Auteur Topic: hoe duur is een grijze rood staart papegaai  (gelezen 4411 keer)

Wickingh

• Gast
Re: hoe duur is een grijze rood staart papegaai
« Reactie #15 Gepost op: juli 14, 2005, 17:10:17 pm »
Nou bij m`n vader dus 450 .. en hij heeft nu een jong ;)

Hai Dylan,

zeg maar tegen je vader dat hij niet onder de prijs moet gaan zitten  ;) , maar zonder gekheid de prijs voor een baby congo is bij een kweker, zo rond de 500 euro.
Trap dus niet in de Dennis en Rentenaar praatjes , van een roodstaart voor 199 euro want dat zijn volwassen wildvang Timney's en die zijn idd niet veel waard op de vogelmarkt,

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2005, 17:12:00 pm door Wickingh »

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 14, 2005, 17:46:35 pm »
450 ...is dat onder de prijs?  ???
Lijkt mij toch niet....als je winkels niet meetelt.

Ik denk dat de prijs wel afhangt van oa testen op ziektes ed.

Tommy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 14, 2005, 17:49:33 pm »
He ho...iedereen heeft het hier trouwens over kwekers en winkels, maar hij vraagt toch "tamme"? Niet baby ofzo? Dus dan kun je ook 1 overnemen van iemand en ben je minder kwijt, plus dat je de kooi er vaak bij krijgt ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 14, 2005, 17:54:24 pm »
Hai Dylan,

onder de prijs moet gaan zitten  ;)  !!!!!!!!, maar zonder gekheid !!!!!!!!!!de prijs voor een baby!!!!!!!!!!!!! congo is bij een kweker, zo rond de 500 euro.
Trap dus niet in de Dennis en Rentenaar praatjes , van een roodstaart voor 199 euro want dat zijn volwassen wildvang Timney's en die zijn idd niet veel waard op de vogelmarkt,

mvg Frank

Hai ,

en een volwassen ""handtamme""doet ca. 250-750 euro op marktplaatsen ed , tis maar wat de gek er voor vraagt en de andere gek er voor geeft,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: juli 14, 2005, 18:29:49 pm »
Er zat vanmiddag in Gorcum een baby grijsje in de winkel van 14 weken. Hartstikke tam. Als iemand er één wil kopen komen ze op de wachtlijst en dan kosten ze € 675!! Ik vind het duur en zou naar een kweker gaan..
Hier vind je nog een topic over prijzen...

Wickingh

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 14, 2005, 18:33:22 pm »
Hai Loes,

feitenlijk zou jij als eigen ondernemer ook moeten weten dat, dat eigenlijk best meevalt, de kweker betaald nl. geen belasting de winkel wel en die moeten ze ook inkopen en nog proberen winst te maken,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2005, 18:34:55 pm »
Ja, je hebt gelijk...  :P

jb

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 14, 2005, 20:43:39 pm »
Rond de 450 euro voor een handopfok grijze roodstaart gaat nog wel, maar dan moet deze zeker wel zelfstandig zijn. Een jongere vogel zou veel minder waard moeten zijn, gezien de vele risico's die deze nog lopen. Sommige kwekers lijken ze wel erg vroeg weg te willen doen tegen (te)veel geld.

Cheetah

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 20, 2005, 00:10:54 am »
Ik heb er 475 voor Jodie betaald, inc zeer goede service/begleiding, pap.

Dennis papegaaien verkoopt ze voor 850/875 euro en dan heb je er gratis een virus bij  :P

Wickingh

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 23, 2005, 02:49:52 am »
Rond de 450 euro voor een handopfok grijze roodstaart gaat nog wel, maar dan moet deze zeker wel zelfstandig zijn. Een jongere vogel zou veel minder waard moeten zijn, gezien de vele risico's die deze nog lopen. Sommige kwekers lijken ze wel erg vroeg weg te willen doen tegen (te)veel geld.

Hai,

daar heb je helemaal gelijk in, een vogel gaat bij mij pas weg als hij helemaal zelfstandig kan eten, tenzij ik er van overtuigd ben dat de koper ervaring heeft met handvoeding,

mvg Frank