Auteur Topic: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???  (gelezen 19713 keer)

Patyar

• Gast
Re: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???
« Reactie #120 Gepost op: juni 17, 2005, 15:32:12 pm »
:) Wat een toestanden

Nogmaals beterschap Patyar..Iik denk dat je vriend gewoon zeker overkomt. Dat is erg belangrijk voor dieren. Twijfel maakt hun onzeker. ;)

Het schreeuwen...daar moet je je echt NIKS NIKS NIKS van aantrekken...je bent voorlopig even stokdoof ;D Als je hier onzeker van wordt, dan heeft dat een negatieve invloed en dat is niet handig. Het gaat door merg en been, dat weet ik. Maar het houdt niet op als je eraan toe geeft. Vergelijk het met een krijsend kind...geef het zn zin en hij doet het weer. Niet, echt nooit op reageren dus! ;)

Het is nu 1 maal niet anders voor de vogel. Hij gaat niet terug naar de natuur en moet aan je wennen om een leuk leven te kunnen leiden.

Vraagje! Zijn ze nou gewiekt of niet? Want als hij uit de kooi is pak je hem makkelijker zonder dat hij wegvliegt. En lukt het opstappen met die handdoek niet? Pak hem er dan mee. Hups...resoluut, maar vriendelijk. In 1 keer pakken. Vertel hem wat je doet en beloon hem zodra hij stil is, ook al is het maar 1tel!

Ik zou hem er voorlopig even inlaten, of je moet veeeel wilgentakken hebben waar hij zich op kan vermaken. sAvonds in het duister! Oefen dan met de vogel, liefst in een kleine ruimte, zoals de badkamer met weinig wegvlucht en klim mogelijkheden. Jij moet de enige zijn waar hij op kan klimmen. Doe anders een krant in je mouw...dat maakt je misschien minder bang voor bijten. Of geebruik een stok of touw en vergeet niet goedzooooo te zeggen als het goed gaat, de rest negeren. En bied een keer een strak gesloten vuist aan, om aan te voelen. Daar bijten ze niet snel in...let op! Niet snel, maar t kan wel :P Doet even pijn, maar probeer niet te reageren. Je laat hiermee zien dat je niet bang bent .

Verder moeten jullie niet bang zijn foutjes te maken hoor ;) Probeer echt zo zekermogelijk over te komen. Visualiseer voor jezelf maar hoe het zou moeten gaan en doe het dan. Trek je nergens iets van aan en blijf rustig en zeker. Jou onzekerheid maakt het voor hun onduidelijk en nog enger...voorkom dat zoveel mogelijk.

Verder mijn tip...sleep ze mee in hun kleine kooi!

Succes :-* ik lees vast wel hoe t verder gaat

Het is Coco de amazone die zo schreeuwt he niet Chanel de Timneh, of begreep je dat? Maar met de rest van je tips ga ik zeker aan de slag. Ik (Yara) ben idd iets onzekerder dan Patrick, ik ben idd iets sneller bang Patrick HELEMAAL NOOIT! Maarja hij is alleen 's avonds thuis en ik ben nu steeds voor m aan het zingen, luistert ze echt naar. De kooi was open omdat Patrick er een natuur knaagstok in wilde leggen en toen ontsnaote die haha... Hij slaapt nu op de stok op 1 pootje en kop in veertjes...

Patyar

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: juni 17, 2005, 15:36:18 pm »
het is ook Patrick zijn hobby en zn lust  :hart: en ik vind het wel erg leuk maar ik had er nooit zo op deze manier bij stil gestaan natuurlijk en daarom ben ik gewoon onzekerder  ???  :'( Ik ben altijd heel druk met mijn katten, dat is mijn passie  :D . Maar ik wil ook heel graag met de gaaitjes aan de slag...  :thumbsup:

maine

• Gast
« Reactie #122 Gepost op: juni 17, 2005, 16:57:30 pm »
hallo yara beterschap he. ik heb vandaag visite gehad van roodrunner (jeanette) toppertje ze heeft hem uit de kooi gehaald met een handdoek en op schoot gehad natuurlijk scheeuwen ik :'( later heeft ze hem bij mij op schoot gedaan en kon ik hem aaien wel met een handoek over hem heen maar hij vond het wel lekker. ook.ze heeft me zo veel vertelt en geleerd ben er nog onder de indruk van het is hard werken maar ik weet dat het helemaal goed komt
oja ze heeft hem nog gesproeid vondt ie wel lekker geloof ik maar ik vind het een topvrouw ben blij dat ik haar ontmoet heb

Cosch

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: juni 17, 2005, 17:04:17 pm »
 :thumbsup:
Dat is goed nieuws! Hopen dat het met hard werk goed komt. Zal vast wel!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #124 Gepost op: juni 17, 2005, 17:29:50 pm »
Wat geweldig van Jeanette dat ze naar je toegekomen is...   :thumbsup: Dat noem ik nog eens passie!! ;)

Patyar

• Gast
« Reactie #125 Gepost op: juni 17, 2005, 18:22:19 pm »
Jeetje wat goed zeg, Ja Jeanette en ik wonen helaas te ver uit elkaar, maar mocht je eens in de buurt zijn Jeanette, je bent van harte welkom!  :-* Gelukkig is mn mannetje weer thuis nu en kan ie lekker het hele weekend met Chanel aan de slag...  :hart:

Patyar

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: juni 17, 2005, 18:57:27 pm »
Oja Tommy, je vroeg of chanel gekortwiekt is, Antwoord: JA! Gelukkig wel....

Jefta

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: juni 17, 2005, 19:09:04 pm »
hoi patyar.
je vroeg mij om een reactie: hier volgt ie dan :-*  :)

mijn timney komt ook van rentenaar koog aan de zaan vandaan...(ontzachelijke klote winkel...vergelijkbaar met dennis papegaaien)
rebbel(zo heet ie) gromde ook als een beer...

en 7mnd??? ik zou het maar niet geloven... zeker zonder ring niet... ze zeggen daar namelijk altijd 7 mnd bij rentenaar maar die gasten vertrouw ik voor geen meter... want rebbel vertoonde na een half jaar al puber gedrag!!
maar hoe oud dan ook... dat maakt geen donder uit.. ik heb een paar maanden terug nog een 57 jaar oude amazone tam gekregen... dus dat scheelt niet...

hoe ik dat doe was je vraag??
dat is een samenspel van allerlei dingen
-houding
-stem
-reacties en het niet reageren op bepaald gedrag
-de baas zijn...

een brutale grommende en uiterst dominante timney laat ik boven al zien wie de baas is... al snel voelt de kromsnavel zich klein en vandaaruit kan je gaan werken om hem zo te krijgen wat men "tam" noemt...
ik vind dat een raar woord, want geen enkele kromsnavel zou ongewenst gedrag mogen vertonen.

asl ik hier meer over zou moeten vertellen zou het te lang duren... en btw dit forum heeft hier al veel info over...

voor meer vragen weten jullie me te bereiken maar ik ben ontzettend druk dus reacties kunnen even op zich laten wachten...
met een pb bereik je me het snelst..

succes hiermee en let vooral op je houding... dat is het belangrijkste van alles... die houding is bij mij gebasseerd op de methode van hooimeijer..

groeten Jefta

Nanda

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: juni 17, 2005, 20:24:30 pm »
Ha Jefta :thumbsup:

leuk dat je er weer bent, tijd niets gehoord van je (of ik heb niet goed opgelet :) )
Ze kunnen in dit topic nog wel wat extra hulp gebruiken geloof ik :thumbsup:

Patyar

• Gast
« Reactie #129 Gepost op: juni 17, 2005, 21:25:40 pm »
Hartelijk dank voor jouw visie op het temmen van de Timneh Jefta.... Goed zeg een 57 jarige vogel!  :thumbsup: Ik weet dat Chanel ouder is dan 7 maanden volgens kenners is ze over 1 jaar maar daar maak ik me ook niet druk over hoor, mijn vriend heeft al ervaring in temmen van vogels... Maar ik vind het gewoon fijn om andere hun verhalen te horen en ik hoorde dus van Loes dat jij ook n Timneh had. Hoelang heb jij m nu?  ???

En Neo, hartelijk dank voor het plaatsen van de foto van mij, Patrick en Coco (op linker schouder voor de kijker, dat is onze amazone die nog wilder en schuwer was dan Chanel de Timneh)...  :-*
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2005, 21:35:30 pm door Patyar »

Jefta

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: juni 17, 2005, 23:27:46 pm »
haha ja Nanda... ik heb sinds 3 maanden werk waarbij ik zown 70 uur werk per week... dus blijft er weinig tijd over voor dingen als mail en forum helaas... maar dat komt wel weer... ik spiek af en toe even tus en door en als iemand wat vraagd reageer ik... vandaar dus...
maar je hebt zeker goed opgelet ;-) 8)

en nog als antwoord op de vraag ik heb hem nu een jaar
rebbel was helemaal kaal toe ik hem kreeg(had niet eens een staart) en na een maand of zes was hij weer heerlijk om te zien...

Patyar

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: juni 18, 2005, 13:03:02 pm »
Chanel zit vandaag naast Patrick op de bank, kooi wel open maar ze zit erin, heel rustig op de stok tekenfilms te kijken hihi  :) Ze wordt aanmerkelijk rustig van Patrick zijn aanwezigheid  :thumbsup:

roodrunner

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: juni 19, 2005, 20:27:23 pm »
 ;) hallo main jeanet alias roodrunner hier ik wilde even weten hoe het gaat als er problemen zijn laat me dat dan optijd weten want dan kom ik weer even aan om je het wiegen en je hand op de papagaai te leggen wat ik ook deed het sproeien volhouden he ene de gaaien zijn ouder als 7 mnd heb navraag gedaan maar dat maakt niets uit je kan ze tam maken Wat voor leeftijdt ook.Maar geduld en liefde is de sterke kracht.om hem zover te krijgen .Zoals je zag lag ik mijn hand op hem zonder de handoek als er problemen zijn bellen he ik help je en er zijn er meer ja wie in de buurt woont daar gaat ik lang,s maar zit ook wel eens in groningen hoor maar main je kan het als ze begint met brommen je weet het he als er wat is BELLEN oke gr roodrunner  kom op

Tommy

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: juni 21, 2005, 11:42:30 am »
Wat gaat het hier goed zeg! Fijn dat je er langs bent gegaan roodrunner. :thumbsup: Dat in de handdoek aaien is een goeie zet ;)

Hoi Jefta! Leuk dat je er weer bent ;) Druk he...70 uren? :o Heb je dan nog wel tijd voor je vogels?
Toch leuker als je je tips en ideeen hier zet dan op prive mail hoor ;) Kunnen we ons er lekker mee bemoeien :P

Jefta

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: juni 21, 2005, 16:54:32 pm »
ik zal mn best doen... :thumbsup:
zoek je discussie dan weet je waar je moet zijn ;) :) :P

gr Jefta