Auteur Topic: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???  (gelezen 19781 keer)

maine

• Gast
Re: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???
« Reactie #75 Gepost op: juni 16, 2005, 16:10:37 pm »
wat lief al die steun ja ik hoop gewoon dat het zo`n gelukkige gaaitje wordt want dat verdient hij zeker ik heb hem trouwens baloo genoemd. ik hoop met jullie wijze raad dat het een leuk lieve tamme gelukkige gaaitje wordt

roodrunner

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: juni 16, 2005, 17:51:55 pm »
hoi tommy ,dat zeg ik ok langzaamnaar de kooi.Niet als een inbreker hihihii maar gaat verder wel goed zo als jij ook wat weet ga gerust je gang :thumbsup:

roodrunner

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: juni 16, 2005, 18:17:07 pm »
 :thumbsup: hallo maine ook de jouwe krijgen we tam dus droog je tranen en loop de stappen mee wie weet heb je al snel resultaat weddenom een bosje :-* ook tommy kan je bijstaan er komen veel tips dus blijf ze volgen en doe mee.............vraag waar staat de kooi.Hoe hoog is de kooi Wat voor gedrag heeft ze.Heb je nog meer papagaaien Wat zit er in de kooi aan speelgoed.Heb je nog meer dieren Laat me dit weten en we gaan ook met jou papagaai aan de gang Als je dat wilt.heb er op het moment 4 onder de training Een was na 3 mnd oke     Oja staat de kooi open en is deze gewiekt EEN aanrader gaat even naar een dierenarts Geef me zoveel mogenlijk info oke

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #78 Gepost op: juni 16, 2005, 19:09:44 pm »
Was er vandaag niet, 't gaat best hier lees ik..  :thumbsup:

maine

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: juni 16, 2005, 19:30:43 pm »
ik heb een kooi bij rentenaar gekregen,maar ik ben al op zoek naar een andere kooi. ik heb een valkparkietje chicca en een konijn jeanie. de kooi heb ik in een hoek gezet voelt veilig.hij is ook gekortwiekt ik heb een witte ronde touw (schijnen ze helemaal te gek te vinden) ik heb de kooi vanmiddag open gezet.hij is scheeuwerig als je bij zijn kooi in de buurt komt, hij wil wel reageren d.m.v fluiten dan praat ik met hem en dan fluit hij of hij brabbelt wat,ik heb het idee dat hij ook wel nieuwschierig is (maar dat kan ook aan mij liggen)

maine

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: juni 16, 2005, 20:20:55 pm »
hij heet trouwens baloe

roodrunner

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: juni 16, 2005, 20:38:01 pm »
Hallo jij heb deze ook bij rentenaar vandaan he. Dan heb je zeker ook zo een kooitje gehad Wat vrij klein is.Raad je zeker aan een andere kooi.Dat touw dat ken ik dat kan je als zitstok gebruiken.Maar als ze er gek op is Kan je ook leren,om hier op te stappen.Met komando op en eraf is comando af Ik gebruik de touw als training.Om te beginnen ga je langs de kooi lopen en praten tegen haar en weer doorlopen Niet teveel kijken dat werk averechtsGeef haar zeker takken Wilgen takken Wel schoonmaken Ale ze zomaar gaat schreeuwen n  r de keuken  Zodat ze je niet ziet is ze stil Dan een kleine beloning Wat je goed doe is dat je de kooi open zet Klassen.Ja daar kom ik weer geef haar een wc rolletjeDaar zijn ze gek op En han er een touw in waar Hout tussen zit Veel praten En fluiten Wat mij opval is de verschillen tussen de thimmy,s Komt die van jou ook uit de kooi waar er meer inzaten Achter in de zaak Problemen met lang,s De kooi lopen Doe ik zo Ik loop een soort te dansen en zing LALALALALA de vogel niet aankijken Gedraag je als een clown En Sproei haar Als je kan met een zachte nevel Maak speelgoed VAN lappen Vinden ze leuk en maken daar hun snavel mee schoon.Maar gun de Papagaai zijn rust en Probeer een vast ritme te maken Belonen alleen bij goed gedrag anders niet.Met ritme bedoel ik de tijd ,die je besteed en dat hij rust krijgt EN leg je hand zo nu en dan op de kooi .en dan weer weg oke als er wat is laat me het weten

roodrunner

Patyar

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: juni 16, 2005, 21:12:47 pm »
Ik ben hlemaal niet lekker nu dus vandaag ff geen nieuws over Chanel. Patrick is bezig met dr nu en ze was net zelfs uit haar kooi gesprongen  :o ,met een handdoek weer voorzichtig in dr kooi gezet... Morgen ben ik weer van de partij... Toedels  :-*

roodrunner

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: juni 16, 2005, 21:23:37 pm »
 beterschap he en doe rustig aan   roodrunner :-*

miekje

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: juni 16, 2005, 22:27:27 pm »
Het gaat hier al de goede kant op met de Timney´s lees ik.
Hardstikke mooi!  :thumbsup:

roodrunner

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: juni 16, 2005, 22:31:09 pm »
 :thumbsup: ja het gaat lekker moet ik zeggen

Tommy

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: juni 16, 2005, 22:45:56 pm »
Beterschap hoor patyar :-*

Die handdoek is ook niet verkeerd hoor, je kunt hem er best af en toe in nemen om te laten merken dat jullie niks verkeerds doen ;)

Roodrunner? Jij zegt andere kooi nemen dan die kleine. Nou ,daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik heb bij Tommy juist de eerste tijd wel zo'n soort kleine kooi gebruikt...iets groter dan die van rentenaar.
Ik vond dat juist heel handig omdat ik Tommy zo bij me kon zetten en hij mij kon bestuderen als ik bezig was met huishouddingetjes enzo. En er is weinig ruimte om weg te vluchten...ideaal! Verder is zo'n ding tuurlijk veeeeeel te klein :( En hij zat ook vaak op de kooi te frutten met takjes enzo. Ik denk dus dat ze best eerst die kleine kooi (erbij) kunnen gebruiken...maar wel tijdelijk! denk je niet?

Ik zette hem zelfs naast mn bed in die kooi...omdat ik dacht dat iemand die naast je gaat slapen vast geen monster kan zijn voor zo'n gaaitje :) Dat werkte ook goed hoor! sAvonds zijn ze ook vaak veel rustiger omdat het donkerder is. Eerste keer dat hij een slokje sap durfde te drinken naast het bed :thumbsup: Was geweldig! En later kon ik hem sAvonds voor het eerst kroelen...de avonden met Tommy waren mij dan ook zeer dierbaar ;)

Kortwieken zou ik zeker doen...dat helpt zo goed! Ze worden meer klimmerig en relaxter ;)

Oh jaaaaaaa...wat ik ook deed, maar vergeten was :-[ was een oud shirt dat niet draderig rafelt om 1 zitstok doen...de mouw dus he? de rest hing buiten de kooi. :) Zo maakte ik Tommy vast vertrouwd met mn arm ;D En hij had meteen een mooi sloop speeltje. Roodrunner zei ook al dat ze lappen speeltjes leuk vinden en dat is inderdaad zo, maar zo vang je 2 vliegen in 1 klap. Spreekwoordelijke klap natuurlijk :P

miekje

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: juni 16, 2005, 22:49:43 pm »
Oh jaaaaaaa...wat ik ook deed, maar vergeten was :-[ was een oud shirt dat niet draderig rafelt om 1 zitstok doen...de mouw dus he? de rest hing buiten de kooi. :) Zo maakte ik Tommy vast vertrouwd met mn arm ;D En hij had meteen een mooi sloop speeltje. Roodrunner zei ook al dat ze lappen speeltjes leuk vinden en dat is inderdaad zo, maar zo vang je 2 vliegen in 1 klap.
Maar snappen ze dan wel dat ze alleen die kleren mogen slopen en niet de kleren die jij aan hebt??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #88 Gepost op: juni 16, 2005, 22:57:47 pm »
Van Dilettantjes vader kwam ook de instemming met een kleine kooi, ok kreeg een PB. Ik ga die toch maar even hier neerzetten. Hij heeft héél lang terug ook zo/n Timneh gehad...

Er stonden trouwens wel wat rake opmerkingen vond ik,met name de afmetingen
van de kooi met het wennen met import,waarbij ik wil toevoegen dat ook voer aanbieden in de kooi in rvs bakjes nog wel eens wil helpen.
Daar bedoel ik mee,dat je dus iedere keer in de kooi moet met je hand geen sjoege aan de gaai geven ook niet als hij erg tekeer gaat,gewoon negeren en nooit je hand terugtrekken.
Dit moet wel allemaal op een rustige manier gebeuren en dat zal met name
voor het baasje of bazinnetje de eerste keren wel niet makkelijk zijn,maar je zal zien dat wanner dit met vaste regelmaat gebeurd de gaai merkt dat hij niets te vrezen heeft van die hand in de kooi,en uiteindelijk de nieuwsgierigheid het gaat winnen.
Ook de kooi nooit te ver uit de buurt zetten,maar ik geloof dat jij dat zelf al hebt aangegeven,ik hoop dat dit berichtje wel aankomt.
vrgr dils vader.

roodrunner

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: juni 16, 2005, 22:59:39 pm »
jahoor.zogouw ze aan je kleren zitten pak de snavel en zeg nee.NA een paar keer hebben ze dat heus wel door