Auteur Topic: De hik  (gelezen 2336 keer)

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
De hik
« Gepost op: juni 29, 2005, 09:26:58 am »
Ik heb Sweety nu bijna 2,5 maand maar vanaf het begin lijkt het of ze de hele dag de hik heb. Het snaveltje doet dan heel appart en sinds de laatste week zit ze ook erg raar met haar staartje te doen, okal zit ze te slapen dan gaat die staart om hoog en omlaag. Ook hoor ik haar als ze weer es zo'n bui heeft dat het heel erg gaat.

Weet iemand misschien wat het is?

jb

• Gast
Re: De hik
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2005, 11:07:00 am »
Waarschijnlijk hoor je ook ademhaalgeruis. Dit is een teken dat ze een luchtweginfectie heeft of, nog waarschijnlijker een schimmel zoals bijvoorbeeld aspergillose in de luchtwegen.
Vooral niet zelf dokteren met antibiotica, dit maakt een schimmel alleen maar erger. Geef extra vitamine A en als het behoorlijk ernstig is en niet minder wordt, ga dan naar een goede vogelarts.

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2005, 17:41:22 pm »
Bedankt voor je tip. Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan.

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2005, 17:34:33 pm »
Sweety doet het de laatste dagen gelukkig veel en veel minder...

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2005, 17:39:58 pm »
Hai,

zomaar of heb je er iets aangedaan? Heb je nl er iets aangedaan is het erg fijn als we ook weten of er bepaalde dingen helpen zoals de tip van jb,

mvg Frank

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2005, 17:45:06 pm »
Ik heb er momenteel niets aan gedaan, me moeder zei dat ik het beter nog even aan kon kijken. Ze doet het nu nog heeeeel af en toe maar dat is echt als ze actief is geweest.
Ik merk dat vrisse lucht bij haar goed geholpen heeft, ik had dan wel een ventilator aan maar niet op hun gericht en over het deel van de kooi waar misschien wat wint kon komen hing een handoek, de kamer was veeel vrisser en ik merk als het gewoon fris is in mn kamer dat sweety heel weinig last heeft, zoals van de week dat het wat heter was zag ik dat ze het wat moeilijker had. Toen de ventilator aan ging zag ik dus dat het minder werd en ze er alleen last van had toen ze actief was geweest.

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2005, 18:15:15 pm »
Hai,

of dat zo'n verstandig advies van je moeder was waag ik te betwijfelen, meestal ben je bij de 1ste ziekteverschijnselen al te laat en is de patient overleden.

Ennuh een van de grootste gevaren voor de gezondheid van onze vogels is tocht, dus dat was wel verstandig van je ,

mvg Frank

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2005, 19:00:00 pm »
Als ik merk dat er te veel wint staat hang ik altijd wat over de kooi... Verder is een kamer luchten belangrijk..