Auteur Topic: Schreeuwen  (gelezen 6422 keer)

Cosch

• Gast
Re: Schreeuwen
« Reactie #15 Gepost op: juli 25, 2005, 17:11:54 pm »
Ja wel! Maar die zijn ook erg duur!  :o

Gr Corina

miekje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 25, 2005, 17:13:08 pm »
oh dat is jammer....dat stomme geld ook altijd!  :(

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: juli 25, 2005, 17:22:35 pm »
Volgens mij is het bij papegaaien opvoeden netzoals bij honden opvoeden.
Bestaan er geen trainingscursussen voor papegaaien + eigenaren?  ???

Een hond opvoeden, heb ik nog nooit gedaan, dus dat kan ik je niet vertellen of dat hetzelfde is, maar er zijn cursussen ja, en wat Corina zegt, die zijn behoorlijk duur.
Maar ik denk niet dat je een cursus nodig hebt, tenzij je een gedragsgestoorde papegaai hebt, dan kan het je zeker helpen.
Verder kun je hier een hoop info vandaan halen, gratis  ;) ( waarmee ik niet bedoel dat zo'n cursus overbodig zou zijn)

Koko

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 25, 2005, 17:49:11 pm »
Omdat hij er door zijn ervaring, het gebrek aan angst voor de snavel en die 5 stappen ze onder controle heeft! Als je daar bent, sta je er versteld van hoe hij met die beestjes omgaat! Heel rustig en, echt waar, ze laten alles met zich doen!

Gr Corina

en waarom laten ze alles met ze doen, overigens wat is het nut er van ?

ik kan ook van alles met ze doen, maar ook de gaaien hebben hun grenzen :CENS

Groetjes
Boudewijn

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juli 25, 2005, 18:01:28 pm »
Het nut ervan? Waarvan, van Hooimeijer? Het wieken of controle over vogels die je moet behandelen? Ik begrijp je even niet.

Ook gaaien hebben hun grenzen, maar als je je vogel wilt leren om niet de hele boel bij elkaar te gillen, heeft dat niks met grenzen te maken, maar met opvoeden en de manier waarop.
Een hond leer je toch ook dat hij nou eenmaal  niet overal zijn tanden in kan zetten.

Maar goed,  ;)  dit topic gaat niet over Hooimeijer, het nut van totale controle, maar over ongewenst gedrag, waarbij de eigenaar in dit geval zijn grenzen duidelijk mag maken aan de vogel.

« Laatst bewerkt op: juli 25, 2005, 18:06:31 pm door Janina »

proppertje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 25, 2005, 19:09:25 pm »
Zou een vogel die gestraft wordt met een flinke straal uit een plantespuit   en daar erg van kan schrikken geen hekel gaan krijgen aan zijn dagelijkse douche?
Ik bedoel dat hij de benen (pootjes) neemt als hij dan de spuit al ziet ?
Slecht gedrag negeren  lijkt me zinvoller ,het zijn geen honden maar daar doe je dat ook bij ,

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: juli 25, 2005, 20:13:32 pm »
Dat klopt hoor. Straffen kan je eigenlijk alleen door negeren!! ;) En inderdaad is het zo dat ze als je gaat straffen met de plantenspuit ze daar voor op de loop gaan, dus ook niet meer gesproeid willen worden.. ;)

Koko

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 25, 2005, 23:57:38 pm »
Het nut ervan?
nou waarom zou je er alles meekunnen of willen doen, het is de benadering hoe ga je er mee om.

en schreeuwen tja dat doen ze nu eenmaal, de ene net iets meer als de andere ;D

Groetjes
Boudewijn

edit fujimo - quote stond verkeerd  ;)
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2005, 00:04:31 am door fujimo »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #23 Gepost op: juli 26, 2005, 00:21:13 am »
Hoe ga je er mee om...dat is precies wat Nick ( was het geloof ik h

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 26, 2005, 09:17:40 am »
en waarom laten ze alles met ze doen, overigens wat is het nut er van ?

ik kan ook van alles met ze doen, maar ook de gaaien hebben hun grenzen :CENS

Groetjes
Boudewijn

Het nut ervan is, dat je voorkomt dat je papegaai jouw in de hand heeft. Dat hij bepaald wat jouw gedrag is ipv andersom.
Ik laat mijn Coco mij echt niet vertellen wat ik moet doen. En daar gaat ongeveer de basistheorie van Hooimeijer over.

Voorbeeld: Toen ik Coco ging ophalen bij de kweker, vertelde ze dat hun papegaai aan de etensbak gaat trekken en rammelen als hij honger heeft of als hij nieuw eten wil. En in het begin kwamen ze dus ook aanrennen met eten als hij dat deed. Dat had hij snel in de gaten en begon elke keer aan die bak te trekken en te rammelen. Leer het hem dan maar weer af!

Gr Corina

Koko

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juli 26, 2005, 15:16:23 pm »
Hoi Corina,

Dat bedoel ik nu de fout ligt bij de mensen, ze hebben zich waarschijnlijk niet voldoende verdiept in de opvoeding van de gaai, inderdaad een mooi voorbeeld daar van.

Wat ik eigenlijk meer bedoel met Hooimeyer, is dat ik sommige dingen lees, als bijvoorbeeld (hij gooide 4 x een handdoek over de gaai en bij de 4 x bleef hij zo rustig) ja hallo denk ik dan, das bij mij ook zo bijzonder is dat niet, toch.
Onegetwijfeld zou hij best kundig zijn, maar hoe sommige er mee weglopen met die man, dan denk ik mag ik effe een bakje, en denk zelf eens na

Maar ik hoop dat ik de beste man ooit eens in het echt mag ontmoeten ::)

Groetjes
Boudewijn

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juli 26, 2005, 15:31:01 pm »
Nee, die hadden zich daar echt niet in verdiept. Wat dat betreft heb ik Coco bij niet zo'n goeie kweker gehaald. Op opvoedingsgebied dan! Ze zorgen voor de rest wel erg goed voor hun gaaien!
Hun zoon bijvoorbeeld vond het knarsende geluid van een papegaai irritant en kreeg de gaai op z'n kop. Nou ik ben blij als ik dat geluid hoor!  :)

Wat Hooijmeijer betreft: Het is natuurlijk ook zo dat vaak wat aan de hand is met de gaaien die bij hem op consult komen he? Ze zijn dan vaak niet zo lief en gemakkelijk. Als ik zag hoe rustig mijn Coco bij hem zat en hoe hij bij bijvoorbeeld mijn broer zit. Dan zit daar een heel verschil in!  :o En ik zag dat Coco rustig in zijn handdoekje bleef liggen terwijl hij daar normaal gesproken niets van moet hebben!

Ik hoop ook dat je hem ooit eens in het echt gaat ontmoeten! Want ik vind het altijd oneerlijk om een negatieve mening over iemand te hebben, die je nog nooit ontmoet of gehoord heb. En alleen maar van horen zeggen!
Misschien dat ik me daarom een beetje geroepen voel om hem te verdedigen!  ;)

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: juli 26, 2005, 16:47:02 pm »
Dat heb ik ook hoor Corina!!! :)

Koko

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 26, 2005, 20:37:56 pm »
Ik geef ook op zich niet af op de beste man, alleen wat ik ook bedoel is dat er wel meer bij komt kijken.
persoonlijk denk ik dat als je een consult neemt het probleem echt niet opgelost is.
de Gaai zou toch wel doen wat hij op dat moment wel en tuurlijk is hij rustig en gehoorzaam, is normaal alles is vreemd voor hem.
Maar hoe lossen ze de problemen op, als ze weer thuis zijn ?

dat is het zelfde als jaren geleden bij Martin Gaus, bij hem lukte het wel, maar eenmaal thuis niet meer.
daarom ben ik geen voorstander van wat ik hier en daar lees over hem.

wat mij veel intressanter lijkt en meer doeltreffender zijn de dagen die georganiseerd worden door de stichting moderne papegaai, (hoop dat ik zaterdag eens tijd kan maken om eens te gaan kijken bij een van hun evenementen)

Hoop dat jullie het nu een beetje snappen

Groetjes
Boudewijn

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #29 Gepost op: juli 26, 2005, 20:53:53 pm »
Ja, ik begrijp het nu ( duurt even  :) ) aan de ene kant geef ik je ook wel wat gelijk, maar ik vind het moeilijk om er een oordeel over te geven, want ik heb de beste man nog nooit aan het werk gezien.
Maar dat soort dagen lijken me ook heel zinvol ja   :thumbsup: