Vergeleken met een half jaar geleden vind ik het persoonlijk een vriendelijke en toegankelijke vogel!
Ik weet niet of dat typisch is voor het soort, maar ik merk dat je steeds meer vertrouwen wint! :thumbsup:

Groetjes.

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2005, 13:12:36 pm »
Hai,

sorry geintje , qua kleine kromsnavels denk ik de valkparkiet, en wat de grotere aangaat ga ik voor de blauwgele ara,

mvg Frank

Cheetah

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2005, 13:27:28 pm »
BIj de kleinere soorten denk ik ook de valkparkiet, ondanks ik er niet van hou, maar ik ben er zelden 1 tegen gekomen die beet.
Bij de wat grotere soorten toch de witkuif kaketoe.
En bij de erg grote soorten de Hyacintara. Gewoon een perfecte knuffelgezicht.

senna

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2005, 18:35:06 pm »
Ik ga voor de edelpapegaai......... :hart:

gr corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2005, 23:51:27 pm »
Hmm daar zeg je me wat, de groene Edel vind ik ook echt heel knuffelbaar en vriendelijk eruit zien :)

nathalie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2005, 10:44:40 am »
Hoi

Het is een erg persoonlijke keus.
Ik heb zelf een enorm lieve witkuifkaketoe dus ik zou zeggen de witkuifkaketoe. :hart:

Groetjes Nathalie

brenda75

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2005, 21:16:45 pm »
nou ik moet zeggen natuurlijk de grijzeroodstaart, maar ik denk de witkuif kakatoe, oh man er zit er eentje bij de vogelkeder in denhaag, hij kroelt met iedereen !!

Tommy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2005, 21:38:06 pm »
Wedels aratinga ;D Tenminste... Guano dan ;)

marry

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2005, 12:19:01 pm »
die witte kakatoe in de vogelkelder die was eerst niet te koop en nu wel. ik was er in de grote vacantie met de kids (waren allerlei activiteiten voor ze) toen heb ik die man daar gesproken en omdat die kakatoe zich kaal ging plukken en niet zo goed in de veren zat zei die man dat hij nu te koop was. hij is inderdaad om op te vreten.gr marry 

Riboet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 01, 2005, 12:22:11 pm »
qua kleine kromsnavels denk ik de valkparkiet, en wat de grotere aangaat ga ik voor de blauwgele ara

Mijn eerste reactie was grasparkiet. Ik heb wat betreft de grotere soorten alleen ervaring met de grijzen en ik wil niet zeggen dat ik dat nu zulke toegankelijke vogels vind.

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 01, 2005, 12:25:15 pm »
BIj de kleinere soorten denk ik ook de valkparkiet, ondanks ik er niet van hou, maar ik ben er zelden 1 tegen gekomen die beet.

Ik wel, tenminste eentje die de wil had om te bijten  :). Die deed al lelijk als je dicht bij de kooi kwam! Was een opvangvalkparkietje van iemand die er

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2005, 17:54:41 pm »
Ik heb hier een ongelofelijk lieve M

Nanda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 06, 2005, 22:15:21 pm »
Ik had hem mee met het opbouwen van de drive-inn...hij blijft gewoon op mijn arm zitten/aan mijn vel hangen als ik spullen moet versjouwen, en hij doet dat zo zachtjes, dat ik er niks van voel...
Hmmmmmmm, dan heeft ie zeker een hele speciale techniek om zich vast te houden ???
Ik kan hem aan de kleinste kinderen meegeven,
Persoonlijk vind ik dit niet verantwoord. Zeker niet aan de kleinste meegeven, je weet nooit wat er kan gebeuren en ik zou daart niet verantwoordelijk voor willen zijn als ik eerlijk ben,
 en het allermooiste tot nu toe vond hij het op de arm zitten bij meisjes die op een springkussen rondsprongen...
Vind ik ook niet echt verantwoord. Wat zou er gebeurd zijn als ie het nou niet zo leuk had gevonden? Wat zou er gebeurd zijn als dit meisje was gevallen? Wat zou er gebeurd zijn als er iemand hard aan komt spingen en de vogel schrikt hiervan en fladderd weg, enz enz.

Je kan natuurlijk heel graag een "moderne papegaai"willen hebben, maar is het nou echt noodzakelijk om deze risico's te moeten nemen? Moet je echt dit soort dingen doen om je papegaai "modern"te noemen  :o
Nou, wat mij betreft gaat dit allemaal wat ver. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg........