Auteur Topic: geen ring??????  (gelezen 6227 keer)

diana/lorre

• Gast
geen ring??????
« Gepost op: juli 07, 2005, 14:17:03 pm »
hallo allemaal onze Amazone Lorre heeft geen ring om zijn poot .
En nou las ik net  over een stukje over papagaaien ziektes.
En daar schrok ik echt wel van.
Wat houd zo ring eigelijk in, en maakt het uit dat die geen ring heeft ?
wij hebben wel geslachtbepaling d.m.v DNA onderzoek  van hem er bij.
hoop dat iemand mij wat meer hier over kan vertellen.

jaantje

• Gast
Re: geen ring??????
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2005, 14:18:16 pm »
ja ,mijn amazone,jacko heeft ook geen voetring,ben er ook zeer benieuwd naar ???
grtz Diana.

diana/lorre

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2005, 14:22:32 pm »
ja ik ook, als je zo iets leest zet het je toch aan het denken.
En zelf weet ik er niet zo veel vanaf . groetjes diana/lorre

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2005, 14:25:21 pm »
Dat ie geen ring om heeft betekend eigenlijk net zoiets als dat ie geen paspoort heeft.
Als ik je amazone koop, wie zegt me dat die geslachtsbepaling van die desbetreffende vogel is?

Het is een unieke ring waar je dus gegevens etc. aan kunt koppelen. Zie het maar als een paspoort.

jaantje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2005, 14:28:29 pm »
dat een soort paspoort was wist ik wel.
maar toch vreemd dat jacko niet geringd is vind ik.

BirdmAster

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2005, 14:31:11 pm »
Op de ring staan gegevens als de bond waar de kweker van de vogel lid van is (bijvoorbeeld NBVV), het registratienummer van de kweker, de ringmaat, geboortejaar van de vogel, volgnummer.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2005, 14:33:27 pm »
dat een soort paspoort was wist ik wel.
maar toch vreemd dat jacko niet geringd is vind ik.

Het kan zijn dat het een hobbykweker is die niet ringt, of dat ie te laat was met ringen of dat het wildvang is.
Ik weet het niet.

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2005, 14:34:35 pm »
Ik heb hier ook een vraagje over....ietsje anders dan de vorige, maar t past goed in dit topic denk ik :-[

Gebeurt het wel eens dat ze bij een VASTE voetring na het sexen, de voetring los knippen en dan om de juiste poot plaatsen? ???

Ik vind dat zo raar, maar iemand zei dat tegen mij over een amazone waar ik misschien  intresse in heb

jaantje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2005, 14:37:54 pm »
Het kan zijn dat het een hobbykweker is die niet ringt, of dat ie te laat was met ringen of dat het wildvang is.
Ik weet het niet.
ja vind ik zo jammer dat ook ik dat niet weet,wildvang denk ik persoonlijk niet want het is zo,n rustige en lieve vogel en hij is nergens bang voor.
ja zal wel altijd een mysterie blijven voor mij.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #9 Gepost op: juli 07, 2005, 14:38:57 pm »
Ik heb hier ook een vraagje over....ietsje anders dan de vorige, maar t past goed in dit topic denk ik :-[

Gebeurt het wel eens dat ze bij een VASTE voetring na het sexen, de voetring los knippen en dan om de juiste poot plaatsen? ???

Ik vind dat zo raar, maar iemand zei dat tegen mij over een amazone waar ik misschien  intresse in heb

Dat is de grootste onzin. Een vaste voetring heet niet voor niet een vaste voetring. Hij mag er nl. niet meer vanaf (tenzij het medisch noodzakelijk is om bij. de poot te redden.
Ik denk dat de vogel waar dat het geval is gewoon een wildvang is die een knijpring om heeft. Die kun je er dus ook weer zo vanaf halen.

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 07, 2005, 14:47:02 pm »
 :) Haha dan had ik dus gelijk. Ik zei dat namelijk ook tegen hun dat er gewoon een raport gemaakt kon worden bij t sexen of dat er een bewijsje moest zijn van de dierenarts dat die ring ooit vast zat, maar ik kreeg een sneer van hier tot tokio, omdat ZIJ de kenners waren en ik niet :o ;D

Maar ja, in principe zal t me een worst wezen, want hij is hier al 10 mnd en verdient ook een fijn leven, alleen maakt het die lui zo onbetrouwbaar he? :CENS Die amazone is 10 maanden en niet tam. Hij heeft in huis gezeten en is volgens hun...niet ziek. Maar ook niet getest :CENS

Deze mensen werken bij de dierenambulance en kopen gaaitjes uit huis om ze dan opnieuw een fijn baasje te geven. Heel leuk, maar ze geloven ook niet dat je aan de buitenkant niet altijd ziet of een vogel ziek is of niet. :(

Wat denk jij hier nou van Neophema? (als je dr nog bent? ;) )

Ik twijfel zo joh...ik wil hem wel graag enzo, maar ik krijg een vreemd gevoel bij hun uitleg en praatjes :CENS

jaantje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 07, 2005, 14:48:59 pm »
je kunt hem toch op ziektes laten testen ???

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #12 Gepost op: juli 07, 2005, 14:50:42 pm »
als ik jou was zou ik me omdraaien en lekker op zoek gaan naar een betrouwbare kweker. Die neemt je niet in de maling en dan weet je echt hoe oud hij is. 10 maanden? Misschien wel 10 jaar, dat kun jij niet controleren.

Tommy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 07, 2005, 14:55:14 pm »
Ja dat is zo...jullie hebben beide wel gelijk.
Als ik hem neem, dan laat ik hem testen.
Het boeit me ook niet hoe oud hij is, om mijn part is hij 60 ;) Ik hou toch wel van hem :hart:

Het gaat me gewoon om de eerlijkheid enzo en de toon die ze aanslaan...dat maakt mij heel >:( Aan de andere kant wil ik daardoor nog liever die vogel daar vandaan plukken ::)

Nou ja, jullie horen t nog wel ;) Bedankt voor t geven van jullie mening hoor! :-*

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #14 Gepost op: juli 07, 2005, 14:56:46 pm »
Ja dat is zo...jullie hebben beide wel gelijk.
Als ik hem neem, dan laat ik hem testen.
Het boeit me ook niet hoe oud hij is, om mijn part is hij 60 ;) Ik hou toch wel van hem :hart:

Het gaat me gewoon om de eerlijkheid enzo en de toon die ze aanslaan...dat maakt mij heel >:( Aan de andere kant wil ik daardoor nog liever die vogel daar vandaan plukken ::)

Nou ja, jullie horen t nog wel ;) Bedankt voor t geven van jullie mening hoor! :-*

Doe geen emotionele aankoop. Als je ellende hebt hoef je waarschijnlijk niet bij ze aan te kloppen  :(