Auteur Topic: Een ramp voltrekt zich  (gelezen 14178 keer)

shiggy

• Gast
Re: Een ramp voltrekt zich
« Reactie #60 Gepost op: juli 30, 2005, 12:32:08 pm »
laat het zo houden met een goed begin ;)
succes met de vogels :-*

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #61 Gepost op: augustus 23, 2005, 16:05:30 pm »
Een ramp voltrekt zich in mijn vogel bestand. In 2 dagen 21 dode vogels. Gisteren is dit alles begonnen, meteen 5 vogels van diverse soorten naar de dieren arts gebracht en laten onderzoeken, ook 2 zieke vogels meegenomen. Eentje overleed terplekke bij de dierenarts de ander is inmiddels ook dood.

Voorlopige conclusie van de dierenarts is dat het een zeer agressie bacterie betreft in het darmstelsel van de vogels welke gek genoeg niet besmettelijk is.

Oorzaak moest dus achterhaald worden, voer gebracht hier in goes naar de keuringsdienst van waren, waar ik gelukkig iemand ken. wat blijkt het voer blijkt volledig besmet te zijn met deze bakterie. Dit had ik eergisteren gekocht bij de handelaar waar ik altijd mijn voer betrek.

Hem meteen op de hoogte gesteld, gelukkig leeft hij erg met mij mee en betaald een deel van de onkosten, dus das in ieder geval netjes. Hij heeft inmiddels de hele partij uit de hamdel gehaald en alle mensen van wie hij het kon achterhalen ingelicht.

Maar goed ik zit er maar mooi mee.

Inmiddels heb ik nog 6 vogels zitten, die ook allen ten dode zijn opgeschreven, ze zijn te ziek om nog behandeld te worden, dus ik vermoed dat voor het donker wordt alles is gaan hemelen.

Weg kweekseizoen, weg opgebouwde stammen, weg mooie vogels. Godver, sorry voor de vloek.

Morgen alles maar goed ontsmetten en weer helemaal opnieuw beginnen.

Wel contact gehad met jack suikerbuik. Bij hem kan ik tegen gereduceerde prijzen een aantal koppels kopen, zodat ik voor volgend seizoen toch weer een kweek bestand kan opbouwen.

Maar ja het blijft f*cking, kl*te

hoe is het nu ?

heb je al weer nieuwe vogels ?  en slaat het wel aan ?

je bent alles kwijd , waar je zo veel heb over gedaan , dan ben je in 2 dagen alles kwijd , dat is K**

sterkte

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #62 Gepost op: augustus 23, 2005, 18:21:18 pm »
FOTO'S VAN JE NIEUWE VOGELS

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #63 Gepost op: augustus 23, 2005, 19:56:43 pm »
FOTO'S VAN JE NIEUWE VOGELS

wat bedoel je ??????? :CENS

Rupicola

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: augustus 23, 2005, 20:02:03 pm »
 :D
« Laatst bewerkt op: september 09, 2005, 00:51:29 am door Rupicola »

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #65 Gepost op: augustus 23, 2005, 20:21:32 pm »
wat bedoel je ??????? :CENS

Ingmar heeft allang nieuwe vogels en heeft beloofd foto's te plaatsen. Je moet het berichtje dus even met een knipoog bekijken  ;)

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #66 Gepost op: augustus 23, 2005, 20:25:19 pm »
 :) ja okee nu begrijp ik het  :-[

eddykiprich

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: augustus 23, 2005, 23:15:52 pm »
ja waar blijven die foto's van de vogels van suikerbuik (toch??).. ben erg benieuwd.

Wickingh

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: augustus 25, 2005, 22:59:38 pm »
Ingmar heeft allang nieuwe vogels en heeft beloofd foto's te plaatsen. Je moet het berichtje dus even met een knipoog bekijken  ;)

Hai George,

ik ben dus niet de enige die soms de smiley's vergeet te plaatsen,  ;)

;) g Frank

alhoewel ik nu toch elke reply verlevendig met smiley's toch  ???

fiona22

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: september 08, 2005, 23:10:43 pm »
maar goed dat ik ze niet kweek zou me doodjanken bij elke doode vogel deze laatse heb ik een 2 weken overgedaan maar goed heb er ook geen verstand van maar als ik je bericht leest vindt ik het zwaar kl*te voor je ik begrijp dat je een mooie verzamling had succes verderrr  :thumbsup:

Guppie

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: mei 15, 2006, 19:37:42 pm »

Bij mij is nu precies hetzelfde aan de hand: waarmee moet ik alles ontsmetten??????? Het zit vooral bij mijn Turqen, zijn er al 9 dood waaronder de kampioen van 2005 (nog geen jaar oud en 92 punten...............SHIT). De vogels zitten bol en de volgende dag zijn ze dood. Wel medicijnen gegeven  maar het helpt niet. Ligt het ook aan het voer??? Ga ik uitzoeken maar balen is het zeker.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem en WAT IS ER AAN TE DOEN OM DIT TE VOORKOMEN!!!!!
HEEEEEEEEEEEEEEEELP   

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #71 Gepost op: mei 15, 2006, 20:03:42 pm »
Oh, wat erg.. Ik kan je niet helpen, maar sterkte! :(

lineola

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: mei 16, 2006, 14:30:05 pm »
hoi, wat rot voor je zeg, ik weet ook niet wat er aan de hand kan zijn, maar om te ontsmetten zou je halamid kunnen gebruiken, dat schijnt wel goed te werken, ik heb het ooit eens in een dierenwinkel gekocht, dus volgens mij is er wel makkelijk aan te komen.
wel goed naspoelen want het is behoorlijk agressief spul.
veel sterkte!

Ingmar

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: mei 16, 2006, 19:28:24 pm »
Heb je reden om te denken dat het aan het voer ligt. Ben je van voer veranderd of zie je er beestjes in kruipen. je zou het voer kunnen laten onderzoeken.

Weet je zeker dat het geen parasitaire wormen zijn waar ze elkaar mee besmetten, want ook dat zou goed kunnen. Of mogenlijk een andere infectie, bacterie. ik zou voor de zekerheid 1 vogel laten onderzoeken door een dierenarts om de oorzaak te achterhalen.

Controleer ook eens op bloedluis. Is ook nog wel eens een oorzaak, van masale sterfte.

marian53

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: mei 17, 2006, 11:12:51 am »
Tjee wat rot voor je ik wens je veel sterkte.