Auteur Topic: Vriendelijk.....  (gelezen 4235 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Vriendelijk.....
« Reactie #30 Gepost op: september 09, 2005, 19:14:03 pm »
Hai,

houd je een papegaai voor je eigen lol of voor die van de gaai?
Volgens mij zal je als de gaai antwoord zou geven te horen krijgen dat hij liever in het wild rondvliegt en niet bij mensen in de huiskamer.
Ik vind het dus een beetje vreemde stelling  :CENS  van voorgaande schrijfster,

:CENS g Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 09, 2005, 19:53:41 pm »
Hai,

Volgens mij zal je als de gaai antwoord zou geven te horen krijgen dat hij liever in het wild rondvliegt en niet bij mensen in de huiskamer.
Ik vind het dus een beetje vreemde stelling  :CENS  van voorgaande schrijfster,

m  :CENS g Frank

helemaal mee eens :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 09, 2005, 22:38:11 pm »
Hai,

Ik vind het dus een beetje vreemde stelling  :CENS  van voorgaande schrijfster,

m  :CENS g Frank

;D Zo kun je wel bezig blijven he? ;)
Je kunt toch rekening houden met je gaai en zijn wensen als hij 1 maal bij je woont?
Ik neem aan dat iedereen hier dat probeert te doen ::)
En nee, dat hoeft geen trampoline te betekenen, maar dat moet ieder voor zichzelf en zn gaaitje bepalen vind ik :D Verder denk ik inderdaad wel dat LSM zelf vogels wil en er plezier aan beleeft, anders had ze ze niet gehad :CENS

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 09, 2005, 23:55:24 pm »
Ja en nee dus. Het houden van papegaaien is voor mij een beetje een tegenstrijdig verhaal. Ergens vind ik dat die dieren in het wild thuishoren, maar de veelal afgedankte huiskamervogels die in Nederland zijn kan je vaak niet eens in een grote voli
« Laatst bewerkt op: september 10, 2005, 00:03:45 am door LaSignoraMusica »

Nanda

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 10, 2005, 08:50:46 am »
en vanavond naar een etentje, een familiefeestje.........het was bij een jachthaven .

Schippersrijk of Havenrijk??? Of was het een ander haventje? :)

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 10, 2005, 12:14:03 pm »
Akersloot! Het was echt geweldig, je had geen kind/gaai meer aan ze! Ze hebben nu lekker uitgeslapen en zitten vrolijk op hun speelplek. Ik ga zo nog even wat post bezorgen, en ga aan Leo vragen of hij zin heeft om mee te gaan. Ik kom nl. langs een huis waar een blauwvoorhoofdamazone in een grote jock-kooi in de keuken staat.

jb

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 10, 2005, 19:38:48 pm »
Ik weet niet of een papegaai in het wild altijd en per definitie zoveel beter af is... Velen zijn niet voor niets bedreigd. Ze lijden vaak onder een te klein leefgebied, het valt over het algemeen niet mee om een goede plek voor een nest te vinden. Het overlevingspercentage van jonge papegaaien is in het wild over het algemeen uitermate laag. Bovendien valt het ook niet altijd mee om voedsel te vinden...

Echter, vragen wat ze nu echt vinden en een antwoord krijgen, is onmogelijk. Dat is maar goed ook, niet vanwege het mogelijke antwoord, maar omdat ze dan niet meer zo interessant zouden zijn, want niet meer echt anders dan mensen.