Hoi,
per toeval kom ik dit topic tegen, en ik heb vandaag dus ook Pellets gekocht, wil dit ook 50/50 gaan voeren.
Dus vanavond toen ze op de klimboom plaats zaten en hun schaaltje vers fruit kregen heb ik daar een stuk of 10 pellets over heen gedaan.Voor Rico was het geen probleem hij had ze bij zijn vorige eigenaar ook gegeten, maar deze was er niet tevreden over en was er weer mee gestopt.
Koko had van zijn leven nog geen pellet gezien, maar lust verder wel alles, ik had wel het idee dat hij de pellets wel proefde maar wist niet of hij die echt at
Toen ze s avonds ieder hun eigen kooi in gingen, kregen ze altijd nog een handje zaad, dit werden vanavond natuurlijk pellets

Rico geen probleem, Koko daar in tegen.
Kijkt in zijn bakje pakt een pellet kijlt het weer weg begint te krijsen en te schreeiwen, rukt zijn bakje los en kijlt dit ook door de kooi, gaat als een

te keer.
mijn gedachten, goh wat vervelend nu nu moet je van de bodem eten als je trek hebt, hij heeft nu een probleem ik niet (of schoon hem kenende is hij morgen niet te genieten

)
Verders over de angst, ik weet nog goed toen Koko bij ons kwam hij had 5 metalen stangen in zijn kooi, toen ik die ging vervangen voor verse wilgetakken, zat hij boven in zijn kooi (niet op een tak) een uur of 2 lang, hij was als de dood er voor.
Ik heb toen 3 metalen stangen weer terug gehangen en 2 verse takken laten hangen, binnen een week had hij 5 verse wilge takken, en daarna waren ze niet aan te slepen want hij vermorzelde ze binnen een dag.
Dus Reina, het gedrag wat jouw gaai liet zien is voor mij heel herkenbaar, nu overigens is hij bijna nergens meer bang van, en Kok is al 40 jaar en had weinig tot niets mee gwemaakt buiten zijn vertrouwde kooi
Groetjes
Boudewijn