Verder...voel je nu asjeblieft niet rot ofzo, jij mag jouw keuzes maken, maar misschien kunnen we met een discussie allemaal weer iets leren
Jij hoeft er heus niet door te veranderen, dat is helemaal aan jou! 
Helemaal mee eens. Ik wil je ook dolgraag uitleggen hoe ik mijn gaaien over heb gekregen op pellets. Het zijn 2 volwassen gaaien van 40 en 27, welke altijd op zaad hebben gezeten. Japie (de grijze van 27) was een plukker en ik vond dat hij beter voer moest krijgen. Ik heb hem met pijn, moeite en een dosis geduld over gekregen op de pellets. Dit ging niet zonder problemen.
Even een resume van wat ik zie in jouw acties:
Je wilt je gaai op pellets overzetten.
Je besteld Happy Bird Pellets
Volgt het advies van de verkoper
dit probeer je een halve dag
de gaai keert tegen de pellets
jij geeft er aan toe door het weer weg te halen
vraagt vervolgens op hulp.
Je weet dat je iets niet goed doet, want de gaai wil niet, terwijl je weet dat dit te doen is. Anders open je geen topic. Er zitten hier een hoop leden die hier ervaring in hebben doordat zij zelf ook deze fase doorgegaan zijn. Deze leden delen hun ervaring met jou om je te helpen. Dit is precies het tegenovergestelde van wat jij doet, dus komt dit over als kritiek. Vervolgens zeg je dat je er niets aan hebt.

Ik zou je graag willen adviseren het hele adviesverhaal eens tot je te laten bezinken, zodat je op een helder moment er weer actie op kunt ondernemen.
Ik heb het ook voorelkaar gekregen. Bij Orrie (amazone van 40) ging het zonder problemen, bij Japie de grijze was het dramatisch. En juist hij moest over. Orrie nam ik alleen maar mee omdat dat voor mij handiger is.
Denk er maar eens over na, en ik help je graag om een schema op te zetten voor de overgang op pellets. Laat maar weten of je er oren naar hebt.
Pascal