Auteur Topic: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???  (gelezen 19662 keer)

Patyar

• Gast
Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???
« Gepost op: juni 14, 2005, 15:59:59 pm »
Ik heb een Timneh van (zegt de dierenwinkel) 7 maanden oud. Niet handtam. Graag alle tips over het handtam maken van mijn lieve Channeltje zijn welkom. We hebben al een blauwevoorhoofd amazone COCO (Erg originele naam hahaha) En die heeft mijn vriend destijds ook zelf helemaal handtam gemaakt dus hij weet er wel veel van maar ik niet en ik zit nu thuis in de ziektewet met n niersteen en ik wil aan de slag met Chanel dus vandaar mijn vraag.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2005, 16:15:34 pm »
Rustig aan het vertrouwen winnen. Ik weet niet hóe wild hij is? Wil hij al wat lekkers uit je hand pakken?

Patyar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2005, 16:17:55 pm »
Hij pakt nog helemaal niks, als je te dicht bij komt dan begint ie te grommen zeg maar..... Weet niet waar ik moet beginnen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2005, 16:24:23 pm »
Hoe lang heb je hem al? Nog maar net? Eerst maar even tot rust laten komen als dat het geval is en in zich op laten nemen van hoe de gang van zaken bij jullie is, hoe het eraan toegaat. ik zou beginnen met heel lief tegen hem praten enz. Hij moet in de gaten krijgen dat hij niet bang van je hoeft te zijn. Niets forceren.. ;)

Patyar

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2005, 18:20:30 pm »
Chanel is dus net een week bij ons maar wel al rustiger dan ze in het begin was en ze lijkt zelfs al wel te reageren op haar naam die ik dus de hele dag door roep op verschillende toonhoogtes...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2005, 18:29:54 pm »
Ongelofelijk dat ie zo bang is.. is het soms een wildvang? Heeft ie een ring om? :CENS

Patyar

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2005, 01:20:12 am »
Dat is nu dus de vraag ja (of het wildvang is) hij is namelijk niet geringd, komt wel bij onze dierenwinkel vandaan. Coco was ook zo wild, ze komen daar zo bij de ouders uit t nest en je moet zedus zelf tam maken. Coco was echt nog veel schuwer en Patrick kan nu echt alles met dr doen, ikke helaas helemaal niks, erg 1 kennig he... Ik weet dus dat het mogelijk is om ze tam te maken. Kan alleen jij op mij reageren Loes? Ik snap nog niet zoveel van deze site hihi, ik krijg alleen maar WELKOM berichtjes en verder alleen reacties van jou haha......niet dat ik daar niet blij mee ben hoor maar wellicht doe ik iets niet goed???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2005, 08:51:10 am »
Ja, je doet het hartstikke goed hoor, het is toeval dat alleen ik reageer. Ik zal Roodrunner eens even optrommelen, want die heeft een wildvang Timney tam gekregen...  ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 15, 2005, 09:23:22 am »
allereerst moet ik weten had ze een knijpring om.Of helemaal geen ring .Dan wil ik graag weten waar heb je haar vandaan .Want iedere winkel gaat anders om met de wildvang .Waar staat ze in je huis. Veel vragen maar dan pas kan ik je helpen .hoe oud is ze zeggen ze.En in de dierenwinkel zat ze alleen of met meerdere.Ik,lees dat je er nog een heb waar staat die.als ik dit weet kan ik je de begleiding geven om hem het vertrouwen en gemak te geven.Weet een ding een thimmy daar heb je heel veel geduld bij nodig.Ik ga je niet zeggen beetje dom en ontmoedigen.Maar ik wil je stap voor stap begleiden.ALLEREESRT HAAL WILGEN TAK OM HAAR WAT TE LATEN WENNEN >nog geen fellekleuren speelgoed.maak van de zitstokken in de kooi natuurstokken ,wel eerst goed schoonmaken. Oja is ze gewiekt en hoe hoog staat de kooi.zit ze er los op.beantwoord deze vragen dan weet ik ook meer >de dierenzaak is wel belangrijk omdat ik moet weten hoe ze daar gezeten heeft schaam je niet daarvoor .Ik vraag dit om te helpen    oke tot spoedig jeanette      roodrunner

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juni 15, 2005, 09:56:34 am »
Jeanette, zoals hierboven staat, heeft ie geen ring om..
en hier staat iets over natuurlijke zitstokken.. ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2005, 10:07:58 am »
Toch vermoed ik wildvang dat grommen die angst,en is al 7 mnd daar moet wat mee gebeurd zijn p.s niet alle wildvang heeft een ring daar zijn we nu ook achter.maar als ik denk waar deze vandaan kom dan weet ik hoe ik het aan moet pakken  oke er zitten natuurstokken in ik moet nog weten hoe hoog de kooi staat of ze gewiekt is er is zoveel dat ik moet weten.hoop dat ze snel om line komt      gr roodrunner ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2005, 10:25:13 am »
Ja, jij staat te popelen.... Ik denk ook dat het wildvang is en ik weet niet of ze natuurstokken in de kooi heeft, het was alleen een verwijzing van mij voor haar naar dat topic wat er over ging! ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2005, 10:30:16 am »
Allereerst welkom. Ik hoorde dat je een thimmy heb die miet erg tam is en geen ring dan kan het nog wildvang zijn hoor.Wat ik vreemd vind bij deze dierenzaak is dat ze de jongen zomaar weghalen en dan moet je het zelf maar uitzoeken?????? Oke wat is de naam van de dierenzaak? Om te beginnen ga je de kooi zo laag mogenlijk zetten zodat jij boven de vogel staat .Is de gaai nog niet gewiekt raad ik je aan om dat wel te doen. Als je door de kamer loopt ga dan neurien of zachtjes zingen. Roep niet de hele dag zijn naam, want dan kan je zijn foute aandacht belonen en dat moet eruit. zorg in ieder geval dat de gaai goed eet en drinkt begin met een stukje fruit en leg dit op zijn kooi. NIET TEVEEL KIJKEN NAAR HEM dan daag je hem uit. Bepaalde vaste tijden ga je aandacht geven .ga niet gelijk bij de kooi staan.maar op enige afstand. Praat zachtjes tegen  hem zeg bv mooije vogel>en naam dat kan je iedere dag zeggen > Bromt ze: niet belonen, dan beloon je zijn fout gedrag. Haal krenten of rozijnen.Liever geen pinda,s schimmel  zet de gaai eerst tegen een blinde hoek dan voelt ze zich veilig.niet bij het raam daar is ze nog te bang voor en zet de andere nog niet te dichtbij. Daar kan ze ook van gaan brommen. Als je haar water en voer geeft zachtjes praten.Wat de meeste mensen vaak verkeerd doen met dir soort gevallen is de vogel beladen met aandacht. Neeee laten bijkomem en niet de heledag aankijken. Ga je stofzuigen:zingen.  Anders de tv aan met ja tekenfilms. Zoals je ziet we gaan langzaam te werk niets forceren niets te snel willen geduld en liefde.  Ik schrijf je iedere dag een tip om te doen .Maar je vriend moet er ook aan meewerken anders gaat het goed fout we moeten op 1 lijn zitten, want een thimmy die 7 mnd is daar moeten we consekwent mee zijn ..ps nog geen felle kleuren speelgoed. Een touw kan of een wc rolletje. Niet kijken hij gaat er vanzelf mee epelen het touw liefst met stukjes hout. Een wilgetak even schoonmaken en geef hem dat niet de hele dag kijken maak er vaste uren van oke :)
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2005, 11:17:43 am door Loes »

roodrunner

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 15, 2005, 10:37:22 am »
als je iets wil weten mail me dan .     dan kan ik gelijk inspelen op je vraag    sorry voor de schrijffouten maar je komt er wel uit vaste tijden wij doen dat savond,s maar daar moet je nog inkomen   vraag ben je bang voor de vogel  zoja laat dit niet merken hoop dat je kan lezen wat ik scrijf was nog maar net wakker maar mail me a.u.b op de line ik wil graag de vooruitgang weten kom op we gaan beginnen roodrunner tot spreeks ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: juni 15, 2005, 10:54:25 am »
Jeanette, met mailen bedoel je toch zeker hier op het forum hè? We willen wel mee genieten!!  :thumbsup:
Ik heb trouwens je lange bericht hierboven iets leesbaarder gemaakt, hoop dat je het niet erg vindt? ;)