Auteur Topic: Sjakko onder het mes/schaar...  (gelezen 18465 keer)

senna

• Gast
Re: Sjakko onder het mes/schaar...
« Reactie #105 Gepost op: juli 17, 2005, 20:52:46 pm »
Wacht het even af, Loes

Ik weet dat je je een beetje zorgen maakt, maar wacht het rustig af. Leidt haar af, maar laat haar gaan. Voorkomen kun je het toch niet en misschien heeft ze door het knippen even wat meer aandacht voor haar veren nodig dan anders. ;)

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: juli 18, 2005, 01:02:26 am »
Hai Loes,

het gaat wel goed komen hoor,  :thumbsup:

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #107 Gepost op: juli 18, 2005, 09:08:12 am »
Dank jullie liefies!! Ik werd heel verdrietig bij het idee dat  ik door deze actie misschien een plukkende Sjakko zou krijgen... Ik zag onder de vleugels plekjes waar ze veel heeeft lopen poetsen... dacht een klein plekje op de borst te zien, maar dat klopte niet ( :P}  Ze is vanmorgen oolk weer heel vrolijk en roept Sjakko naar buiten en zo...  ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: juli 18, 2005, 10:36:08 am »
Misschien moet je even een stapje terug nemen, niet te snel teveel dingen ondernemen met het gaaitje. Grijzen houden van vaste patronen en gewoontes, die moet je niet te snel doorbreken. Poetsen, teennagels verzorgen kunnen een uiting van onzekerheid, nerveusiteit zijn. Net wat Corina zegt: opletten, maar ook laten gaan.

Maar wel lekker he, de gaaitjes mee naar buiten. Ik zet ze hier ook buiten (ik neem ze niet overal mee naar toe (zoals winkels enzo, doe ik met mijn honden ook niet, dus ook niet met de gaaien), ze blijven dus vooral in de tuin) en ik heb het idee dat Pappa- en Mammagaai daardoor ook wat vaker buiten komen. Gisteren zat Riboet bovenop de buitenvoliere en Pappagaai zat onder haar. Was een grappig gezicht; ik denk dat ze allebei iets hadden van: wat overkomt ons nou?

Ik zie hier trouwens ook opvallend veel toenaderingspogingen van Middel naar Riboet...  :hart:. En volgens mij begint Riboet echt heeeeeeel langzaam te ontdooien. Als Middel wat ouder zou zijn... Ik weet niet, ik hoor heel zachtjes een bekend muziekje...

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: juli 18, 2005, 16:02:42 pm »
Ja Loes het heeft even de tijd nodig hoor! Het is niet niks, als je ineens niet meer kan vliegen. Dat moet echt even verwerkt worden. Dat zouden wij ook hebben. En verder omdat de veren nu korter zijn en de uiteindes dus scherper, "zit" het even anders voor Sjakko als de vleugels opgevouwen zijn. Daar moet ze ook aan wennen. En elk dier "pielt" aan iets dat vreemd voelt. En soms kan het ook zijn dat de ene veer net even verkeerd over de anders schuift als de vleugels dicht gaan. Met gewiekte veren is de veer korter en buigt de veer, die per ongeluk over de ander schuift, dus meer door dan wanneer ze lang zouden zijn. Dat levert ook een vreemde spanning op. Dat is ze gewoon nog niet gewend. Heeft dus echt tijd nodig. Grijzen zijn conservatief he?? Hihi!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #110 Gepost op: juli 18, 2005, 16:19:58 pm »
Misschien moet je even een stapje terug nemen, niet te snel teveel dingen ondernemen met het gaaitje. Grijzen houden van vaste patronen en gewoontes, die moet je niet te snel doorbreken. Poetsen, teennagels verzorgen kunnen een uiting van onzekerheid, nerveusiteit zijn. Net wat Corina zegt: opletten, maar ook laten gaan.

Ik was inderdaad al van plan  voorlopig te stoppen met de wandelingetjes buiten de poort... Eerst maar eens goed wennen aan de nieuwe situatie en dan langzaam kleine dingen gaan doen. De tuin is wel vertrouwd want daar stond ze ook al in met kooi...Ik ben al heel blij dat ze meer gaat eten, want dat was echt weinig wat er in ging...

Wat leuk Barbara, dat Middel en Riboet zo naar elkaar toe gaan trekken.. wie weet in de toekomst!!

Ik zal geduld hebben mensen, ik had even een dipje, maar het gaat al weer beter, nu ik het met jullie gedeeld heb!! :thumbsup:

miekje

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: juli 18, 2005, 17:36:00 pm »
gelukkig dat het weer wat beter gaat, gewoon rustig laten wennen en dan gaat alles hoop ik vanzelf goed!
Succes!  :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #112 Gepost op: augustus 05, 2005, 13:06:54 pm »
Inmiddels gaat het een stuk beter, kan wel zeggen: goed! Ze gaat mee de honden uitlaten 's avonds en geregeld een rondje door de buurt. Ze eet weer normaal en eigenlijik is alles wel zoals het was! :thumbsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #113 Gepost op: augustus 05, 2005, 13:08:05 pm »
Lekker joh!  :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:52:44 pm »
Wat goed dat ze al mee gaat de honden uitlaten :thumbsup:
Vindt ze het leuk? En jij? en je buurtgenoten? ;D ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #115 Gepost op: augustus 05, 2005, 23:35:26 pm »
Ja, we vinden het allemáál leuk!! De buren ook ja...  :) Ik ben heel erg verbaasd dat er zoveel mensen zijn die nog nooit een grijze roodstaart gezien hebben of nooit van gehoord hebben.. Dan zeggen ze wat een mooie rode staart heeft ie.. Dan zeg ik ja het is ook een grijze roodstaart. Er was ook iemand die vroeg: die staart die heb je zeker zelf rood gemaakt?  ;D Dat was een duivenhouder, die is niet gewend aan rode staarten!  ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #116 Gepost op: augustus 06, 2005, 12:33:15 pm »
Er was ook iemand die vroeg: die staart die heb je zeker zelf rood gemaakt?  ;D Dat was een duivenhouder, die is niet gewend aan rode staarten!  ;D

;D

Die vraag heb ik ook wel eens gehad, hoe komen jou vogels aan die felle kleurtjes, doe je dat met zo'n felle stift ofzo?  :o ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: augustus 06, 2005, 12:52:48 pm »
Dan zeggen ze wat een mooie rode staart heeft ie.. Dan zeg ik ja het is ook een grijze roodstaart. Er was ook iemand die vroeg: die staart die heb je zeker zelf rood gemaakt?  ;D Dat was een duivenhouder, die is niet gewend aan rode staarten!  ;D

;D geweldig! ;D

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: augustus 07, 2005, 13:14:46 pm »
Whahaha!! Ongelooflijk dat sommige mensen echt niet weten wat een grijze roodstaart is. Misschien denken de meeste mensen meteen aan een ara als ze aan een papegaai denken.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #119 Gepost op: augustus 07, 2005, 13:20:44 pm »
Ja, een vriendin van mij kwam terug van vakantie en had een foto van een ara ( zei ze  ;) ) gemaakt, een grijze roodstaart dus  :) ;)