Even een kleine update
Ik gebruik die Bogena druppels om de dag, en, helaas voor mijn vogels, ze gaan elke dag in bad, wat ze echt geweeeeldig vinden, niet dus
Verder heb ik de kooien verhuist, direct bij het raam staan ze nu.
Daarnaast gaan ze iedere dag mee naar buiten.
Haar verenpak is binnen een week echt al wat verbeterd 
Verder ga ik met de zaden aan de slag, dat gaat wat worden
Waar het aan ligt weet ik niet, maar ze ziet er veel beter al uit. Hopelijk blijft dit zo doorgaan en krijgt ze eindelijk weer een volledig verenpakje. :thumbsup:
geweldig, ben blij om t elezen dat er verbetering optreed. Het zal niet in een week rechttrekken, daar moet j edenken in d eregel van enkele weken cq maand of 1½, (hoe lang duurt de rui normaliter).
Door het baden/sproeien stimuleer je de huid en de poetsdrang, hetgeen weer van invleod is op de aanmaak van veren.
Kiemzaad zal naar mijn verwachting ook bijdragen aan het welzijn en een fraaier verenpak vanwege de stoot aan bouwstoffen die je hiermee verstrekt.
Het kiemen in de zaden zorgt voor het ontstaan van proteine. Een bijkomend voordeel is dat de gekiemde ? geweekte zaden beter verteerbaar zijn voor de vogel, en er dus meer voedingsstofffen worden opgenomen.
Wil je nog wat caroteen toevoegen aan de voeding om de rode kleuren beter uit te laten komen, dan neem je een worteltje en schrap dit in kleine reepjes.
en meng dit met het kiemzaad/eivoermengsel.
Je kan met dit soort zaken altijd experimenteren.
De vogels nemen toch op waar ze zelf behoefte aan hebben.
Ik verstrek hier soms ook paprika........ doen ze een moord voor.
Maar ... niet teveel in een keer veranderen, maar je kan altijd als je zelf een stuk paprika gebruikt in je maaltijd een partje de kooi in schuiven en kijken wat er gebeurt.
Succes en hou me op de hoogte aub.
Afijn