Auteur Topic: vraagje, eigenlijk twee over mijn ara's....  (gelezen 941 keer)

poemke

• Gast
vraagje, eigenlijk twee over mijn ara's....
« Gepost op: juli 15, 2005, 14:25:46 pm »
hallo,

ik heb eigenlijk 2 vraagjes...

1. mijn papegaaien zitten wel eens buiten in een grote volière...gewoon op de stokken, niet op de grond of zo, ze klauteren   
    wel en eten van de kronkelwilg die ik er geplant heb....
    moet ik ze nu ontwormen?

2. Die gele, als die zich poetst soms doet ie zo snel hakken naar zijn veren alsof er vanalles kruipt of zo, maar je ziet niets....
    kan het zijn dat ze nu mijt/luis heeft of zo en moet ik ze sproeien met eucalyptus reiniger wat ik ergens gelezen heb?
    ik vroeg me dit af, wil niet dat ze ziek worden of wat krijgen....maar je ziet niets en de andere twee vogels doen niet zo raar

Bedankt alvast voor jullie antwoord.

carlito

• Gast
Re: vraagje, eigenlijk twee over mijn ara's....
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2005, 09:26:12 am »
je maakt je in de twee gevallen waarschijnlijk zorgen voor niks, zeker wilg blijven geven is heel gezond. Eens sproeien zeker met gewoon water tijdens deze warme periode kan nooit kwaad en helpt hen bij het reinigen van hun veren

poemke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2005, 12:31:32 pm »
hallo

woooohh gelukkig, ik had er al op gehoopt.......bedankt dat ik me geen zorgen hoef te maken he!
Top.
groetjes

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2005, 14:11:17 pm »
Hai,

aangezien ara's wel de neiging buiten hebben om in de aarde te wroeten en zelfs te eten is het wel raadzaam om 1 of 2 keer per jaar een monster van de ontlasting naar de dierenarts te brengen om te controleren op wormen.
Niet gelijk maar ontwormen alleen als het echt nodig is.
Dat hakken in de veren doet onze Ozzie ook en is niet om je druk over te maken,

mvg Frank

poemke

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2005, 16:36:12 pm »
bedankt Frank!

Ze zitten gelukkig alleen op de stokken en niet op de grond,maar ik hou het in de gaten

groetjes
Desir