Auteur Topic: Een ramp voltrekt zich  (gelezen 14101 keer)

Ingmar

• Gast
Een ramp voltrekt zich
« Gepost op: juli 06, 2005, 20:58:06 pm »
Een ramp voltrekt zich in mijn vogel bestand. In 2 dagen 21 dode vogels. Gisteren is dit alles begonnen, meteen 5 vogels van diverse soorten naar de dieren arts gebracht en laten onderzoeken, ook 2 zieke vogels meegenomen. Eentje overleed terplekke bij de dierenarts de ander is inmiddels ook dood.

Voorlopige conclusie van de dierenarts is dat het een zeer agressie bacterie betreft in het darmstelsel van de vogels welke gek genoeg niet besmettelijk is.

Oorzaak moest dus achterhaald worden, voer gebracht hier in goes naar de keuringsdienst van waren, waar ik gelukkig iemand ken. wat blijkt het voer blijkt volledig besmet te zijn met deze bakterie. Dit had ik eergisteren gekocht bij de handelaar waar ik altijd mijn voer betrek.

Hem meteen op de hoogte gesteld, gelukkig leeft hij erg met mij mee en betaald een deel van de onkosten, dus das in ieder geval netjes. Hij heeft inmiddels de hele partij uit de hamdel gehaald en alle mensen van wie hij het kon achterhalen ingelicht.

Maar goed ik zit er maar mooi mee.

Inmiddels heb ik nog 6 vogels zitten, die ook allen ten dode zijn opgeschreven, ze zijn te ziek om nog behandeld te worden, dus ik vermoed dat voor het donker wordt alles is gaan hemelen.

Weg kweekseizoen, weg opgebouwde stammen, weg mooie vogels. Godver, sorry voor de vloek.

Morgen alles maar goed ontsmetten en weer helemaal opnieuw beginnen.

Wel contact gehad met jack suikerbuik. Bij hem kan ik tegen gereduceerde prijzen een aantal koppels kopen, zodat ik voor volgend seizoen toch weer een kweek bestand kan opbouwen.

Maar ja het blijft f*cking, kl*te

jaantje

• Gast
Re: Een ramp voltrekt zich
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2005, 21:02:09 pm »
he getverderrie wat vreselijk voor je :'( :'(

languuuhh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2005, 21:02:48 pm »
balen voor je
sterkte dan maar  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2005, 21:03:05 pm »
 :'( :'( ???

Wat vreselijk... Niet te geloven zeg...  :( Die zes die nog leven, zijn dat de laatste zes die nog over zijn of zijn er nog meer?

Nanda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2005, 21:04:20 pm »
Jezus wat een ellende zeg.
Het is natuurlijk aardig van die voerboer dat ie mee wil delen in de kosten maar voorlopig zit je met lege handen.
Wat een narigheid. :'(

Ingmar

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2005, 21:05:08 pm »
:'( :'( ???

Wat vreselijk... Niet te geloven zeg...  :( Die zes die nog leven, zijn dat de laatste zes die nog over zijn of zijn er nog meer?

zijn de laatste 6, een witte halsband pop, een pruimekop man
2 roseicollies en 2 bourken

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2005, 21:06:57 pm »
Het is natuurlijk aardig van die voerboer dat ie mee wil delen in de kosten maar voorlopig zit je met lege handen.
Zo is dat, jaren werk naar de klote en je kan weer opnieuw beginnen. De winter moet nog komen en nu al zo'n domper te pakken.

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 06, 2005, 21:09:45 pm »
Hai Ingmar,

zo jij hebt het recht om te vloeken zeg, dit is balen met hoofdletters.
Ik hoop wel dat je de moed niet opgeeft, ennuh ik ben er zeker van dat een hele hoop leden je gaan helpen met het opbouwen van een nieuwe collectie.

Ik denk dat je maar als je het eenmaal hebt verwerkt maar een verlanglijstje op moet stellen en dan gaan we ja helpen man,

mvg Frank

Ingmar

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 06, 2005, 21:15:34 pm »
Gelukkig wordt ik al geholpen, zoals ik zij, mag zaterdag bij jack suikerbuik gaan shoppen, tegen de halve prijs. ken hem gelukkig redelijk goed.

Kan een aantal koppels bourken kopen, wildkleur, fallow en opaline, ook eleganten wildkleur waren er nog en splendids.

Maar eerst morgen alles ontsmetten, gelukkig is het niet besmettelijk, dus schoon is het snel gemaakt.

Maar in ieder geval bedanjt frank en ik zal er aan denken aan je aanbieding. :thumbsup:

Jullie zijn super leden. :hart:

Bozzee

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2005, 21:33:25 pm »
Wat zul jij je  :-X voelen zeg!!

Dit wens je toch niemand toe, denk je wat op te bouwen kun je weer opnieuw beginnen. Zo gemakkelijk is het ook nog niet om vogels te vinden die je goed aan staan.
Veel sterkte en succes !!

Groeten Edwin.

lutino elegant

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2005, 21:45:39 pm »
hallo  igmar

klote wat je is overkomen is mij 4 jaar geleden ook gebeurd
weet niet wat je voorkeur aangaande vogels is
misschien dat er hier mensen zijn die je ook kunnen helpen

leuk dat jack suikerbuik je wilt matsen voor halve prijzen dan zijn het nog hooft prijzen
ik weet wat hij vraagd voor zijn vogels

maar laat is wat horen misschien kunnen wij je ook helpen tegen vrienden prijzen

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #11 Gepost op: juli 06, 2005, 21:46:21 pm »
Verschrikkelijk leef erg met je mee heb sommige vogels al 20 jaar,dus begrijp dat je jezelf kl :-Xte voeldt. KOP OP HE.

Dils vdr.

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 06, 2005, 21:47:43 pm »
hallo  igmar

klote wat je is overkomen is mij 4 jaar geleden ook gebeurd
weet niet wat je voorkeur aangaande vogels is
misschien dat er hier mensen zijn die je ook kunnen helpen

leuk dat jack suikerbuik je wilt matsen voor halve prijzen dan zijn het nog hooft prijzen
ik weet wat hij vraagd voor zijn vogels

maar laat is wat horen misschien kunnen wij je ook helpen tegen vrienden prijzen

Hai ,

ik weet zeker dat jij Ingmar kan matsen met een mooi jong koppel ,  ;)

mvg Frank

Ronald

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 06, 2005, 21:48:35 pm »
 :o :o :o :o :o :o :o :o Wat een ellende! En jij hebt inderdaad het recht om te :-X en te :-X. Ik kan je niet helpen met de wederopbouw maar wens je er wel veel succes mee! Ik hoop dat je er met frisse moed tegenaan gaat!

Ronald.

Ingmar

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 06, 2005, 21:50:42 pm »
jack mats mij toch wel behoorlijk
wildkleur bourken 20 euro koppel
oplaine 30 euro koppel
fallow 35 euro koppel
lachs 40 euro koppel
eleganten 25 euro koppel wildkleur

is in mijn ogen een mooie prijs