Auteur Topic: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?  (gelezen 61730 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?
« Reactie #300 Gepost op: september 21, 2008, 13:01:13 pm »
lucky op zeil :-[
cor op houtsnippers.. maar die komt niet op de bodem!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #301 Gepost op: september 21, 2008, 14:18:52 pm »
Ik heb aardemix met zand hier buiten in de voliere, was de houtsnippers dus zat. zit zijn tijd nog wel ff uit, regelmatig ff omwoelen en klaar.
Straks in de vogelkamer laminaat of zeil en onder de slaapstokken en megaboom papier, de rest gewoon afsteken en opvegen en af en toe natte dweil erdoor. :dance:

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #302 Gepost op: september 21, 2008, 15:40:15 pm »
Hier zowel in de gewone kooi als in de kamervoliere Corbo... Soms ook de iets goedkopere variant, ChipsyMais.
Beide bevallen prima. Stuift niet, geeft geen rotzooi (ja ok, als ze er mee gaan smijten wel ;))

Regelmatig de samengeklonterde poepplekken weghalen, 1 keer in de zoveel tijd alles vervangen.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #303 Gepost op: september 21, 2008, 16:14:17 pm »
Klinkt handig voor in de kooien! Zal het onthouden.
Beetje duur voor groot oppervlak zoals voliere, haha, maar daar is het ook niet echt nodig en moet ik er zelf ook overheen lopen. Denk dat ik het dan crush!  :)

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #304 Gepost op: september 22, 2008, 12:57:45 pm »
hier ook corbo ,bevalt prima  ;D

voordeel goed en makkelijk schoon te houden zon kattebak schep en in een paar mins is het weer schoon voor een paar uur  :angry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #305 Gepost op: september 22, 2008, 23:41:12 pm »
wij hebben hier de belgische versie van corbo , zelfde systeem, geweldig kontent van
bij de grijsjes nog steeds gewone kranten

Pepito

• Gast
« Reactie #306 Gepost op: september 30, 2008, 23:50:59 pm »
Hallo, ik ben nieuw op het forum.

Ik heb een heleboel reacties zitten lezen over bodem bedekking.
Ik gebruik voor mijn ara en blauw voorhoofd ook beukensnippers (nummer 6) het staat heel netjes, maar het stinkt na een poosje toch echt en er gaan erg snel vliegenlarven in zitten met warm weer. Mijn ara weet nogal wat water te produceren en het blijft nat ook na de poep-reiniging.
Nu lees ik over zeoliet (met 1 e of 2 e's ???)
Hoe bevalt dat nu na een aantal jaar?
Nog steeds zo tevreden of heeft het toch nadelen?
Ik woon in noord-holland en is het daar te krijgen (kopen)?
Weet iemand dit

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #307 Gepost op: oktober 01, 2008, 00:23:53 am »
wat is een poosje?
want hier stinkt het nooit! En het gaat wel weg na 3 dagen he, want dan is het vol gescheten, om het even duidelijk te zeggen!
En larven heb ik er nog nooit in gehad, ook niet met warm weer :CENS

Wat bedoel je met poep reiniging? Met een schepje scheppen?
Als niet al het vocht wordt opgenomen moet je dus een dikkere laag snippers neer leggen ;)

als ik het zo lees kan ik je maar 1 advies geven en dan is de huidige zak weg gooien, en opnieuw beginnen met een nieuwe zak!
En om de 3 dagen alles weg gooien! geen stank meer, en geen larven als het hetzelfde spul is als ik heb!

iets dergelijks!

cosch

• Gast
« Reactie #308 Gepost op: oktober 01, 2008, 07:13:10 am »
Ik heb ook beukensnippers. Al jaren en nooit last van geuren of dergelijke gehad!
Zijn het wel beukensnippers uit de dierenwinkel enzo?

Maar ik hoop dat iemand zijn ervaring met zeoliet kan delen!

Kijk ook eens naar Corbo!
Citaat van: diertotaalservice
Corbo, bodembedekking voor vogels, papegaaien, (kleine) knaagdieren, fretten en reptielen. Corbo is gemaakt van de kern van maïskolven. De korrels zijn wat harder dan de meeste bodembedekkers. Het is niet stoffig en absorbeert goed. Corbo is wat duurder dan de gemiddelde bodembedekker, maar gaat langer mee als je het een beetje onderhoudt.

jet

• Gast
« Reactie #309 Gepost op: oktober 01, 2008, 08:59:35 am »
ik gebruik onder de speelstandaard normaal gesproken ook altijd beuken snippers, met de stofzuiger ga ik dan wel elke dag even erdoor om opgedroogde poepjes te verwijderen en losliggende pluisjes en gevallen etensresten.
Ik ververs het dan 1x in de week terwijl ze er toch de hele dag boven vertoeven, heb nooit stank en al helemaal geen beestjes erin gehad

chantal

• Gast
« Reactie #310 Gepost op: oktober 01, 2008, 10:36:50 am »
ik heb even op die corbo korrels lopen zoeken maar dat lijkt me wel wat en ook niet zo stoffig, ik kan het natuurlijk altijd proberen  :dance:
Is zeker goed voor jonge vogels. Wel wat prijzig. Ik ben er wel achter gekomen dat het bij de intratuin het goedkoopst is  ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #311 Gepost op: december 06, 2008, 13:33:51 pm »
Ik heb in de vogelkamer nu rond om dat bruine papier liggen, ik heb er zo'n hele rol van, ik heb het ooit op de modevakschool gekocht; werd gebruikt om patroon om te tekenen.
Je ziet het ook vaak in grotere winkels om in te pakken.
Als het op is zal ik op zoek moeten gaan voor een nieuwe rol want ik vindt het super handig. het is ong 70cm breed en ik knip stukken af voor langs de muren, in het midden zie je nog een klein stukje van mijn zeil wat er dus onder ligt.
Maar dat afsteken was toch te veel werk.
Nu doe ik 1 keer in de 2 weken de lengtes papier er uit halen, vegen ( zaadhulsjes en veertjes die onder het papier komen ) en nieuw papier erin, echt super low maintenance.  :thumsup:
Kranten zijn te klein wapperen dan alle kanten op en zit idd inkt op. Er gaat per verschoning 7 meter lengte op de grond.

cosch

• Gast
« Reactie #312 Gepost op: december 06, 2008, 14:05:00 pm »
Ohh wat slim! Daar zou ik ook wel interesse in hebben. Als je em gevonden heb, hoor ik heel graag waar. Ik heb hier altijd een krant op de grond maar die zijn vaak net niet breed genoeg. En onder de beukensnippers zou ook wel handig zijn!  :CENS

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #313 Gepost op: december 06, 2008, 23:51:13 pm »
Ik denk dat ik eens ga kijken bij een groothandel in verpakkingsmaterialen. Ik kan nu nog wel ff vooruit denk ik maar gebruik het pas zo intensief als nu sinds een paar weken en zie de rol al slijten, haha, na al die jaren stilstaan.
Ik geloof dat we toen ( 1990 ofzo ) op school zo'n dikke rol kochten voor 25 gulden!

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #314 Gepost op: december 22, 2008, 16:18:50 pm »
ik heb vandaag bij de buitenvolière het grindpadje weggehaald. Het was te lastig schoonmaken en bleef eigenlijk alsnog best vies. Zeker met dit vochtige weer wanneer het lekker blijft plakken. Nu liggen er gewoon een paar tegels in waar ik op kan stappen. Nog wat extra zand er bij gedaan, had toch nog een zak liggen, en dat door al het andere gemengd zodat het allemaal nog wat meer waterdoorlatend is dan dat het was.

Nu is het dus alleen even een borstel over de tegels halen en een hark door het aarde/zand-mengsel en het is weer netjes  :dance: Alle poepjes worden lekker opgenomen door de aarde, het blijft allemaal netjes, kom geen oude hopen van een aantal weken terug tegen.