hoi patyar.
je vroeg mij om een reactie: hier volgt ie dan

mijn timney komt ook van rentenaar koog aan de zaan vandaan...(ontzachelijke klote winkel...vergelijkbaar met dennis papegaaien)
rebbel(zo heet ie) gromde ook als een beer...
en 7mnd??? ik zou het maar niet geloven... zeker zonder ring niet... ze zeggen daar namelijk altijd 7 mnd bij rentenaar maar die gasten vertrouw ik voor geen meter... want rebbel vertoonde na een half jaar al puber gedrag!!
maar hoe oud dan ook... dat maakt geen donder uit.. ik heb een paar maanden terug nog een 57 jaar oude amazone tam gekregen... dus dat scheelt niet...
hoe ik dat doe was je vraag??
dat is een samenspel van allerlei dingen
-houding
-stem
-reacties en het niet reageren op bepaald gedrag
-de baas zijn...
een brutale grommende en uiterst dominante timney laat ik boven al zien wie de baas is... al snel voelt de kromsnavel zich klein en vandaaruit kan je gaan werken om hem zo te krijgen wat men "tam" noemt...
ik vind dat een raar woord, want geen enkele kromsnavel zou ongewenst gedrag mogen vertonen.
asl ik hier meer over zou moeten vertellen zou het te lang duren... en btw dit forum heeft hier al veel info over...
voor meer vragen weten jullie me te bereiken maar ik ben ontzettend druk dus reacties kunnen even op zich laten wachten...
met een pb bereik je me het snelst..
succes hiermee en let vooral op je houding... dat is het belangrijkste van alles... die houding is bij mij gebasseerd op de methode van hooimeijer..
groeten Jefta