Auteur Topic: ongewenste gast bij mijn voliere.... een ......  (gelezen 10587 keer)

dylantjuh

• Gast
Re: ongewenste gast bij mijn voliere.... een ......
« Reactie #30 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:14:14 pm »
Wat?
Is de duif of een kat nou dood?
Ik snap het niet

eddykiprich

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:15:43 pm »
Citaat
Ja ja een KAT dus.. een ho*rige kat! Sorry maar zo denk ik erover. Die heeft op verschillende plaatsen geprobeerd om de duif over de schutting te krijgen... is hem niet gelukt bij mijn tuinbankje, maar wel bij de containers. Alle drie de containers vol onder het bloed.... en de schutting heerlijk onder; het bloed lekker ingetrokken in het hout, dus schoonspuiten helpt er ook niet aan.

Ik was niet blij met die duif bij mijn kooi, maar ik zou hem nooit iets aan hebben kunnen doen; anders had ik dat 2 weken geleden al wel gedaan en had ik niet de moeite ervoor gedaan om de kweker op te sporen en om de duif bij de opvang te brengen...

dus de DUIF, zie vorige pagina bovenaan..

dylantjuh

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:16:57 pm »
Er stond tog
Daarom raakte ik in de war
bovenaan deze pagina staat dat de kat is gedood door de kat van de achterburen..... dus ik kan de duif niet houden... :o

eddykiprich

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:19:07 pm »
Je hebt gelijk, heb het gelijk even aangepast :thumbsup:

dylantjuh

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:19:48 pm »
Had ik toch gelijk he :P

Haize

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:52:11 pm »
Hoe dan ook, blijft een sneu verhaal.  :(

Maar aan de andere kant, beide dieren volgen wel gewoon hun instinct, dus in hoeverre kun je ze daarvoor 'persoonlijk' verantwoordelijk houden?  :CENS

Van die kat is het natuurlijk ook gewoon instinct en geen kwade opzet, zoals dat met bijv mensen wel is als ze dieren op een dergelijke manier doden. Is mijn persoonlijke mening. ;)

huub

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:54:11 pm »
Ik heb hier als naaste buur een duivenmelker en elke week komen er wel verdwaalde duiven van alle nationatiteiten hier terecht, 95%

hiervan verdwijnen in de kookpot omdat hun eigenaars ze niet komen ophalen en zij die hun duif wel komen ophalen zullen ze zekers niet

de nek omdraaien omdat men gewoonlijk een "vindersloon" betaald.

Het bekomen van het adres/tel nummer van een duif zijn eigenaar kan je het best doen door naar de nationale duivenbond te bellen die

hebben normaal alle data van alle vluchtduiven.

Maar zoals gezegd de meeste "verloren" gevlogen duifies belanden dus in regel in de pot, of ze moeten bij een goede ziel terecht komen

die hun adopteerd dit wel nadat deze brave ziel getracht heeft de eigenaar op te sporen.

Voor belgische duiven is de ringzoekerpagina http://www.repcom.be/kbdb/ of

"Draai het nummer 070 / 233 013 en u krijgt onmiddellijk het telefoonnummer van de eigenaar.

We herinneren nog even de werkwijze : nadat u de gewenste taal heeft gekozen, zal u worden
uitgenodigd de 7 nummers van het ringnummer te drukken, vervolgens zal men u vragen om de
VIER CIJFERS van het jaartal te drukken en u kan onverwijld de eigenaar van de opgevangen
duif opbellen. (dit systeem is alleen mogelijk als u beschikt over een telefoontoestel met druktoetsen)
Indien de duif uitzonderlijk in on"s register niet opgenomen is,  draai het nummer  052 / 45 07 66."

Voor Nederland is deze zelfde functie beschikbaar op      http://www.npo.nl/site/

Sommige eigenaars zijn maar al te gelukkig dat ze hun duifje terug hebben, want het kan echt een eenmalig ongelukje geweest zijn en

wel met een van hun beste duifjes.

Dus tracht steeds te achterhalen van wie ze zijn en vind je het bel ze op en komen ze hun duifje niet halen dan heb je er een

kostganger bij  ;) .

« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2005, 00:34:28 am door huub »

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 18, 2005, 16:35:45 pm »
Citaat
Ik met de bezem naar de straat om de eerste de beste kat een rothijs te geven, zo pissig was ik.

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet! :CENS

En ik maar denken dat hier dierenliefhebbers met elkaar praten.  :D

Je mag erom lachen, maar natuurlijk is dit iets waar je jezelf toch wel eens bij achter de oren mag krabben!  >:(

Je wilt doorgaan voor een dierenliefhebber maar wel dus van de geselecteerde die jij uitkiest. De rest heeft geen bestaansrecht volgens jou!
Eventjes tussendoor, weet je dat het

eddykiprich

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 18, 2005, 16:48:38 pm »
Je moet denken wat je zelf wilt
1) ik laat mijn vogels niet bij iemand anders in de tuin schijten;
2) ik laat mijn vogels niet bij iemand in de tuin vechten
3) ik laat mijn vogels niet bij iemand anders in de tuin een duif kapot maken

Komt er nog eens bij; ik heb diverse nieuwe vogels zitten of jonge vogels zitten. Als de katten deze dan op gaan jagen door vervelend te gaan doen op het gaas ja dan krijgen ze een hele dikke schop onder hun reet, en ook nog wel twee als ik die kans heb.

Wat jij ervan vindt zal me eerlijk waar worst wezen.

Ik mag mijn vogels zeker wel gek laten maken door die beesten... :-X

en als ik er dan ook nog eens om 02.00 voor uit mijn nest moet dan ben ik h

Ronald

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 18, 2005, 23:20:08 pm »
Eerlijk gezegd geef ik jou groot gelijk! Ik vind katten ook 10 x niks! Ik zie ze dus liever helemaal niet! Het zijn net hangjongeren... (Ik zal hier niet gaan discrimineren.. :) )

Ronald.

eddykiprich

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 18, 2005, 23:31:21 pm »
In tegenstelling tot wat anderen wellicht denken ben ik geen katten killer ofzo. Heb ik geen last van een kat dan heeft een kat ook geen last van mij... klaar, zo simpel als wat.

Ik ga niet voor de lol katten liggen jennen, ze vangen, vergiftigen of wat er dan ook mogelijk is.. Ik zeg alleen, blijf van mijn vogels af want anders is het gewoon oorlog.

Klaar that's it. Eerlijk gezegd denk ik dat v

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 19, 2005, 09:23:49 am »
Wie leze, leze hier dat ik de hypocrisie aanhaal?!

Als de duivenliefheber over een kam geschoren wordt en als beul uitgemaakt wordt omdat hij duiven het hoekie om helpt en hier duidelijk katten wel het hoekie omgeholpen mogen worden, wie denkt men dan wel dat men is om zo over andere te oordelen?

Dit wilde ik meegeven tot nadenken.

Ik heb niet gezegd dat je katten zomaar hun gang moet laten gaan. Maar net zoals men duiven op een diervriendelijke manier de soep in kan draaien, kan dat met katten ook.

Meppen is geen oplossing! Daarbij sterven de duiven dan nog om gegeten te worden (weet ik, lang nog niet alle) en katten sterven dan voor niks!

btw. hier heb ik geen last van katten, en die er wel komt, daar zijn de vogels aan gewend! (en die wennen snel hoor.)

eddykiprich

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 19, 2005, 10:07:20 am »
Wie leze, leze hier dat ik de hypocrisie aanhaal?!

wie zegt dat ik de duivenmelders over een kam scheer? ;D De meeste melkers geven zelf aan dat ze een "afgeweken vogel" niet graag terug hebben. Gelukkig ken ik iemand uit mijn woonplaats die een duif had opgepikt uit Duitsland.. en die mensen zijn hem helemaal uit Duitsland op komen halen... Ik weet alleen niet of dit de uitzondering is die de regel bevestigd, het is gewoon een feit dat v

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #43 Gepost op: augustus 19, 2005, 11:17:12 am »
Ik ben dol op katten! Maar deze discussie hebben we al diverse keren gevoerd hoor! Ik ga niet zoeken waar, want ik ben nog steeds mijn adresbalk kwijt en kan dus toch niet verwijzen naar een topic.. ;)

Haize

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: augustus 19, 2005, 12:32:24 pm »
Je moet denken wat je zelf wilt
1) ik laat mijn vogels niet bij iemand anders in de tuin schijten;
2) ik laat mijn vogels niet bij iemand in de tuin vechten
3) ik laat mijn vogels niet bij iemand anders in de tuin een duif kapot maken

Komt er nog eens bij; ik heb diverse nieuwe vogels zitten of jonge vogels zitten. Als de katten deze dan op gaan jagen door vervelend te gaan doen op het gaas ja dan krijgen ze een hele dikke schop onder hun reet, en ook nog wel twee als ik die kans heb.

Wat jij ervan vindt zal me eerlijk waar worst wezen.

Ik mag mijn vogels zeker wel gek laten maken door die beesten... :-X

en als ik er dan ook nog eens om 02.00 voor uit mijn nest moet dan ben ik h