Auteur Topic: mannetje of popje???  (gelezen 8353 keer)

deejee

• Gast
Re: mannetje of popje???
« Reactie #30 Gepost op: juni 11, 2005, 23:21:37 pm »
Dacht jij van wel dan?? Na alles van mij te hebben gelezen?

Nanda

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juni 11, 2005, 23:31:29 pm »
Ik weet niet wat ik ervan moet denken ??? Ik vindt het een bijzondere opmerking, misschien is het spottend bedoeld maar zo kwam het niet op mij over.
Maar dat komt omdat ik je niet ken natuurlijk :(

Dat komt waarschijnlijk ook een beetje door dit stukje:
Nee, wij vinden 7 weken niet te vroeg, hoe vroeger hoe beter. Hij zit nu ook maar zielig in een emmer in zijn eentje.

ten eerste vindt ik 7 weken erg jong maar het liefste heb je ze nog jonger????
en een kweker die zijn papegaaien in een emmer heeft zitten :o   daar zou ik nooit wat kopen.

Dus neem me niet kwalijk dat ik je opmerking niet helemaal begreep.

deejee

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juni 11, 2005, 23:42:56 pm »
Ik ben blij dat jullie alle wijsheid wel in pacht hebben   :thumbsup:
Je kent me zeker niet, en ja deze opmerking is zeker wel cynisch bedoelt.

Nanda

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juni 11, 2005, 23:46:06 pm »
Ik ben blij dat jullie alle wijsheid wel in pacht hebben   :thumbsup:

Daar zijn wij ook heel blij om ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juni 11, 2005, 23:55:40 pm »
Hallo dames,

laten we het gezellig houden he, ennuh je wijsheid Nanda durf ik niet in twijfel te trekken hoor. :P

Maar wat ik wel jammer vind Deejee dat je niet inhoudelijk ingaat op de laatste 3 regels van Nanda's eerdere reply.
Het is best goed om eens te luisteren naar wat andere ergens van denken, alhoewel ik de familie De Moor best wel hoog heb zitten, kan het geen kwaad om je licht ergens anders op te steken ,ook zij weten niet alles.
Als ik hoor dat de jonge vogels in een emmer worden gehouden en ook nog eens met 7 weken al weg mogen dan heb ik ook wel wat twijfels hoor,en dan moet je niet gelijk op je achterste benen gaan staan als iemand daar vraagtekens bij zet,

mvg Frank

deejee

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juni 12, 2005, 00:01:33 am »
Hallo meneer Frank,

Tja het is hier reuze gezellie. Ik begrijp niet hoe jullie aan al die vooroordelen over mij komen. Ik noem de naam Thiely en vervolgens ga jij er vanuit dat ik alleen mijn ligt bij haar opsteek. Vreemd vind ik dit. Ik ben zelf niet zo kortzichtig gelukkig.
Waarom denk je dat ik me uberhaupt hier heb aangemeld.? In ieder geval niet om bij alles wat ik zeg in twijfel getrokken te worden. en afgezeken te worden.
Onze deejee hebben we ook zelf groot gebracht vanaf 7 weken (en niet in een emmer hoor, maar liefdevol in ons gezin.) Mijn man heeft jarenlang zelf gekweekt.
Ik bedoel maar: niet alleen jullie, die elkaar blijkbaar allemaal al kennen, weten alles van vogels. ER ZIJN ER MEER OP DEZE AARDKLOOT DIE HIER SERIEUS MEE BEZIG ZIJN.

mvg

Wickingh

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juni 12, 2005, 00:10:12 am »
Hallo Mevrouw Opgewonden,

nav uw laatste reply heb ik mijn bericht nog eens nagelezen en kom dan toch zelf niet tot de conclusie dat ik enig vooroordeel over u of de uwen heb neergetypt.
Ook heb ik nergens gesuggereerd dat ik of onze medeforummers de wijsheid inpacht hebben.
Het enige wat ik me na uw laatste reply afvraag waarom u zo reageert , dat is mijns inziens toch niet nodig,de opmerkingen waren absoluut niet als aanval op u en uiteraard wederom de uwen bedoeld,

met hoogachtende en vriendelijke groet Frank

ps Meneer is niet noodzakelijk hoor

Nanda

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juni 12, 2005, 00:12:57 am »
We hebben helemaal geen vooroordelen over jouw hoor. Dat begrijp je verkeerd. We luisteren/lezen alleen naar wat je schrijft en reageren daarop. Maar dat valt bij jou schijnbaar niet in goede aarde.
Ook lopen we je niet af te zeiken, wat ik niet van jou kan zeggen:
Je schiet behoorlijk snel in de aanval, wat volgens mij helemaal niet nodig is.

Er is hier op het forum ook niemand die beweert dat hij of zij meer van vogels weet dan een ander, anders heb je hier niets te zoeken. We leren allemaal veel elkaar, en dat is ook de opzet van dit forum volgens mij.

Ik hoop alleen wel dat we het een beetje gezellig kunnen houden :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: juni 12, 2005, 10:19:23 am »
HALLOOOOOO! Ik zit dit nu na een dag afwezigheid allemaal te lezen en vind dat er van beide kanten gewoon misverstanden aan het ontstaan zijn die neerkomen op het elkaar niet kennen en elkaars manier van schrijven.. Dat bericht van Frank over die emmer en Dennis: je moet Frank wel kennen om dat te begrijpen. Iemand die hem nog niet kent kan het vreemd overkomen.. En ik vind het antwoord van deejee dan ook niet zo raar. En het zinnetje "nog niet misschien..""wordt gewoon de klemtoon verkeerd gelegd, ze bedoelt het  niet zoals het er staat (eigenlijk had er misschién moeten staan). Wat ik dus bedoel dat er gewoon misverstanden zijn door taalgebruik.. En aangezien mensen die al langer op het forum zitten voor elkaar neigen op te komen... Ik kan me best voorstellen dat je dan als redelijk nieuw op het forum je in het nauw gedreven voelt en je wil verdedigen.. ;) Ik vind dit NIET LEUK!!! :( Er wás toch al duidelijk besproken dat een emmer niet gezien wordt als ideale plek voor een baby? En dan op een leukere manier als in de laatste berichten?  ;)
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2005, 10:53:46 am door Loes »

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #39 Gepost op: juni 12, 2005, 10:46:24 am »
:( Er wás toch al duidelijk besproken dat een emmer niet gezien wordt als ideale plek voor een baby? En dan op een leukere manier als in de laatste berichten?  ;)

Waar dan???
Als je je licht op wilt steken moet je ook eens open staan voor vragen en dat is heel wat anders dan kritiek.Of aangevallen voelen worden.

Johan Cruyff(maar die heeft het van mij gejat)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: juni 12, 2005, 10:55:31 am »
Ik denk dat Senna door haar antwoorden op een goede en prettige manier duidelijk gemaakt heeft dat babies béter verzorgd kunnen worden, door te laten zien hoe zíj het doet en met hoeveel liefde.. ;) En ik denk dat deejee daardoor w.s. wel omgeturnd zou zijn zonder in de verdediging te hoeven kruipen..

Wickingh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juni 12, 2005, 11:07:47 am »
Hai Loes,

ik heb het allemaal nog eens na zitten lezen en bij mijn weten is er niets onheus gezegd.
Wel viel mij op dat 1 van de liefste en meest genuanceerde forumleden [zal je met me eens zijn], vrijwel direct werd aangevallen, tja dan kan je er rekening meehouden dat er reply's zullen komen als die van Nanda en mij.
Maar ik heb nergens in de berichten kunnen ontdekken dat we uit waren op iets meer dan onze mening te geven,

mvg Frank

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #42 Gepost op: juni 12, 2005, 11:15:26 am »
Ik denk dat Senna door haar antwoorden op een goede en prettige manier duidelijk gemaakt heeft dat babies béter verzorgd kunnen worden, door te laten zien hoe zíj het doet en met hoeveel liefde.. ;) En ik denk dat deejee daardoor w.s. wel omgeturnd zou zijn zonder in de verdediging te hoeven kruipen..

Vooral dit laatste zinnetje;En ik denk dat deejee daardoor ws wel omgeturnd zou zijn.......Kijk dit is dus eigenlijk ook al weer een aanname en niet duidelijk besproken.Volgens mij zit er gewoon veel meer verhaal achter wat niet compleet verteld is en word daardoor alles compleet uit zijn verband gerukt.

Nanda

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juni 12, 2005, 11:28:59 am »
Ik zal even zeggen waarom ik zo reageerde op die opmerking van deejee.
Ik begreep die laatste zin niet. Die heeft zij uitgelegd en ik voor mij was het toen duidelijk. Ik had er nog een paar duimpjes onder gezet(  :thumbsup: )
Krijg ik meteen een reactie als deze:
--------------------------------------------------------------------------------
Dacht jij van wel dan?? Na alles van mij te hebben gelezen?

Dus ik leg uit waarom ik het niet snapte en haalde de emmer en de leeftijd van de baby's aan om aan te geven waarom.
Komt er daarna weer een sneer:

Ik ben blij dat jullie alle wijsheid wel in pacht hebben   

Nou, dan ben ik er wel klaar mee en ga ik ook een spottende opmerking maken.

Vervolgens wordt Frank nog voor kortzichtig uitgemaakt:
Ik ben zelf niet zo kortzichtig gelukkig.

Ik vindt deze aanvallende houding helemaal niet nodig omdat ik vindt dat er niets verkeerds gezegd wordt.
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd ???
Het is in elk geval niet mijn bedoeling geweest om onrust en lelijke gezichten te zaaien..........

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: juni 12, 2005, 12:40:19 pm »
Waarom valt iemand aan? Ik blijf er bij dat als je dingen op papier zet dat het gewoon vaak verkeerd opgevat kan worden. Het komt verkeerd over. Ik denk van mijn eigen berichten ook wel eens: ze zouden het verkeerd op kunnen vatten en dan verander ik nog wat. Ik wil ook helemaal niet zeggen dat het goed is dat deejee zo reageert, maar ik zie gewoon meerdere factoren waarom het zo loopt... Ik vind ook en dat gaat even over de "aanname" waar Rob het over heeft, dat als één iemand al over die emmer begint, een aantal anderen daar ook nog eens een keer weer over hoeft te beginnen. Was het tussen Deejee en Senna gebleven, had ze er al lang van opgestoken dat het anders kan, om vervolgens op dit forum nog meer te kunnen lezen daarover... . Ik kies geen partij of zo.. Ik zeg gewoon hoe ik erover denk.. en vind het gewoon jammer. ;) En ik heb altijd nogal de neiging om op te komen voor iemand die alleen tegen meerderen staat.. ;)
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2005, 12:41:52 pm door Loes »