Auteur Topic: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???  (gelezen 19721 keer)

maine

• Gast
Re: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???
« Reactie #105 Gepost op: juni 17, 2005, 00:12:11 am »
ik ben germaine en ik woon in nieuwegein

roodrunner

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: juni 17, 2005, 00:14:37 am »
oke maine hoe heb je haar in de kooi gekregen en wat zei rentenaar en ik wil als het kan de vogel nader bekijken

roodrunner

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: juni 17, 2005, 00:21:53 am »
je woon vlakbij ik wil deze graag bekijken als je dat goed vind ik denk dat ik weet wat er aan de handis als je wilt dat ik langskomt laat me dat dan weten ik krijg haast niets van je binnen mijn i mail is fozzybear3@msn.com

Patyar

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: juni 17, 2005, 11:44:52 am »
Goedenavond al bijna weer  ;) , ik ben net het bed uit omdat ik de hele n8 wakker ben geweest van de buikpijn (mijn niersteen)  >:( dus ik vatte pas rond 6 uur de slaap en ben dus erg laat nu... Ik ben nog steeds erg beroerd en lig met mn laptop op de bank. Ik laat het nog even aan Patrick over vandaag hij heeft immers Coco die nog veel wilder en schuwer was ook in 5 mnd. tam gekregen. Ik volg al je instructies hoor Roodrunner en blijf dat zeker doen...  :-*

Patyar

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: juni 17, 2005, 11:56:15 am »
Hey Germaine, Hoe is 't? Ik begrijp nu dat je Baloo bij een andere Rentenaar vandaan hebt?  ??? Of wel in Koog a-d Zaan? Chanel is vrij rustig al, zelfs als ik bij dr sta, het lijkt wel dat dat is gebeurd na de reddings actie van Patrick gister toen ze uit dr kooi was gevallen- gesprongen, heel gek. Patrick heeft iets heel speciaals met dieren, ze komen altijd bij m en voelen zich veilig bij hem.... Vogels zijn zn passie en zn leven, hij heeft altijd van allerlei soorten gehad, zn hele leven al. Ben blij dat hij er al zoveel vanaf weet maar ik zit er overdag mee en daarom ben ik zo blij met (Roodrunner) Jeanette  :thumbsup: en natuurlijk ook met de rest dietips geven (Tommy, Loes enz.) ik ben het ook wel een beetje eens met Tommy wat de kooi betreft, de kooi is niet zo heel klein hoor, Coco kreeg destijds van die  :-X van Rentenaar wel echt een belachelijk kooitje mee  >:D , dat kon echt niet. Coco heeft nu werkelijk een paleis tot dr beschikking hahahaha..... Nou tot horens... :hart:
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2005, 12:31:55 pm door Patyar »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #110 Gepost op: juni 17, 2005, 11:59:57 am »
Beterschap hoor!!! Arme ziel...  ;)

Patyar

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: juni 17, 2005, 12:00:22 pm »
 :'( Ben ik helemaal alleen online  ??? ? Ik kan mijn foto niet meer uploaden, Ik zie dat ons lief cocootje is verdwenen en veranderd is in een rood kruisje  :'( Telkens als ik dit weer wil veranderen kan ie de pagina niet vinden, erg vervelend........ HELP MIJ!!!  :-[

Patyar

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: juni 17, 2005, 12:01:21 pm »
OW HEY LOES hahaha, gelukkig toch niet alleen, bedankt!!! Ik moet gewoon rustig aan doen he, komt goed...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #113 Gepost op: juni 17, 2005, 12:04:34 pm »
Doe maar lekker rustig dan hè? Neophema Plaza helpt je vast wel met je avatar, ik weet ook niet hoe dat zit... ;)

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: juni 17, 2005, 12:05:29 pm »
ook ik volg jullie verhalen op de voet ben zeer benieuwd hoe het zich allemaal vordert
leef allen met jullie mee

groetjes miranda

Patyar

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: juni 17, 2005, 12:06:02 pm »
Doe maar lekker rustig dan hè? Neophema Plaza helpt je vast wel met je avatar, ik weet ook niet hoe dat zit... ;)

Is dit een site Loes????

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #116 Gepost op: juni 17, 2005, 12:11:29 pm »
Hahaha! Neo is George: een van de administrators!! Als je hem een PB stuurt wil hij er vast wel naar kijken.. PB = Persoonlijk bericht. Dat kun je sturen door op zijn naam te klikken (bijv. onderaan bij gebruikers vandaag online. daar staat ie meestal wel bij en anders in andere topics of zo... Als je op de naam klikt krijg je zijn profiel en dan staat er onderaan: Stuur dit lid een Persoonlijk bericht. Als je daar dan op klikt kun je hem een berichtje sturen... ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: juni 17, 2005, 12:20:47 pm »
Maar je moet hem wel lief aankijken!  ;D

Gr Corina

Patyar

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: juni 17, 2005, 12:42:05 pm »
 :thumbsup: BEDANKT LOES, het is gelukt om n PB te versturen naar Neo, moet nog wel ff zoeken hier op de site, maar zo langzaam aan leer ik steeds meer hehe....  :P  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: juni 17, 2005, 14:39:48 pm »
 :) Wat een toestanden

Nogmaals beterschap Patyar..Iik denk dat je vriend gewoon zeker overkomt. Dat is erg belangrijk voor dieren. Twijfel maakt hun onzeker. ;)

Het schreeuwen...daar moet je je echt NIKS NIKS NIKS van aantrekken...je bent voorlopig even stokdoof ;D Als je hier onzeker van wordt, dan heeft dat een negatieve invloed en dat is niet handig. Het gaat door merg en been, dat weet ik. Maar het houdt niet op als je eraan toe geeft. Vergelijk het met een krijsend kind...geef het zn zin en hij doet het weer. Niet, echt nooit op reageren dus! ;)

Het is nu 1 maal niet anders voor de vogel. Hij gaat niet terug naar de natuur en moet aan je wennen om een leuk leven te kunnen leiden.

Vraagje! Zijn ze nou gewiekt of niet? Want als hij uit de kooi is pak je hem makkelijker zonder dat hij wegvliegt. En lukt het opstappen met die handdoek niet? Pak hem er dan mee. Hups...resoluut, maar vriendelijk. In 1 keer pakken. Vertel hem wat je doet en beloon hem zodra hij stil is, ook al is het maar 1tel!

Ik zou hem er voorlopig even inlaten, of je moet veeeel wilgentakken hebben waar hij zich op kan vermaken. sAvonds in het duister! Oefen dan met de vogel, liefst in een kleine ruimte, zoals de badkamer met weinig wegvlucht en klim mogelijkheden. Jij moet de enige zijn waar hij op kan klimmen. Doe anders een krant in je mouw...dat maakt je misschien minder bang voor bijten. Of geebruik een stok of touw en vergeet niet goedzooooo te zeggen als het goed gaat, de rest negeren. En bied een keer een strak gesloten vuist aan, om aan te voelen. Daar bijten ze niet snel in...let op! Niet snel, maar t kan wel :P Doet even pijn, maar probeer niet te reageren. Je laat hiermee zien dat je niet bang bent .

Verder moeten jullie niet bang zijn foutjes te maken hoor ;) Probeer echt zo zekermogelijk over te komen. Visualiseer voor jezelf maar hoe het zou moeten gaan en doe het dan. Trek je nergens iets van aan en blijf rustig en zeker. Jou onzekerheid maakt het voor hun onduidelijk en nog enger...voorkom dat zoveel mogelijk.

Verder mijn tip...sleep ze mee in hun kleine kooi!

Succes  :-* ik lees vast wel hoe t verder gaat