Wat een toestanden
Nogmaals beterschap Patyar..Iik denk dat je vriend gewoon zeker overkomt. Dat is erg belangrijk voor dieren. Twijfel maakt hun onzeker.

Het schreeuwen...daar moet je je echt NIKS NIKS NIKS van aantrekken...je bent voorlopig even stokdoof

Als je hier onzeker van wordt, dan heeft dat een negatieve invloed en dat is niet handig. Het gaat door merg en been, dat weet ik. Maar het houdt niet op als je eraan toe geeft. Vergelijk het met een krijsend kind...geef het zn zin en hij doet het weer. Niet, echt nooit op reageren dus!

Het is nu 1 maal niet anders voor de vogel. Hij gaat niet terug naar de natuur en moet aan je wennen om een leuk leven te kunnen leiden.
Vraagje! Zijn ze nou gewiekt of niet? Want als hij uit de kooi is pak je hem makkelijker zonder dat hij wegvliegt. En lukt het opstappen met die handdoek niet? Pak hem er dan mee. Hups...resoluut, maar vriendelijk. In 1 keer pakken. Vertel hem wat je doet en beloon hem zodra hij stil is, ook al is het maar 1tel!
Ik zou hem er voorlopig even inlaten, of je moet veeeel wilgentakken hebben waar hij zich op kan vermaken. sAvonds in het duister! Oefen dan met de vogel, liefst in een kleine ruimte, zoals de badkamer met weinig wegvlucht en klim mogelijkheden. Jij moet de enige zijn waar hij op kan klimmen. Doe anders een krant in je mouw...dat maakt je misschien minder bang voor bijten. Of geebruik een stok of touw en vergeet niet goedzooooo te zeggen als het goed gaat, de rest negeren. En bied een keer een strak gesloten vuist aan, om aan te voelen. Daar bijten ze niet snel in...let op! Niet snel, maar t kan wel

Doet even pijn, maar probeer niet te reageren. Je laat hiermee zien dat je niet bang bent .
Verder moeten jullie niet bang zijn foutjes te maken hoor

Probeer echt zo zekermogelijk over te komen. Visualiseer voor jezelf maar hoe het zou moeten gaan en doe het dan. Trek je nergens iets van aan en blijf rustig en zeker. Jou onzekerheid maakt het voor hun onduidelijk en nog enger...voorkom dat zoveel mogelijk.
Verder mijn tip...sleep ze mee in hun kleine kooi!
Succes

ik lees vast wel hoe t verder gaat