Auteur Topic: Dierenwinkel aangegeven  (gelezen 15374 keer)

Cosch

• Gast
Dierenwinkel aangegeven
« Gepost op: juli 20, 2005, 10:55:46 am »
Gisteren was ik aan het winkelen in Veenendaal. Ben even de dierenwinkel binnengelopen. Ik wist dat daar een grijze roodstaart zat, die er erg slecht uitzag! Gewoon zielig. Ik dacht, ga nog ff kijken!
Nu zat er dus een blauwvoorhoofdamazone bij in een veel te kleine kooi. een verroeste ronde kooi van zo'n 40cm breed. Hij had alleen een schommeltje waar hij net in paste en zat met zijn poten wijd.  ???
Echt heel erg zielig. Deed gewoon pijn. Ik bleef er maar mee in mijn maag zitten. Heb vanochtend de dierenbescherming gebeld om het te melden. En nu blijkt dat er in juli 2004 ook al een melding is geweest. Over de grijze roodstaart! En er is een inspecteur geweest! Maar ze konden niks doen omdat de huisvesting in dierenwinkels onder tijdelijke huisvesting valt.

Maar ik ben heel blij dat ik het gemeld heb. Dat is dan in ieder geval nummer 2. Misschien dat er alsnog wat gedaan kan worden.

Het was zo zielig!  :'(

Gr Corina

luc

• Gast
Re: Dierenwinkel aangegeven
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2005, 14:35:14 pm »
goeie zaak, denk dat het ook de enige manier is om zoeits aan te pakken , hoe meer klachten hoe beter.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2005, 17:17:22 pm »
Goed gedaan Corina! Als die man om de haverklap de dierenbescherming aan de deur krijgt, is hij w.s. topch niet blij... ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2005, 17:20:09 pm »
Tijdelijk? Als die Grijze er nu nog zit? Kunnen / mogen ze er dan helemaal niks aan doen?  ???

Wat zielig joh  :'(

Maar goed gedaan Corina, en hopelijk volgen er meer klachten van mensen uit die omgeving!

Ik word altijd zo triest wanneer ik dit lees  :(

Dilemmy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2005, 17:33:24 pm »
Tja het is wel waar dat het onder tijdelijke huisvesting valt, maar iedere goede dierenwinkel zou toch moeten weten dat als je dieren er niet goed uitzien dat je dan niks kan verkopen...

Kijk als je dan als dierenwinkel een papegaai in je winkel wilt voor de verkoop. Doe hem dan in een kooi waar hij in past een papegaaien kooi dus en dan wel in de goeie maat he. Dan is de kans veel groter ook dat ze de kooi met papegaai en al kopen en het is tevens reclame voor je winkel.
Ik werk ook in een dierenwinkel (deze verkoopt geen papegaaien maar wel andere vogels) en daar zitten de vogels ook echt tijdelijk aangezien het ook echt vogels zijn die in de omgeving geliefd zijn. En we proberen de vogels altijd zo te plaatsen dat ze bewegingsruimte hebben en dus niet op elkaar zitten gepakt.

Maar het is wel goed dat je de dierenbescherming hebt gebeld, want het is gewoon zielig dat de papegaai eraan toe is. En helaas zijn er teveel dierenwinkels die hun dieren en niet alleen de vogels slecht hebben gehuisvest.
Ik hoop wel dat de dierenbescherming hier ooit wat aan doet.
Groeten Cinnemon

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2005, 17:36:00 pm »
de vogels waren niet voor de verkoop. ze stonden tussen de vissen aquariums in kunst licht. daar ging ook de vorige klachtn over. normaal gesproken doe ik zoiets niet zo snel maar dit vond ik te erg! en idd elke klacht is er een. en ze gaan er weer kijken van de LID. dus het is het w2aard geweest!

Gr corina

Dilemmy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 20, 2005, 18:03:54 pm »
Oh ik dacht dat ze voor de verkoop waren, want ook dat kom je tegen in dierenwinkels.
En dan nog is het niet normaal dat ze zo zitten.

Groeten Cinnemon

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2005, 18:26:40 pm »
Maar als ze niet voor de verkoop zijn, dan kunnen ze er toch wel iets aan doen, aangezien het dan geen tijdelijk verblijf is?  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2005, 20:55:10 pm »
Nee, omdat ze in de dierenwinkel staan, is het een tijdelijk verblijf volgens de wet! Of ze nou te koop staan of niet!
Heb er tot nu toe niets meer van gehoord! Ik weet ook niet of ik er ooit wat van zal horen. Als ik weer in Veenendaal ben, dan loop ik gewoon weer naar binnen. ff kijken!

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2005, 22:18:42 pm »
Tja het is wel waar dat het onder tijdelijke huisvesting valt, maar iedere goede dierenwinkel zou toch moeten weten dat als je dieren er niet goed uitzien dat je dan niks kan verkopen...

Oh ja? Het is juist voor mensen DE reden om WEL te kopen. Ik heb een eigen aquaterra zaak gehad. Ik hoorde een klant zeggen: de baardagaampjes (hagedisje) zaten bij die en die winkel zo zielig, ik had ze bijna gekocht! Oh, vroeg ik, dus mijn agaampjes zitten niet zielig genoeg? Nee, antwoordde die, die van jou zitten goed.... :o.

Een dier zielig neerzetten, is een van de beste verkooptrucs hoor! Net niet zielig genoeg dat een dier wegkwijnt, maar net wel zielig genoeg dat iemand denkt: dat kan ik beter. Hoera voor de impulsaankoop  :( :'( :'(

Even nog iets over dieren die verkeerd of zielig zitten in een dierenwinkel. Heb ook het lef dit te melden aan de winkeleigenaar of bedrijfsleider voordat je de db of aid of weet ik veel inlicht. Soms is het pure onwetendheid van de eigenaar of bedrijfsleider en geen opzet.

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 21, 2005, 22:42:12 pm »
Als je een dierenspeciaalzaak heb, en al heel lang een papegaai in je winkel hebt staan, lijkt me erg sterk dat dat onwetendheid is! Er loopt nog meer personeel. Er zullen heus klanten vragen naar het beestje. dus ze weten er heus meer van af!

En echt waar Riboet, Als je een grote jockkooi met grijze roodstaart en speeltjes tussen de aquariums ziet staan, met daar naast een verroeste ronde kooi van z'n 40cm breed met een amazone die bijna klem tussen z'n schommel zit! En ook nog eens in een vieze kooi. Kan ik dat geen onwetendheid noemen!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2005, 22:47:27 pm »
En echt waar Riboet, Als je een grote jockkooi met grijze roodstaart en speeltjes tussen de aquariums ziet staan, met daar naast een verroeste ronde kooi van z'n 40cm breed met een amazone die bijna klem tussen z'n schommel zit! En ook nog eens in een vieze kooi. Kan ik dat geen onwetendheid noemen!

Nee, dat denk ik ook niet. Vooral niet wanneer zulke zaken wel grote kooien en voli

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2005, 23:52:00 pm »

Ja, als je in een en dezelfde winkel laat zien hoe het wel moet en hoe het niet mag, dan spreek je inderdaad niet van onwetendheid. Dan spreek je in mijn ogen van desinteresse en dierenkwelling   :CENS...

arina

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 22, 2005, 00:31:20 am »
Heb het ook meegemaakt...is reeds enkele maanden geleden.
De grasjes zaten op elkaar geplakt, er was geen ruimte in de kooien...er lagen zelfs grasjes op de bodem die reeds aangevreten waren ...eentje leefde nog...het beestje lag er gewoon weg te kwijnen.
Ik wist dat het niet zou overleven, zo erg was het reeds toegetakeld, maar de soortgenootjes waren het wel lekker aan het oppeuzelen.
Ik heb toen het diertje uit de kooi gehaald en in een hoekje gelegd...wetende dat het zou sterven.
Er lagen nog enkele overleden grasjes in andere kooien die aangevreten waren door hun soortgenoten...die heb ik ook verwijderd.
Ben naar de handelaar gestapt en heb de man gedreigd...
Sindsdien ga ik geregeld naar die winkel...ga bij de dieren kijken maar gelukkig heb ik niet meer zulke dingen gezien.
Van zodra ik weer zo een geval zie...bel ik de politie en onderneem ik stappen.
Ik laat niet los.
arina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: juli 22, 2005, 10:28:20 am »
 :( zo moeiijk voor te stellen dat er mensen zijn die hun dieren letterlijk laten wegkwijnen  >:(