Auteur Topic: happy bird pellets  (gelezen 17804 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: happy bird pellets
« Reactie #105 Gepost op: augustus 04, 2005, 07:48:17 am »
 :thumbsup:

De aanhouder wint.  8)

Reina

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: augustus 04, 2005, 09:17:16 am »
iedereen moet doen wat hij/zij denkt dat goed is.
ik blijf bij mijn beslissing en voel me daat ook veel prettiger bij.
en sorry dat ik het zeg, maar wij leven niet met regels die hooimeyer of hoe heet hij maakt.
ik vind het allemaal zo onzin, sorry maar dit is puur mijn persoonlijke mening.
het gaat heel goed met jojo. en ze wordt met de dag liever. dus waarom zou ik het nu anders gaan doen. en tenslotte als je kinderen hebt doe je het toch ook niet zoals een ander het wil. ieder huis heeft zijn/haar eigen regels en normen en waarde. je voed je kind toch ook niet op wat in het boekje staat.
misschien zou dit voor somige mensen hard klinken maar dat is niet mijn bedoeling. maar ik zie het gewoon anders. ik vindt zelf dat ik die dr. hooimeyer niet nodig heb om mijn gaaitje op te voeden. je neemt toch ook niet iemand die je helpt met een kind opvoeden, dat is gewoon onzin. let op dit is puur mijn mening en wil een ander niet tegen zijn/haar hoofd stoten

Cosch

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: augustus 04, 2005, 09:34:15 am »
zucht. Ze is ge-brainwashed.  :CENS
Sorry, moet weer ff!  ;D

Ik kan me voorstellen dat Jojo steeds liever en gelukkiger word. Ze heeft jou helemaal in de tang. Je doet precies wat zij wil. Zij wil niet eten, dan hoeft ze niet! Zij is ongelukkig buiten dus kortwieken we niet meer!
Ik hoop voor je dat Jojo over een paar jaar nog zo lief en aardig is!

Citaat
je neemt toch ook niet iemand die je helpt met een kind opvoeden, dat is gewoon onzin.

Heb heel veel respect voor mensen die durven te erkennen dat ze fouten maken of ergens problemen mee hebben. En daarvoor hulp zoeken! Dus alsjeblieft geen kwaad woord daarover!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #108 Gepost op: augustus 04, 2005, 09:55:00 am »
Ik kan me voorstellen dat Jojo steeds liever en gelukkiger word. Ze heeft jou helemaal in de tang. Je doet precies wat zij wil. Zij wil niet eten, dan hoeft ze niet! Zij is ongelukkig buiten dus kortwieken we niet meer!
Ik hoop voor je dat Jojo over een paar jaar nog zo lief en aardig is!

Ik sluit me, helaas uit eigen ervaring, hier helemaal bij aan. En geloof me, wanneer het fout is gegaan is de weg terug moeilijk.
En die lieve gaaitjes die niks willen, nemen je grandioos in de maling.

Heb heel veel respect voor mensen die durven te erkennen dat ze fouten maken of ergens problemen mee hebben. En daarvoor hulp zoeken! Dus alsjeblieft geen kwaad woord daarover!

Ik heb zo ongelofelijk veel fouten gemaakt, met alle gevolgen van dien, maar gelukkig waren er mensen die me daar op hebben gewezen  :thumbsup:
Er is niks mis met hulp zoeken en nadenken over andere idee

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #109 Gepost op: augustus 04, 2005, 11:40:00 am »
En dat over kinderen opvoeden: Het is wel degelijk handig om ook daar tips over te krijgen.. Van huis uit ben je soms opgevoed in een bepaald patroon, wat je normaal gesproken dus zo over zou nemen. Een gezin waarin de kinderen alleen maar terechtgewezen worden en gestraft en voor goed gedrag nooit een pluim krijgen (omdat dat normaal moet zijn) is ook geen leuk gezin. Maar als je zelf niet anders gewend was, gaat dat vaak wel zo.. Slecht gedrag negeren en goed gedrag belonen is dan een goede tip. Verder zijn er inderdaad ouders die hun kinderen verwennen, ze alles geven wat ze willen hebben en ze overal hun zin in geven (nooit een boekje gelezen, het voelt nou eenmaal goed, denken ze) met als gevolg een verwend kind dat niet weet dat er gewerkt moet worden voor duurdere dingen, dat niet alles vanzelfsprekend is, etc. etc.
Misschien handig om je lciht op te steken over dat soort zaken als je een kind gaat krijgen. Het

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #110 Gepost op: augustus 04, 2005, 14:03:43 pm »
 :thumbsup: Loes. Als ik heel eerlijk ben, zijn er best wat overeenkomsten tussen het opvoeden van gaaitjes en kinderen.
Ik zie vaak dezelfde dingen terug komen in mijn aga's die ik op mijn werk (groep 1/2) bij de kleuters ook wel eens zie  :)

Aandacht vragen, dingen niet willen, net doen alsof ze gek zijn enzo  :) geef er aan toe en je bent verloren...

En om bij het onderwerp te blijven  ;) de aanhouder wint Koko,  :thumbsup: eigewijzer zijn dan je gaai  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #111 Gepost op: augustus 04, 2005, 15:15:44 pm »
:thumbsup: Loes. Als ik heel eerlijk ben, zijn er best wat overeenkomsten tussen het opvoeden van gaaitjes en kinderen.
Ik zie vaak dezelfde dingen terug komen in mijn aga's die ik op mijn werk (groep 1/2) bij de kleuters ook wel eens zie  :)

Aandacht vragen, dingen niet willen, net doen alsof ze gek zijn enzo  :) geef er aan toe en je bent verloren...

Zeker weten! :)

Reina

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: augustus 04, 2005, 19:28:00 pm »
jeetje man, als het over hooimeyer gaat dat er iemand niet mee eens is krijg je de volle laag >:(
en ook Jojo krijgt vaak haar zinnetje niet ook al beweer jullie dat van wel. en naar buiten gaan doen we tegenwoordig ook veel.
ik complimenteer haar ook altijd als ze iets goed doet en negeer haar als ze een stout is. dus waarom die heisa over dr hooimeyer.
ik weet niet of jullie het weten maar heb namelijk ook een kindje een dochtertje Naomi. dus ik weet heus wel waar ik het over heb.
en meestal zoek je hulp als er wat is, dus als de kind een gedrags probleem heeft.
natuurlijk alle tips zijn welkom, maar om aan 1 iemand te blijven kleven,(hooimeier)  nee dank je. 
dus ga iemand niet aanvallen als diegene niet met die hooimeyer eens is. het komt dan bij die ander als obsesie over. en zulke dingen mag je niet iemand op gaan dringen om het wel te doen.
neem bv mijn geloof, ik ga toch ook niet zeggen tegen jullie dat je daar in moet geloven en er op door blijven gaan en kwaad word als iemand hier niks van wil weten. zo werkt dat niet. laat iedereen in zijn waarde. iedereen moet dan wat hij/zij belangrijk vind.

Koko

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: augustus 04, 2005, 20:47:58 pm »
jeetje man, als het over hooimeyer gaat dat er iemand niet mee eens is krijg je de volle laag >:(
en ook Jojo krijgt vaak haar zinnetje niet ook al beweer jullie dat van wel. en naar buiten gaan doen we tegenwoordig ook veel.
ik complimenteer haar ook altijd als ze iets goed doet en negeer haar als ze een stout is. dus waarom die heisa over dr hooimeyer.
ik weet niet of jullie het weten maar heb namelijk ook een kindje een dochtertje Naomi. dus ik weet heus wel waar ik het over heb.
en meestal zoek je hulp als er wat is, dus als de kind een gedrags probleem heeft.
natuurlijk alle tips zijn welkom, maar om aan 1 iemand te blijven kleven,(hooimeier)  nee dank je.  
dus ga iemand niet aanvallen als diegene niet met die hooimeyer eens is. het komt dan bij die ander als obsesie over. en zulke dingen mag je niet iemand op gaan dringen om het wel te doen.
neem bv mijn geloof, ik ga toch ook niet zeggen tegen jullie dat je daar in moet geloven en er op door blijven gaan en kwaad word als iemand hier niks van wil weten. zo werkt dat niet. laat iedereen in zijn waarde. iedereen moet dan wat hij/zij belangrijk vind.

Hoi Reina,

He maak je niet zo druk een ieder doet het op zijn manier, (en ik ben ook geen Hoijmeier fan hoor)
alleen ik had wel in de gaten dat de gaaien die ik heb, en met name Koko heel erg kan manupileren, ook hij was bang van van alles en nog wat , hij beet veel ( dit was onzekerheid) maar nu hij vindt het nu geweldig als hij mee gaat waar dan ook naar toe, en dat heb ik alleen bereikt door altijd gewoon te doen of alles heel gewoon is.

en het is over duidelijk dat jouw lieve Gaai jouw al aardig in de maling neemt, ik doe bang dus ik hoef niets nieuws te doen, mij best maar over een tijd heb jij een probleem

Maar nogmaals maak je niet druk.

Het valt alleen op dat je totaal niet geintreseerd bent in andere hun mening en daar dan wel omvraagt ??? dat snap ik dan niet

Groetjes
Boudewijn

Groetjes
Boudewijn

Reina

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: augustus 04, 2005, 20:59:24 pm »
ik ben wel geintreseerd in anders zijn of haar mening, maar niet die van hooimeyer.
nee, hoor mijn gaaitje neemt mij niet in de maling. ze mag van mij ook bepaalde dingen niet. en als ze dat wel doet dan zet ik haar in de kooi en negeer haar een poosje.
en als ze iets goeds doet dan geef ik haar complimentjes.
en ze gaat ook vaak mee met ons en dat gaat harstikke goed, zie foto's van jojo mee wandelen enz..
en als ze bang is dan geef ik niet altijd toe, zoals nu zit ze bij mijn man opschoot, wat ze niet erg leuk vindt, maar dat moet ze maar leren. ook had ik een slijtstok in de kooi gehangen daar moest ze niets van weten en die heb ik er niet uit gehaald en nu zit ze er gewoon op. dus wees voorzichtig met oordelen dat mijn gaaitje mij in de maling neemt. want dat is niet zo.
maar goed, ik heb mijn zegje gedaan.
ik laat het verder hierbij want krijg toch steeds commetaar, je kunt niet iedereen bekeren tot hooimeyer. en laat aub elkaar in de waarde en respecteer elkaars meningen. want niet iedereen denkt het zelfde en doet hetzelfde. dat wil ik ermee zeggen ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: augustus 04, 2005, 21:08:55 pm »
Alleen al het feit dat jij het onderstaande zegt, zegt mij al dat je niet precies weet wie Hooijmeijer is en wat hij zegt!

imaar wij leven niet met regels die hooimeyer of hoe heet hij  maakt.

Verder probeer ik je alleen maar duidelijk te maken dat er ook andere manieren zijn om met je gaai om te gaan! En dat het allemaal niet zo gemakkelijk is. En dat als je gaaitje liever word, het niet betekedn dat het goed met hem gaat. En als je er voor open staat kun je voor jezelf er dingen uithalen, waar jij en Jojo wat aan hebben.

Als jij wilt dat jouw mening gerespecteerd worden, roep dan niet in de wilde weg dat dingen onzin zijn waar je zelf geen ervaring mee hebt, en waarschijnlijk ook weinig over weet! Maar probeer er eerlijk en rustig over te praten. Of niet natuurlijk!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: augustus 04, 2005, 21:20:23 pm »
ik weet in ieder geval genoeg over hooimeyer.
zoals de 5 stappen plan enz...
maar je kunt het niet iedereen gaan verplichten om het te doen. en daar gaat het mij om.
ik heb op vele forums mee gemaakt dat als je niet na de gedragsprotocol van hooimeyer leeft dan krijg je behoorlijk negativiteit naar je hoofd geslingerd en dan dringen ze het meer op aan. dat vindt ik ook verkeerd.
als iemand om advies vraagt en je geeft advies dan is het nog niet gezegt dat diegene de advies uitvoerd en of ziet zitten en of ie daar tegen is. en als iemand daar tegen is, dan krijgen die personen het naar hun hoofd geslingerd dat ze niet goed bezig zijn met zijn/haar gaaitje en niet het beste voor heeft met zijn/haar gaaitje. is dit dan wel goed?? dat lijkt mij niet. je kunt wel advies geven maar wordt dan niet kwaad of teleurgesteld als iemand die advies niet gebruikt of wil. want dat zie ik nu vaak in vele forums terug dat mensen gewoon aangevallen worden die niet leven naar hooimeyer. ik vind dit helemaal verkeerd.
verder laat ik mij hier niet meer overuit. en laat het hierbij. 

Cosch

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: augustus 04, 2005, 21:32:04 pm »
Wat jij met je papegaai doe, moet je helemaal zelf weten! Het is jouw papegaai!
En als ik me de topics waarin jij actief was/ben goed kan herinneren, is het nooit zo geweest dat er ook maar iemand kwaad was omdat jij er anders over denkt. Er word altijd gezegd dat je mening gerespecteerd word, want zo is nu eenmaal DIT forum. Je word hier niet aangevallen. Wel word er geprobeerd om je verschillende kanten te laten zien. Maar dat word ook bij mij gedaan. Net zo goed!

En Hooimeijer is helemaal niet 'heilig'. Er zijn genoeg dingen waarbij ik ook zoiets heb van: moet dat nou zo? Maar daarom haal ik er voor mezelf wel dingen uit, die ik kan toepassen bij mijn grijze. En dat is uiteindelijk het belangrijkste!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: augustus 04, 2005, 21:39:58 pm »
Tuurlijk haal ik ook dingen eruit, zoals ik ben de baas en negeren als het ongewenst gedrag toont en het goede gedrag prijzen.
maar verder doe ik het naar mijn eigen mening en ideeen. en als ik vragen heb of gewoon iets wil delen dan zet ik het in de forum hier.
maar zoals ik al zei, heb al eerder mee gemaakt met andere mensen die ook tegen hooimeyer waren die daar dan weggaan omdat ze zo negatief doen. want op somige forums is hooimeyer heilig.
en had ik een leuke forum gevonden ( deze forum ) en ik voelde al een soort dreiging dat hooimeyer hier ook erg belangrijk was.
vandaar dat ik zo reageerde. ik voelde me wel even aangevallen
ik vindt dat iedereen moet doen wat hij/zij vindt of denkt dat het goed is.

Nanda

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: augustus 04, 2005, 21:43:36 pm »

en had ik een leuke forum gevonden ( deze forum ) en ik voelde al een soort dreiging dat hooimeyer hier ook erg belangrijk was.

op dit forum zijn niet zol veel mensen hoor, die DE dr Hooimeijer erg hoog hebben zitten ;)
Volgens mij valt dat reuze mee.....