Dat heb ik geadviseerd, omdat bij parkieten de mannen alleen de jongen voeren. De pop is toch verstoord in het hele broeden, want ze had al een paar dagen niet gebroed werd er aan mij verteld. Dan is het ei dat eerst wel bebroed werd en nu niet meer toch al dood (dat wil zeggen het eventuele jong) als een parkiet eenmaal aan het broeden is dan blijven ze broeden en komen ze er af en toe uit.
Maar door een verhuizing, nieuwe omgeving, andere parkieten, andere verzorgers, andere manier van voeren; hierdoor zijn ze gewoon verstoord in hun broedgedrag. Ik persoonlijk zou nooit een broedende parkiet verkopen als ze midden in het legproces zit en ook niet erna; trouwens ik zou mijn volwassen vogels niet zomaar verkopen alleen de jonkies
He Wicking zorg dat je eerst het gehele verhaal ken voordat je onderstaande roept:
Hai,
waarom in hemelsnaam gelijk uitgehaald?Het maakt toch niet uit wie er broed?
Bij diverse soorten broeden zowel man als pop, dus zou ik de volgende keer maar wat geduldiger zijn,
mvg Frank
Want het gehele verhaal staat er niet op; kijk als ik het niet had geweten had ik waarschijnlijk precies hetzelfde gezegt, maar omdat ik het gehele verhaal ken wou ik dit toch even recht zetten.
En misschien gaan ze alsnog broeden na een tijdje als ze wat beter gewend zijn. Dat leek mij namelijk wel de bedoeling.
Groeten Dilemmy